מניית רא"מ || מחזור אשפה || התקדמות משמעותית בדרך להקמת המתקן הראשון בישראל להשבת אנרגיה מפסולת פלסטיק

רא"מ מדווחת על חתימת מזכר הבנות עם קבלן EPC בינלאומי || מתחייב להשקיע בהון העצמי שיידרש בסגירה הפיננסית

 

 
גאק סבג מנכל ראמ גאק סבג מנכל ראמ
 

אדם כהן
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
03/09/2020

טרם הסגירה הפיננסית, רא"מ מצליחה לשריין חלק מההון העצמי שיידרש להקמת המתקן באמצעות התחייבות של קבלן EPC בעל ניסיון וצבר פרויקטים של עשרות מיליארדי דולרים לכלול בהצעתו השתתפות בהון העצמי בשיעור שלא יפחת מ-10% 
החברה הקבלנית הינה בעלת ניסיון רב ומוניטין בינלאומי בתכנון, רכש וביצוע של פרויקטים מורכבים ומנהלת את עסקיה במזה"ת מדובאי 

שותפות רותם אנרגיה מחצבים (רא"מ), הפועלת להקמת מתקן להשבת אנרגיה מפסולת פלסטיק תוך הפיכתו לנפט וחשמל באמצעות פצלי שמן, מדווחת היום כי חתמה על מזכר הבנות עם קבלן  EPCבינלאומי. 
השותפות, אשר על פי תוכנית העבודה אמורה להתחיל בהליך בחירת קבלן ה- EPC לביצוע עבודות הקמת המתקן, מצליחה להבטיח השתתפות של קבלן EPC בינלאומי בהליך, וזאת בתוספת התחייבות משמעותית לכלול בהצעתו השקעה בחלק מההון העצמי שיידרש להקמת המתקן.

הקבלן הבינלאומי, המנהל את עסקיו במזה"ת מדובאי, מתמחה בתכנון, רכש וביצוע ((EPC של פרויקטים מורכבים, בעל ניסיון רב ומוניטין בינלאומי. שותפות רא"מ רואה בהתחייבות שניתנה מצד הקבלן הבינלאומי הבעת אמון בפרויקט, בתוכנית העסקית של השותפות ובטכנולוגיית הפירוליזה להשבת אנרגיה מפסולת פלסטיק.

קבלן ה-EPC מתחייב להגיש הצעה מקדמית לביצוע עבודות EPC בהליך אותו תקיים השותפות לבחירת הקבלן. במסגרת ההצעה יציין קבלן EPC את העלות הכוללת לביצוע העבודות ולוחות הזמנים לביצוען. בנוסף לכך, הצעתו תתייחס לאופן מימון הפרויקט, לרבות חיבור עם מוסדות פיננסיים שיהיו מוכנים לקחת חלק במימון הפרויקט. מרכיב נוסף ומהותי בהצעה יהיה התחייבות של קבלן ה-EPC לכלול בהצעתו השתתפות בהון העצמי שרא"מ תידרש להעמיד במועד הסגירה הפיננסית ובהתאם להסכם המימון בשיעור שלא יפחת מ-10%. באם תבחר השותפות בהצעתו של קבלן ה-EPC היא תבטיח השקעה איכותית של גורם מקצועי מהשורה הראשונה בעולם, בשלב הקריטי של הסגירה הפיננסית.

בנוסף, במידה ורא"מ תחליט לבחור בקבלן ה-EPC לפרויקט, יישא קבלן ה-EPC בעלויות התכנון ההנדסי של מתקן ההפקה, אשר יידרשו לשם הגשת הצעה סופית כוללת ומחייבת לביצוע העבודות. 

ג'אק סבג מנכ"ל רא"מ אמר: "פרויקט רא"מ זוכה לעניין רב מקבלנים בינלאומיים בשל היכולת להשיב אנרגיה מפסולת פלסטיק בכמויות חסרות תקדים. ההכרה הבינלאומית הגוברת ליתרונות השימוש בהליך הפירוליזה והצורך הברור והמיידי במציאת פתרונות לבעיית הפלסטיק עשויים לסייע מאוד לרא"מ בהקמת המתקן והפעלתו המהירה. מזכר ההבנות שנחתם, כמו גם ההתחייבות של קבלן ה-EPC להיות שחקן אקוויטי בסגירה הפיננסית מדברים בעד עצמם".

אודות רותם אנרגיה מחצבים (רא"מ)

שותפות רותם אנרגיה מחצבים (רא"מ)
פועלת להקמת מתקן להשבת אנרגיה מפסולת פלסטיק תוך הפיכתו לנפט וחשמל באמצעות פצלי שמן בתהליך חדשני תוך שילוב פסולת פלסטיק ופצלי שמן בתהליך פירוליזה - חימום של פצלי שמן ופסולת פלסטיק במתקן תעשייתי תחום ומבוקר ללא שריפה. בסופו של התהליך מופקת אנרגיה (נפט וחשמל). פצלי השמן ייכרו כמו בכל מחצבה רגילה במכרה פתוח, ללא סידוק הידראולי, ללא חימום תת הקרקע או קידוחי הפקה. אפר פצלי השמן ישמש כזרם מוצקים נשא חום בתהליך הפירוליזה ובכך יאפשר את יישום התהליך בהיקף רחב. 

כמו כן, הכרייה של רא"מ תשתלב עם כריית פוספטים ביטומניים הנמצאים מתחת לשכבות הפצלים, ורא"מ תהווה פתרון סביבתי לפצלי השמן הכרויים אשר כיום נותרים כפסולת כרייה בשטח. 
שותפות רא"מ נסחרת בבורסה בתל אביב והשלימה בהצלחה הנפקה ראשונה לציבור (IPO) בנובמבר 2018. 

x