"מהפך" - סקר מנדטים הדרמטי של חדשות 13 מול הסקר ה"רגיל" בערוץ 12 - מה הרייטינג ?

כבכל חודש בתקופה האחרונה מביאים ערוצי החדשות סקרים. אולם אמש הסקר של קמיל פוקס הצליח להביא תוצאה מרעננת בעוד של מנו גבע בחדשות 12 היה עוד מאותו הדבר שכבר שמענו. רביב דרוקר הכריז "זה דבר פשוט בלתי נתפס, הנה לך ממשלת ישראל הבאה, אם אלה היו התוצאות של הבחירות." רק המילה "מהפך" הייתה חסרה על מנת להשלים את הדרמה באולפן

 

 
יאיר לפיד בטוויטריאיר לפיד בטוויטר
 

שלי להבי
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
19/10/2020

מהפך - סקר מנדטים הדרמטי של חדשות 13 מול סקר המנדטים, המשעמם משהו, של חדשות 12. 

על פי הסקר של קמיל פוקס בערוץ 13 (פרוייקט המדגם) לראשונה מתאפשרת קואליציה ללא הליכוד והמפלגות החרדיות. בסקר בערוץ 12 נשארו עם התוצאה הידועה של "גוש הימין" עם 65 מנדטים. 

על פי הנתונים בערוץ 13, לו הבחירות היו נערכות היום, הליכוד היה מקבל 27 מנדטים. המפלגה השנייה בגודלה היא ימינה עם 24 מנדטים, ואחריה יש עתיד-תל"ם עם 21 מנדטים. הרשימה המשותפת עם 11 מנדטים, ולאחר מכן כחול לבן, ישראל ביתנו וש"ס עם שמונה מנדטים לכל אחת. יהדות התורה זוכה לשבעה מנדטים ומרצ לשישה.

רביב דרוקר הכריז "זה דבר פשוט בלתי נתפס, הנה לך ממשלת ישראל הבאה, אם אלה היו התוצאות של הבחירות." רק המילה "מהפך" הייתה חסרה על מנת להשלים את הדרמה באולפן ומיד הוצגה האפשרות העולה מהסקר שימינה, יש עתיד, כחול לבן וישראל ביתנו זוכות ל-61 מנדטים, ויכולות להקים קואליציה ללא הליכוד והחרדים, מצב המתאפשר לראשונה בסקרים. 

יאיר לפיד, יו"ר האופוזיציה ויו"ר יש עתיד, צייץ בטוויטר: "תקרת הזכוכית נפרצה, ממשיכים". 


במקביל בסקר עליו דווח בערוץ 12 של מנו גבע, תמונת המנדטים לא הייתה שונה בהרבה מהסקר הקודם של הערוץ כאשר הכתב עמית סגל נראה די אדיש לתוצאותיו: הליכוד זוכה ל-27 מנדטים, ימינה ל-22, ויש עתיד ל-17. הרשימה המשותפת זוכה ל-15 מנדטים וכחול לבן ל-10. ש"ס זוכה לתשעה מנדטים, ישראל ביתנו ויהדות התורה לשבעה כל אחת, ומרצ לשישה.

כאמור הסיכום בסקר הינו: גוש הימין והחרדים ל-65 מנדטים. בשני הסקרים מפלגות העבודה, גשר, דרך ארץ ועוצמה יהודית לא עוברות את אחוז החסימה. 

לסיכום, הבחירות אומנם נראות קרובות מתמיד, בהתאם למריבה הקולנית בין כחול לבן לליכוד, אבל מהסקרים עולה רק מסקנה אחת - בחירות, אף על פי ששגורה בפיהם של פוליטיקאים רבים בקואליציה, לא על הפרק. ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אולי לא ממש אוהב את הקואליציה שלו אבל הקואליציה הבאה עלולה להיות בלעדיו וזו סכנה הרבה יותר גדולה.
להלן גם הרייטינג נכון ל 18.10.2020 
ללא ספק רייטינג גבוה יחסית, דו ספרתי, לחדשות 13 אולם עדין רחוק מאוד מהרייטינג של חדשות 12 .







 הנתונים נמסרו באדיבותה של הוועדה הישראלית למדרוג והופקו ע"י חברת טל-גאל (אי.ג'י.בי.) בע"מ.
x