נדלן || גב ים || פארק ההייטק "גב-ים פארק העברית" בירושלים יוצא לדרך || השקעה כוללת של כ-1.4 מיליארד ש"ח

גב-ים תקים יחד עם האוניברסיטה העברית ובשיתוף עיריית ירושלים והרשות לפיתוח ירושלים את "גב-ים פארק העברית"

 

 
כהן , לאון ,אלשטיין, יעקובוביץ צילום סיון פרג׳כהן , לאון ,אלשטיין, יעקובוביץ צילום סיון פרג׳
 

עומר רגב
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
07/09/2020

חברת גב-ים, האוניברסיטה העברית, עיריית ירושלים והרל"י, הניחו אבן פינה לפארק ההיי-טק גב-ים פארק העברית ועבודות ההקמה החלו בימים אלו. 

טקס הנחת אבן פינה חגיגי ומצומצם תחת נוהלי הקורונה נערך במעמד ראש העיר ירושלים, משה ליאון, מנכ"ל גב-ים, אבי יעקובוביץ, נשיא האוניברסיטה העברית, פרופסור אשר כהן, יו"ר הועדה לתכנון ותקצוב – פרופ' יפה זילברשץ, יו"ר קבוצת IDB, מר אדוארדו אלשטיין ומנכ"ל הרשות לפיתוח ירושלים, מר אייל חיימובסקי ויו"ר גב-ים, מר אלחנדרו אלשטיין שהשתתף מרחוק באמצעות אפליקציית זום.

לראשונה בישראל  מוקם פארק הייטק תעסוקתי בתוך קמפוס של מוסד אקדמי. המגע היומיומי של חוקרים ומדענים מהאוניברסיטה העברית המובילים בעולם יחד עם אנשי התעשייה יוביל לעשייה עסקית חדשנית ומתקדמת ביותר. קיומו של הפארק בתוך האוניברסיטה העברית מאפשר שילוב של סטודנטים מהאוניברסיטה העברית  ובוגרים בעולם ההייטק כבר תוך כדי הלימודים. 

הפארק ישתרע על-פני 30 דונם ויכלול ארבעה מבנים, בשטח כולל של כ-270 אלף מ"ר. הפארק ייבנה כפארק חדשני וירוק, העומד בסטנדרטים תכנוניים וסביבתיים בינלאומיים, הכוללים בנייני CLASS A, עם תקני LEED גבוהים, מהמתקדמים בין פארקי ההייטק בישראל. 

הפרויקט, אשר מתוכנן על-ידי האדריכל פרופ' משה צור, יבוצע בשני שלבים - שלב א' צפוי לכלול שלושה בניינים, בשטח כולל של כ-130 אלף מ"ר, ושלב ב' להקמת מגדל בשטח כולל של כ-140 אלף מ"ר (על-בסיס תב"ע בסמכות וועדה מחוזית).

בפארק צפויים לעבוד כ-10,000 עובדים. ההשקעה הכוללת הצפויה בהקמתו של הפארק נאמדת בכ-1.4 מליארד ש"ח, וחלק החברה בהכנסות הצפויות נאמד בכ-113 מליון ש"ח בשנה, לאחר השלמת כלל הפרויקט ואכלוסו במלואו. 
הפארק יקדם משמעותית את התעסוקה בעיר ירושלים ויפתח משמעותית את חברות ההייטק והביומד בעיר.

מדברי ראש העיר ירושלים, משה ליאון: "מדובר בבשורה יוצאת דופן עבור העיר ירושלים ותושביה, שתהיה עתה לא רק ליבה הפועם של מדינת ישראל, אלא גם מרכז ההייטק, המדע והטכנולוגיה הגדול ביותר במדינה. אני גאה להניח אבן פינה זו, שהיא הצעד הראשון בדרך מרגשת וייחודית שירושלים צועדת בה, בדרך להפוך לעיר ההייטק של ישראל".

