פלוריסטם הקימה ועדה מייעצת של מומחים בינלאומיים למחלת הקורונה || ביניהם פרופ גליה רהב

הועדה המייעצת בראשות פרופ' דלינג'ר מארה"ב || מורכבת מחמישה פרופסורים ורופאים בולטים בתחומי מחלות זיהומיות טיפול נמרץ טיפול ריאתי ורפואה פנימית

 

 
פלוריסטםפלוריסטם
 

עומר רגב
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
21/10/2020

 Pluristem Therapeutics Inc  (נאסד"ק: PSTI) (ת"א: PSTI), חברה מובילה ברפואה משקמת המפתחת פלטפורמה מתקדמת לתרופות ביולוגיות, מודיעה על הקמת ועדה מייעצת לתוכנית הקלינית של פלוריסטם בכל הקשור לטיפול בחולי COVID-19 הסובלים מסיבוך של תסמונת מצוקה נשימתית חריפה (ARDS). 

פלוריסטם עורכת בימים אלה ניסוי קליני שלב II בתאי PLX-PAD הייחודיים של החברה, המופקים משלייה אנושית, לטיפול במקרים קשים של COVID-19 הסובלים מ-ARDS בארצות הברית, אירופה וישראל. בנוסף מפעילה פלוריסטם תוכנית המאפשרת טיפול בחולים בארה"ב, שאינם מתאימים להשתתף בניסוי הקליני המאושר על ידי ה – FDA. כמו כן מתקיימת בישראל תוכנית לטיפולי חמלה פרטניים.

ההודעה על הקמת הועדה המייעצת באה לאחר הרחבת שלב II של הניסויים הקליניים של פלוריסטם הקשורים ל-COVID-19 לישראל מוקדם יותר החודש. הועדה המייעצת בראשות פרופ' דלינג'ר, מורכבת מחמישה פרופסורים ורופאים בולטים בתחומי מחלות זיהומיות, טיפול נמרץ, טיפול ריאתי ורפואה פנימית. 

חברי הוועדה הם:

פרופ' ר. פיליפ דלינג'ר, אוניברסיטת קופר לרפואה (Cooper University Health ), ארצות הברית

פרופ' דלינג'ר הינו רופא בכיר במחלקת טיפול נמרץ  בבית החולים של אוניברסיטת קופר וחוקר בעל שם באוניברסיטת קופר לרפואה ב(Cooper Medical School of Rowan University) (CMSRU) בעברו פרופ' דלינג'ר כיהן כנשיא האגודה לרפואת טיפול נמרץ (Society of Critical Care Medicine) (SCCM) וזכה בפרס מפעל חיים של SCCM לשנת 2015. כמו כן, פרופ' דלינג'ר היה המחבר המוביל של ההנחיות הבינלאומיות לניהול אלח דם והלם זיהומי לשנים 2004, 2008 ו- 2012 מטעם הקמפיין הבינלאומי לשרידות מאלח דם, ומחבר בכיר של ההנחיות לשנת 2016.

פרופ' גליה רהב, המרכז הרפואי ע"ש חיים שיבא – תל השומר, ישראל 

פרופ' רהב מכהנת כמנהלת היחידה והמעבדות למחלות זיהומיות במרכז הרפואי שיבא, ופרופסור ללימודי רפואה פנימית ומחלות זיהומיות בפקולטה לרפואה ע"ש סאקלר באוניברסיטת תל אביב. לפרופ' רהב תואר דוקטור לרפואה (MD) מבית הספר לרפואה הדסה של האוניברסיטה העברית בירושלים ותעודות התמחות ברפואה פנימית, מחלות זיהומיות ומיקרוביולוגיה קלינית.

פרופ' מיטשל לוי,  אוניברסיטת בראון (Brown University), ארצות הברית

פרופ' לוי מכהן כמנהל יחידת טיפול נמרץ, ריאתי ורפואת שינה במחלקה לרפואה של בית הספר לרפואה וורן אלפרט של אוניברסיטת בראון (The Warren  Alpert Medical School of Brown University, שם הוא גם משמש גם כפרופסור לרפואה. כמו כן, מכהן כמנהל הרפואי של יחידת טיפול נמרץ של בית חולים רוד איילנד בפרובידנס,  רוד איינלד Rhode Island Hospital, Providence),. פרופ' לוי הינו חבר מייסד וחבר בוועדת המנהלים של הקמפיין הבינלאומי לשרידות מאלח דם, יוזמה בינלאומית לשיפור הטיפול במטופלים במצב קשה של אלח דם. לפרופ' לוי תואר MD מהאוניברסיטה הציבורית של מדינת ניו יורק בבפאלו. בעבר פרופ' לוי היה נשיא האגודה לרפואת טיפול נמרץ.

פרופ' כריסטיאן פוטנסן, בית החולים האוניברסיטאי בבון (University Hospital Bonn), גרמניה

פרופ' פוטנסן מכהן כפרופסור לרפואת טיפול נמרץ וראש יחידת טיפול נמרץ במחלקת טיפול נמרץ והרדמה של בית החולים האוניברסיטאי בבון ( University Hospital Bonn) . בעברו פרופ' פוטנסן כיהן  כחבר בוועד המנהל ויושב הראש של היחידה הנשימתית של האגודה האירופית לרפואת טיפול נמרץ. כיום הוא משמש כיושב הראש של ועדת המשנה המדעית לרפואה בטיפול נמרץ של האגודה האירופית להרדמה וטיפול נמרץ. מחקרו של פרופ' פוטנסן מתמקד בפתופיזיולוגיה וטיפול בתסמונת מצוקה נשימתית חריפה ואלח דם.

פרופ' טום ואן דר פול, הולנד

פרופ' ואן דר פול הינו פרופ' לרפואה ויושב ראש המחלקה לרפואה במרכזים הרפואיים של אוניברסיטת אמסטרדם (המרכז הרפואי האקדמי - אוניברסיטת אמסטרדם - והמרכז הרפואי האוניברסיטאי החינמי),  (Amsterdam University Medical Centers: Academic Medical (Center - University of Amsterdam – and Free University Medical Center), בהולנד. פרופ' ואן דר פול מוסמך ברפואה פנימית ומחלות זיהומיות. פרופסור ואן דר פול בעל תרומה משמעותית להבנת הפתופיזיולוגיה של אלח דם.

פרופ' דלינג'ר, יו"ר ועדת ההיגוי של COVID-19 של פלוריסטם, אמר, "בשעה שלא קיימים כיום טיפולים מאושרים ל- ARDS שנובעים  מ- COVID-19, אני מתכבד להיות יושב ראש הועדה המייעצת של פלוריסטם. אני מצפה לעבוד עם עמיתי הנכבדים כדי להעניק ייעוץ לפיתוח הטיפול ב- COVID-19 של פלוריסטם, שיש בו כדי לסייע לחולים קשים נזקקים בכל רחבי העולם".

"הקמנו את הועדה המייעצת, המורכבת מבעלי מוניטין מובילים בתחומם מרחבי העולם, כדי להנחות ולעזור להאיץ את מסלול ההתפתחות הקלינית של PLX-PAD בזמן קריטי זה. אנו מעריכים מאוד את הידע, הכישרון והניסיון שכל אחד ממובילי הדעה המרכזיים הללו חולק איתנו, כאשר אנו מאחדים כוחות להענקת טיפול יעיל ברפואה תאית במקרים הקשים ביותר של COVID-19 ", אמר מנכ"ל ונשיא פלוריסטם יקי ינאי.


x