החברה שמזהה מוקדי התפרצות קורונה דרך מערכת הביוב || זכתה בתחרות סטארטאפים של סיגייט

Kando פיתחה אלגוריתם חכם שמותקן במערכות לטיהור שפכים במטרה לנטר עומסים לעבד נתונים על איכות המים ולדווח על מדדים חריגים שמסכנים את בריאות הציבור

 

 
קנדו זוכה בפרס של סיגייט צילום סיגייטקנדו זוכה בפרס של סיגייט צילום סיגייט
 

אדם כהן
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
23/09/2020

חברת הסטראטאפ Kando זכתה במקום הראשון בתחרות Innovator of The Year שעורכת זו הפעם הראשונה חברת סיגייט (Seagate), המובילה בעולם בתחום פתרונות דאטה ואחסון נתונים. התחרות, שנועדה לאתר את מיזמים החדשניים ביותר בתחום פיתוח פתרונות הדאטה, נוהלה על ידי מרכז החדשנות Lyve Labs . 

Kando פיתחה אלגוריתם חכם שמותקן במערכות לטיהור שפכים במטרה לנטר עומסים, לעבד נתונים על איכות המים, ולדווח על מדדים חריגים שמסכנים את בריאות הציבור. החברה, שהוקמה ב-2012 עם הון עצמי של 8 מיליון דולר, דורגה במקום הראשון מתוך שמונה מיזמים שעושים שימוש חכם בנתונים במגוון תחומים, בהם תחבורה, אנרגיה, בריאות וביטחון. 

החברה ערכה לאחרונה פיילוט טיהור שפכים באשקלון, עליו התבצע ניתוח דאטה. במסגרתו הצליחו החוקרים לאתר שאריות של הנגיף במערכת הביוב של העיר. התוצאות הצביעו על היכולת לאיתור מוקדם של מוקדי התפרצות עד למציאת מיקום מדויק של שכונה ואף רחוב מסויים בהם קיים ריכוז גבוה של הנגיף. אחד הממצאים שעלו הוא שאיתור שאריות וירוס במי השפכים מהווה אמצעי גילוי מהיר ומוקדם יותר מאשר בדיקות לבודדים, כאשר לוקחים בחשבון את משך הזמן בין ההדבקה בקורונה ועד להופעת התסמינים.

לאור הטכנולוגיה שהציגה, Kando תזכה להזדמנות לשת"פ עם סיגייט, כולל סבב פגישות ייעוץ והדרכה עם בכירי סיגייט בארץ ובעולם ועם מומחי תעשיה בינלאומיים נוספים. כמו כן, הסטרטאפ יקבל מענק בגובה 10,000 דולר וגישה למוצרים ולפתרונות של סיגייט.

במקום השני בתחרות זכתה חברת Tevel Aerobotics Technologies המפתחת רובוטים אוטונומיים לצורך קטיף פירות ובמקום השלישי Kameleon המפתחת פתרונות לאבטחת מערכות מחשוב גדולות. 

ארז באום, מנכ"ל מרכז החדשנות Lyve Labs של סיגייט בישראל, אמר: "זה לא סוד שישראל הפכה למובילה עולמית בתחום ניהול הדאטה, והחברות שהציגו את מועמדותן בתחרות מוכיחות שהפוטנציאל הוא כמעט אינסופי. ככל שארגונים ברחבי העולם יידרשו לכמויות גדולות יותר של מידע – כוחן של חברות הדאטה רק ילך ויתעצם". 

שמונת הפיינליסטים שנבחרו מבין כל המתמודדים בתחרות, זכו בליווי אישי של צוות Lyve Labs ודלוייט שעזרו להם לעבוד על הפיץ' המנצח, שהוצג באירוע מול פאנל מומחים, שהורכב משופטים בכירים בסיגייט וחברות מובילות אחרות בתעשייה. 
מרכז Lyve Labs של סיגייט הוקם בחודש פברואר השנה בישראל כדי לקדם פיתוח שיתופי פעולה עם חברות סטרטאפ מקומיות וכדי למנף את החדשנות הטכנולוגית בישראל. 

אודות סיגייט

סיגייט טכנולוגיות (Seagate Technology) היא אחת מהחברות המובילות בעולם בתחום פתרונות אחסון וניהול המידע. היא הוקמה בשנת 1979 ומשרדיה ממוקמים בעיר קופרטינו שבמדינת קליפורניה, ארה"ב. בישראל מפעילה סיגייט מרכז חדשנות בתל אביב, Lyve Labs שמסייע לסטארטאפים בהוכחת היתכנות (POC) של המוצרים שלהן. בנוסף, המרכז מספק ליזמים הישראלים ייעוץ מקצועי של מומחים בתחום הדאטה, מסייע בפתרון אתגרים טכנולוגיים ועסקיים ומספק להם שירותי תכנון והסמכה, ייעוץ והדרכה בפיתוח עסקי, עזרה בייעול תהליכי ניהול נתונים וגישה לציוד מתקדם, תשתיות ומערכות בדיקה.

x