אאורה || מציגה שלושה רבעונים חזקים בהם מכרה 246 יחד

על אף משבר הקורונה סגר מתמשך ושינוי התנהגות צרכנים בשנה זו || היקף המכירות מהווה ירידה מזערית בהשוואה לתקופה מקבילה אשתקד

 

 
יעקב אטרקצי קרדיט ראובן קופיצינסקייעקב אטרקצי קרדיט ראובן קופיצינסקי
 

אדם כהן
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
05/10/2020

חברת אאורה השקעות, חברה מובילה בייזום בניה למגורים בישראל בעלת התמחות בייזום, תכנון והקמה של מתחמי התחדשות עירונית במרכזי ערים מבוקשות ומובילות, מודיעה כי מתחילת 2020 ועד 30 בספטמבר 2020 נמכרו בפרויקטים השונים, בדרך של חתימה על חוזי מכירה, 246 יח"ד בהשוואה ל-269 יח"ד בתקופה המקבילה בשנת 2019.

יעקב אטרקצ'י, מנכ"ל אאורה ציין: "על רקע סיום תוכנית מחיר למשתכן, מיעוט שיווק קרקעות, כמות יורדת של היתרי בניה ומלאי יח"ד שהולך ואוזל אנו מתחילים לראות זחילת מחירים כלפי מעלה הנובעת מביקוש כבוש. גם נגיף הקורונה לא עוצר את המגמות ארוכות הטווח של הדמוגרפיה בישראל והביקוש הקשיח למגורים. לתופעה של ביקוש כבוש, שחזרה מספר פעמים ב-15 שנה האחרונות, בנוסף להפחתת מס רכישה והפניית חסכונות לרכישת דירות, יש רק תוצאה אחת. לנו כבר ברור מה יקרה למחירים אחרי הסגר."להלן פירוט יחידות הדיור שנמכרו בתקופה האמורה לפי פרויקטים:






(*) סה"כ יחידות בפרויקט בנטרול התחייבות לבעלי הקרקע ו/או למפונים.
(**) מס' חוזי המכירה המחייבים מוצגים בנטרול חוזי מכירה שבוטלו.






יצוין כי החברה מיישמת בדוחותיה הכספיים את תקן חשבונאות בינלאומי IFRS15. אין בנתונים האמורים לעיל, כדי להצביע על היקף הכנסות החברה, אשר יפורסמו בדוחות הכספיים בתקופה של תשעה חודשים שהסתיימה ביום 30 בספטמבר 2020.
על רקע ההתקדמות העסקית ומהלכים שבוצעו בחודשים האחרונים, מסתמן שמאזן החברה בסוף השנה, ביחס לתחילת 2020, יהיה עם הון עצמי הגבוה בעשרות מיליוני ₪ ועם היקף התחייבויות נמוך בעשרות מיליוני ₪. על כן, אאורה ממוצבת היטב ליצירת ערך משמעותית לבעלי המניות שלה עם תנופה בהיקפי הפעילות והבשלתם של פרויקטים מרכזיים, גדולים ורווחיים.

לאחרונה דיווחה אאורה את התוצאות הכספיות לרבעון השני 2020.הכנסות החברה במחצית הראשונה של 2020 הסתכמו לסך של 526 מיליון ₪ - יותר מפי 3 מהיקף ההכנסות בתקופה המקבילה אשתקד. החברה מדווחת על שיפור ניכרת ברווחיות. הרווח התפעולי של החברה במחצית הראשונה של 2020 הסתכם ב-41.6 מיליון ₪, יותר מפי 9, בהשוואה ל-4.2 מיליון ₪ בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח הנקי במחצית הראשונה של 2020 הסתכם ב-15.0 מיליון ₪, בהשוואה להפסד של 5.8 מיליון ₪ בתקופה המקבילה אשתקד. 

ההון העצמי של החברה הסתכם ב-318 מיליון ₪, עלייה של 36.6 מיליון ₪, בהשוואה להון עצמי של 281 מיליון ₪ בסוף שנת 2019.

x