קרנות נאמנות || הראל פיננסים משיקה לראשונה קרנות סל ממונפות

על רקע התנודתיות בשווקים, הראל נכנסת לתחום שחווה התעניינות גוברת בקרב המשקיעים בשנה האחרונה. קרנות הסל הממונפות מאפשרות למשקיעים חשיפה ממונפת (לונג ושורט). הקרנות שיונפקו ע"י הראל יהיו על מדד הנאסד"ק, אחד המדדים המוכרים ביותר בארה"ב

 

 
טל קדם, הראל פיננסים, צילום: יחצטל קדם, הראל פיננסים, צילום: יחצ
 

עומר רגב
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
13/10/2020

הראל פיננסים, זרוע הפיננסים של קבוצת הראל השקעות בביטוח ופיננסים, ממשיכה להרחיב את סל המוצרים המוצעים למשקיעים וכעת היא נכנסת לתחום קרנות הסל הממונפות – תחום שזוכה לעניין רב ועלייה במחזורי המסחר בשנה האחרונה בשל התנודתיות הגבוהה בשווקים בחודשים האחרונים מאז פרוץ משבר הקורונה.

הקרנות החדשות הן:
1. 1167568 הראל סל (A6) ממונפת NASDAQ100 פי 3 חודשי מנוטרלת מטח1
2. 1167576 הראל סל (D6) ממונפת בחסר NASDAQ100 פי 2 חודשי2,1
הקרנות הונפקו ביום שני 12 באוקטובר. 

קרנות סל ממונפות משמשות במקרים רבים לצרכי השקעה לטווח קצר או שינוי מבנה התיק כהגנה או יצירת חשיפה חיובית משמעותית בצורה מהירה ופשוטה. על פי הערכות, מחזורי המסחר הגבוהים בקרנות הסל הממונפות מוסברים גם על רקע התאוצה שתפס בשנה האחרונה תחום המסחר העצמאי ונראה שיותר ויותר אנשים המנהלים את תיקי השקעות בעצמם, עושים שימוש גובר במכשירים מסוג זה.

הקרנות החדשות של הראל יאפשרו להשקיע במדד הנאסד"ק 100 בצורה ממונפת. קרן סל ממונפת היא קרן מחקה מדד כפול מכפיל כלשהו, למשל לונג פי 3  או חשיפה בחסר פי 2 (שורט) וזאת באמצעות שימוש בחוזים עתידיים ואופציות. הקרנות האלה משמשות בעיקר משקיעים פרטיים או סוחרי נוסטרו ומנהלי קרנות גידור. קרן השורט פי 2 מאפשרת להגן על תיק ההשקעות מפני ירידות, בעוד קרן הלונג פי 3 מאפשרת השגת חשיפה גבוהה תוך השקעה סכום הנמוך משווי החשיפה.

6-מעל 200% חשיפה למניות בערך מוחלט, A-עד 10% חשיפה למט"ח בערך מוחלט, D-עד 120% חשיפה למט"ח בערך מוחלט.
1. קרן חדשה, החל מ-12.10,20. 
2. הקרן הינה קרן להשקעות חוץ דולר ארה"ב.
פרסום זה אינו מהווה הצעה לרכישת יחידות השתתפות בקרן. הרכישה תיעשה רק על פי התשקיפים שבתוקף והדיווחים המידיים. המידע הנ"ל אינו מהווה תחליף לייעוץ השקעות ו/או מס המתחשב בנתונים ובצרכים של כל משקיע. הפרסום אינו מהווה תיאור ממצה של כל הוראות המיסוי. 

x