הנה הם באים: המענקים החדשים של שר האוצר

ישראל כץ הנחה את אנשי משרדו לגבש תכנית לסיוע מוגבר לעצמאים ולמובטלים. בין הקריטריונים: מחוסרי עבודה יותר ממאה ימים, פגיעה של יותר מ-25 אחוז בהכנסות. כץ: "לא נפקיר את השכירים והעצמאים". כנסו וגלו: האם אתם זכאים למענק?

 

 
ישראל כץ שר האוצרישראל כץ שר האוצר
 

איציק יצחקי
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
11/10/2020

ישראל כץ הנחה את אנשי משרדו לגבש תכנית לסיוע מוגבר לעצמאים ולמובטלים. בין הקריטריונים: מחוסרי עבודה יותר ממאה ימים, פגיעה של יותר מ-25 אחוז בהכנסות. כץ: "לא נפקיר את השכירים והעצמאים". כנסו וגלו: האם אתם זכאים למענק?

שר האוצר ישראל כץ הנחה בשבוע שעבר את אנשי משרדו לגבש תוכנית לסיוע מוגבר בחודשים הקרובים לעצמאים ולמובטלים. הבקשה מגיעה על רקע התמשכות הסגר והפגיעה הקשה הצפויה בעצמאים ובעסקים ויציאת עובדים רבים לחל"ת.

במשרד האוצר סיפרו כי התוכנית תכלול תוספת מקדמות וסיוע נוסף לעצמאים ולעסקים בדרכים שיגובשו, ומענקים חודשיים תוספתיים בסך אלפי שקלים למובטלים בעלי שכר נמוך, עד לגובה תקרה שתקבע, שנמצאים תקופה ממושכת בחל״ת, או הוצאו כעת לחל״ת. "העיקרון המנחה", נמסר מהמשרד, "יהיה כי במידה והסגר יסתיים קודם לסיום תקופת הזכאות למענק הנוסף, כפי שתקבע, יוכל העובד לחזור למקום עבודתו ומענק הזכאות ישולם לו כתוספת שכר תוך כדי עבודתו. עוד נודע, כי התוכנית תבוא בנוסף למענקים הקבועים שניתנים במסגרת רשת הבטחון הכלכלית והמענקים לשימור עובדים שניתנו למעסיקים שישמרו את העובדים במקום עבודתם ודמי האבטלה המשולמים לכל מובטל עד אמצע השנה הבאה והמענקים למקבלי מס הכנסה שלילי, שכבר החלו להיות משולמים.

בעוד שהקווים הכלליים של התוכנית ברורים, במשרד האוצר עדיין לא פרסמו את התוכנית המלאה. יחד עם זאת, נודע כי במסגרת הוחלט כי המענק יינתן לפי הקריטריונים הבאים:

1.  מחוסרי עבודה יותר מ-100 ימים.

2.  המענק יהיה בגובה של 2,000-3,000 שקל לאדם, בארבע פעימות חודשיות ובצמוד לדמי האבטלה.

3.  בעלי עסקים שנפגעו ביותר מ-25 אחוז בהכנסות, יקבלו את המענקים בתחילת נובמבר, כשישנה אפשרות שהמקדמות יהיו גבוהות יותר.

4.  זכאות לדמי אבטלה של פחות מ-8,000 שקל.

השר כץ אמר כי בכוונתו "להביא את התכנית לאישור מהיר בממשלה ובכנסת כדי לסייע למובטלים, לעצמאים ולבעלי העסקים בתקופה קשה זאת, בגלל התמשכות הסגר. הערבות ההדדית והאחריות הלאומית מחייבת את כולנו לא להפקיר את השכירים והעצמאים לגורלם ולסייע להם ככל שנדרש- וכך בכוונתי לעשות". כץ הוסיף כי "הדבר החשוב ביותר הוא לאפשר לעסקים הקטנים ולעסקים שאינם מקבלים קהל לשוב לעבודתם מיד לאחר חג הסוכות". הוא הדגיש כי בכוונתו להוסיף ולהיאבק על עמדה זו בדיונים ובהכרעות הצפויות בנושא בישיבת קבינט הקורונה הקרוב.



בנוגע למענק לנכים הודיע השר היום בטוויטר "בחנתי את פניית ההורים לילדים נכים בשיעור 50%-100% על כך שילדיהם לא יקבלו תוספת בחוק הנכים, אותו אני מביא השבוע לאישור הממשלה והכנסת ומצאתי את טענותיהם צודקות. הוריתי למצוא דרך לתקן את הנושא."


להלן דברים שאמר לפני כשבוע...

x