יו"ר בית הנבחרים, ננסי פלוסי, דוחה את הצעת התמריצים הפיסקלית של טראמפ בסך 1.8 טריליון דולר

ננסי פלוסי, הנשיאה הדמוקרטית של בית הנבחרים, שהציע להעביר את סמכויותיו של הנשיא טראמפ לסגנו לפני כיומיים (בתמונה) ממשיכה להיות אחד המכשולים של טראמפ בדרך לכהונה שנייה ודוחה את הצעת התמריצים הפיסקלית של טראמפ בסך 1.8 מיליארד דולר.

 

 
מתוך הטוויטר של ננסי פלוסימתוך הטוויטר של ננסי פלוסי
 

אלי אופיר
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
11/10/2020

ננסי פלוסי, יושבת ראש בית הנבחרים, הדמוקרטית, שהציע להעביר את סמכויותיו של הנשיא טראמפ לסגנו לפני כיומיים (בתמונה) ממשיכה להיות אחד המכשולים של טראמפ בדרך לכהונה שנייה ודוחה את הצעת התמריצים הפיסקלית של טראמפ בסך 1.8 מיליארד דולר.

כלכלנים ומשקיעים עקבו מקרוב אחר גורל משא ומתן על התמריצים בוושינגטון, שכן הסכם יכול לסייע להתאוששות בחודשים הקרובים. עצירת התמריצים עלולה להאת את ההתאוששות כפי שציין גם יו"ר הפדראל ריזרב. פרשנים של הבורסה האמריקאים שייכו את התנודתיות בשבועיים האחרונות להתקדמות או נסיגה בהתפתחות המשא ומתן בנושא התמריצים.

במכתבה למחוקקים הדמוקרטים היום (שבת) אמרה פלוסי כי הצעתו האחרונה של ממשל טראמפ מסמנת "צעד אחד קדימה, שני צעדים אחורה" ויש "חילוקי דעות בנושא סדרי עדיפויות רבים".

"כאשר הנשיא מדבר על רצון לחבילת סיוע גדולה יותר, נראה כי הצעתו אומרת שהוא רוצה יותר כסף לפי שיקול דעתו להעניק או לעכב, במקום להסכים לשיטה שקובעת כיצד אנו מכבדים את העובדים שלנו, מוחצים את הנגיף ומכניסים כסף לכיסי העובדים", כתבה פלוסי.

פלוסי וסטיבן מנוצ'ין, שר האוצר האמריקני, ניסו להגיע לעסקה לפני הבחירות. הדמוקרטים הציעו להזרים 2.2 טריליון דולר למשק, אך הרפובליקנים וממשל טראמפ נרתעו מגודל החבילה ודרשו להעביר חבילה מצומצמת יותר.

שלשום הנשיא ארה"ב דונלד טראמפ הורה לפתע לסטיב מנוצ'ין להפסיק את השיחות וצייץ שהן יעברו אחרי הבחירות. בעקבות ירידות בבורסה הוא הפך את דעתו ונתן דחיפה חדשה לעסקה. אולם למרות התקדמות מסויימת זה לא הספיק על מנת להגיע לעסקה.

עם זאת גב 'פלוסי לא שללה לחלוטין את הסיכוי לעסקה. "למרות החששות הבלתי מטופלים הללו, אני מקווה שהתפתחויות אתמול יקרבו אותנו להסכם על חבילת סיוע העוסקת במשבר הבריאותי והכלכלי העומד בפני משפחות אמריקה....כפי שאמרתי בעבר, השטן נמצא בפרטים הקטנים" אמרה.

להערכת כלכלני FUNDER כל דחייה בהעברת התמריצים עלולה לעכב, במינימום, את המשך המגמה החיובית בוול סטריט.

היום נאם טראמפ במירפסת הבית הלבן תרם קיבל תוצאה שלילית לקורונה בה חלה:


x