כל המענקים - איזה מענק מגיע לך ? מאות אלפי אזרחים מבולבלים. מה מגיע לכם?!

בועז, מעצב פנים בן 34. מרוויח 40 אחוז פחות. המענק: 16,600 שקל | משרד האוצר העמיד עשרות הטבות ומענקים, אבל מאות אלפי אזרחי ישראל מבולבלים. מה מגיע לכם? בדיקת פאנדר עושה לכם סדר ! שר האוצר ישראל כץ ל FUNDER : "רשת הביטחון שאותה פרשנו, פועלת היטב ומסייעת לציבור. השכירים בחל"ת מקבלים דמי אבטלה והעצמאים ובעלי העסקים מקבלים באופן קבוע מענקים עד לאמצע השנה הבאה. אני מפקח באופן אישי על הביצוע - בדיוק כפי שהתחייבתי."

 

 
ישראל כץ שר האוצר צ-דוברותישראל כץ שר האוצר צ-דוברות
 

איציק יצחקי
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
15/10/2020

בועז, מעצב פנים בן 34. מרוויח 40 אחוז פחות. המענק: 16,600 שקל

שכירים בחל"ת, עצמאיים שנפגעו ב-30 אחוז בלבד, פנסיונרים מעל גיל 67 או נפגעי קורונה שרוצים לפדות מיידית את קרן ההשתלמות.

משרד האוצר העמיד עשרות הטבות, אבל מאות אלפי אזרחי ישראל מבולבלים. מה מגיע לכם? בדיקת פאנדר עושה לכם סדר

בימים האחרונים פורסם כאן כי שר האוצר ישראל כץ הנחה את אנשי משרדו לגבש תוכנית לסיוע מוגבר בחודשים הקרובים לעצמאים ולמובטלים. הבקשה מגיעה על רקע התמשכות הסגר והפגיעה הקשה הצפויה בעצמאים ובעסקים ויציאת עובדים רבים לחל"ת, אבל היא רק מרכיב אחד מתוך הקשת הכלכלית שמרד האוצר מעניק ללקוחות שלו – הציבור.

לאחרונה נרשם בלבול מסוים בציבור. לא כולם בטוחים האם מגיע להם פיצוי מהמדינה, כלומר: איזה עסק עומד בקריטריונים, מי זכאי להטבות בגין יציאה לחל"ת ובאילו מקרים יש לדרוש שיפוי מרשות המסים. בבדיקה שערכנו עולה כי המטריה שמעניק המשרד לציבור רחבה יותר משחשבתם. כך למשל, בתוך ההנחיות החדשות של כץ לאנשי משרד מסתתרים לא מעט מענקים שחלק מהציבור לא ידע ממנו.

נתחיל עם רשת הביטחון שניתנת לציבור עד יוני 2021. על פי הנחיית משרד האוצר, מי שזכאי להטבה זו הוא שכירים בחל"ת או באבטלה. דמי האבטלה ינתנו עד יוני 2021, או עד ירידת האבטלה אל מתחת לעשרה אחוזים. תקופת האכשרה תקוצר לששה במקום 12 חודשים, ישולמו כפל קצבאות עד יוני 2021 ויקוצר הזמן המינימלי לצורך זכאות לדמי אבטלה ל-14 יום בלבד. כמו כן, הוחלט על מענק זכאות לבני 67 ומעלה.

במסגרת הסיוע לעסקים, הוחלט שמי שיקבל את המענק הם: עצמאי עם הכנסה שנתית של עד 640 אלף שקל, שמחזור המכירות שלו נפגע מעל 40 אחוז, יקבל מענק בגובה 70 אחוז מההכנסה החייבת ועד 15 אלף שקל כל חודשיים (עד 7,500 שקל בחודש). מדובר ב-14 מענקים (שבעה דו חודשיים) עד סוף יוני 2021. מענק מיידי יקבל מי שמחזור המכירות שלו הוא עד מיליון שקל ונפגע ביותר מ-25 אחוז. מדובר במענק של 7,500 שקל. עצמאים שמחזור המכירות שלו מגיע לעד 100 מיליון שקל יקבל מענק אם נפגע ביותר מ-40 אחוז. לבעלי מחזור של 18 אלף שקל עד 300 אלף שקל יוענק סיוע של 3,000-6,000 שקל. למחזור של עד חצי מיליון שקל יינתן גם מענק של הוצאות קבועות. עסקים שקמו בינואר עד פברואר השנה יקבלו 3,000-4,000 שקל כמענק סיוע ואילו עסק שמחזור המכירות שלו נפגע במעל 60 אחוז יקבל "מענק החזר ארנונה". כמו כן, כפי שתראו בהמשך, הוחלט על ביטול קנס במקרה של משיכה מקרן השתלמות עוד לפני שנפרעה עד לתקרה של 10,500 שקל בחודש.