אבי יעקובוביץ, מנכ"ל גב-ים, ציין היום: "אנו ניצבים היום בנקודת ציון משמעותית בהיסטוריה של העיר ירושלים והאוניברסיטה העברית, בעצם הקמת פארק ההייטק בקמפוס גבעת רם. המארג הייחודי ושיתוף הפעולה, הכולל את חברת גב-ים והאוניברסיטה העברית, בשיתוף עיריית ירושלים וחברת הרל"י, ישנה את מרכז הכובד של מפת פארקי ההייטק בישראל, יהפוך את ירושלים לאזור ביקוש מהמובילים בישראל, ויעמיד רף חדש וגבוה לפארקי הייטק בארץ. האקו-סיסטם ישלב בין התשתיות האקדמיות ותעשיית הייטק, ויהווה בסיס להתפתחות ומובילות ארוכת טווח.

גב-ים ממשיכה להעמיק משמעותית את פעילותה ואת שיתופי הפעולה עם המוסדות האקדמיים המובילים בישראל, הכוללים, בין היתר, את אוניברסיטת בן-גוריון בנגב ומכון ויצמן. עסקה אסטרטגית זו מהווה קפיצת מדרגה בתחום פארק היי-טק ושיתופי הפעולה בין חברת גב-ים ומוסדות האקדמיה המובילים. 

החברה ממשיכה בפעילותה השוטפת, ומובילה מהלכי ייזום, בראיה ארוכת טווח, בהיקף של כ-290 אלף מ"ר, בהשקעה כוללת של 1.7 מליארד ש"ח (חלק החברה), הכוללים 8 פרויקטים. עם השלמתם של פרויקטים אלו, תעמוד מצבת הנכסים המניבים של החברה על כ-1.2 מליון מ"ר, אשר יניבו כ-700 מליון ש"ח בשנה." 

מדברי נשיא האוניברסיטה העברית, פרופסור אשר כהן: "פרצנו דרך, לראשונה בישראל מוקם בתוך קמפוס אוניברסיטה מתחם תעסוקתי ענק להייטק ולתעשיות מתקדמות וחדשניות.  אני גאה באוניברסיטה העברית אשר מובילה קו מחשבה ועשייה ייחודי בעזרת ועידוד ראש עירית ירושלים והרשות לפיתוח העיר ירושלים. גב-ים פארק העברית יאפשר חיבור מחקרי ומדעי יומיומי בין החוקרים של האוניברסיטה לבין חזית התעשייה המתקדמת בישראל. כאן יוכלו סטודנטים ובוגרי העברית  מתחומי ההנדסה, המדעים המדויקים, מדעי המחשב ומדעי הנתונים כמו גם סטודנטים מתחומים רבים נוספים ללמוד ולעבוד יחד.

מהלך זה יוביל ויצעיד קדימה את תעשיית ההייטק בירושלים ואת אפשרויות התעסוקה הרבות בעיר.  גב-ים פארק העברית כבר מעורר עניין רב הן בקרב חברות הייטק מובילות והן בקרב חברות בתחילת דרכן.  אנו צופים כי בעוד שנים בודדות – אלפי עובדים, חוקרים וסטודנטים יגיעו יום יום לאוניברסיטה העברית כדי לעבוד בפארק העברית תוך התבססות על מחקרים פורצי דרך הנעשים בקמפוס ספרא."

מדברי יו"ר גב-ים, מר אלחנדרו אלשטיין: "פארק גב-ים העברית הוא פארק ההייטק הראשון בישראל שקם בתחומי מוסד אקדמי. שיתוף הפעולה בין חברת נדל"ן מובילה כמו גב-ים ואוניברסיטה מובילה כמו האוניברסיטה העברית ייצור אקו-סיסטם ייחודי, אשר ישלב ידע והון אנושי איכותי, הקיימים באוניברסיטה, עם היצירתיות והיזמות של חברות הייטק. יחד, נבסס את מעמדה של ירושלים כמרכז הייטק, כפי שחלמנו לעשות שנים ארוכות". 

x