במשרד האוצר סיפרו כי במסגרת התכנון של שר האוצר לצמצום הפגיעה בעובדים סוכם על תמריצים ליציאה לעבודה, תמיכה ועידוד מעסיקים לקליטת עובדים, ניצול זמן האבטלה - קורסים דיגיטליים ושיפור מיומנויות וכן על הכשרות מקצועיות: ייפתחו מסלולים בהובלת מעסיקים ומוסדות הכשרה פרטיים בדגש על השמות, יושם דגש על ענפים בהם יש ביקוש גבוה לעובדים ושכר גבוה, יורחב היקף הלומדים לימודי הנדסאות ואקדמיה במקצועות הנדרשים וישולבו אוכלוסיות שמוגדרות כ"מעוטות השתתפות".
 
לסיכום, ההטבה לבעלי עסקים ועצמאיים מסכמת בכך:

1.  הרחבת מענק ההוצאות הקבועות - הורדת רף הפגיעה הנדרש לקבלת המענק מ-40% ל-25% בלבד בחודשים ספטמבר-אוקטובר ובצו של שר האוצר, הרחבת ההקלה גם לחודשים נובמבר ודצמבר.

2.  מקדמה מיידית על חשבון מענק ספטמבר אוקטובר. מקדמה בגובה 50% ממענק ההוצאות הקבועות תועבר לעסקים הצפויים להיפגע מהסגר. גובה המקדמה יתבסס על היקף הנזק של העסק בפעימות קודמות (בחודשים מרץ-אפריל, ולמי שלא היה זכאי למרץ-אפריל, יחושב לפי מאי-יוני).

3.  שחרור החזרים - מהלך ממוקד ומרוכז במסגרתו יועברו החזרי מס הכנסה ומע"מ לעסקים בימים הקרובים.

4.  פריסת תשלומים - יינתן מענה נקודתי באמצעות פריסת תשלומי החובה של העסקים על פני מספר חודשים.

5.  סיוע בארנונה -  הורדת רף הפגיעה הנדרש לקבלת החזר הוצאות ארנונה ל-25% בלבד בחודשים ספטמבר-אוקטובר, עם אפשרות להארכה גם עבור החודשים נובמבר-דצמבר.

6.  עידוד מסחר מקוון - מתן מענקים לעידוד מסחר מקוון ופעילות דיגיטלית עבור עסקים קטנים ובינוניים.

7.  הרחבת קרן ההלוואות בערבות המדינה -הגדלת הקרן להלוואות בערבות מדינה לעסקים קטנים ובינוניים ב-18 מיליארד ש"ח נוספים, כך שתגדל מ-22 מיליארד ש"ח ל-40 מיליארד ש"ח.

8.  הכפלת סכום ביטוח האשראי - הגדלת ערבות המדינה לביטוח אשראי לספקים בכ-2.6 מיליארד ש"ח נוספים.
 
מענק "שימור עובדים" מסתכם בכך:

מענק שימור עובדים- יינתן מענק בעבור שימור עובדים בחודשים ספטמבר אוקטובר. גובה המענק יעמוד על 5,000 שקל לעובד ויקבע בהתאם לפגיעה של העסק בשילוב אחוז העובדים ששימר במהלך התקופה:

-ברמת פגיעה במחזור החברה העולה על 80%, יינתן  מענק לכל עובד החל מהעובד ה-40%.

-ברמת פגיעה במחזור החברה בגובה 60%-80%, יינתן מענק לכל עובד החל מהעובד ה-55%.

-ברמת פגיעה במחזור החברה בגובה 40%-60%, יינתן מענק לכל עובד החל מהעובד ה-70%.

-ברמת פגיעה במחזור החברה בגובה 25%-40%, ינתן מענק לכל עובד החל מהעובד ה-80%.
 
הסיוע הסוציאלי יכלול:

• רשת ביטחון לעובדים שהוצאו לחל"ת - מתן דמי אבטחה עד לחודש יוני 2021 (או ירידת האבטלה מתחת ל7.5%)

• דחיית ההפחתה בדמי האבטלה - תדחה ההפחתה בדמי האבטלה, כפי שנקבע בחוק.

שר האוצר ישראל כץ אמר ל FUNDER כי: "רשת הביטחון שאותה פרשנו, פועלת היטב ומסייעת לציבור. השכירים בחל"ת מקבלים דמי אבטלה והעצמאים ובעלי העסקים מקבלים באופן קבוע מענקים עד לאמצע השנה הבאה. אני מפקח באופן אישי על הביצוע - בדיוק כפי שהתחייבתי.  לאחר ההחלטה על הכרזת הסגר, החלטנו לתגבר ולהרחיב את רשת הביטחון הכלכלית ולהקדים תשלומים מידיים לזכאים - כדי לסייע לעבור את התקופה הקשה".









  
x