יצרניות המזון הישראליות תרמו כ-100 אלף מוצרי מזון מפנקים כהערכה והוקרה לצוותי הקורונה והחירום בבתי החולים ברחבי ישראל

החלוקה נעשתה בכ-20 בתי חולים מצפון ועד דרום || ביניהם, זיו בצפת, המרכז הרפואי העמק בעפולה, ברזילי באשקלון והלל יפה בחדרה

 

 
 

עומר רגב
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
22/10/2020

מאז פרוץ משבר הקורונה, מערכת הבריאות בישראל עובדת יומם וליל במטרה להתמודד עם משבר הקורונה שפקד אותנו בתחילת השנה. אלפי רופאים, אחיות, רוקחים, צוותי העזר הרפואי ואנשי המנהלה בבתי החולים, מצאו את עצמם בחזית המאבק בקורונה, עובדים לילות כימים תחת עומס במחלקות השונות, תוך שהם שמים בצד את משפחותיהם שגם הן מתמודדות עם המשבר. 

תעשיית המזון בישראל ובעיקר החברות: תנובה, קבוצת שטראוס, אסם נסטלה, יוניליוור והחברה המרכזית למשקאות, החליטו להירתם לטובת הצוותים ולתרום כ-100 אלף מוצרים לצוותים הרפואיים גם במהלך הגל השני. 

פרויקטור הקורונה, פרופ' רוני גמזו, חבר לאיגוד יצרניות המזון בהתאחדות התעשיינים ובשיתוף החברות (תנובה, קבוצת שטראוס, אסם נסטלה, יוניליוור והחברה המרכזית למשקאות) יצאו במבצע משותף לתרומת מוצרי מזון לצוותי הקורונה והחירום בבתי החולים. בין היתר תרמו החברות מגוון של חטיפים מלוחים ומתוקים, חטיפי אנרגיה מעדנים ומשקאות שירימו את המורל במחלקות השונות, יסייעו לצוותים להתמודד עם העומסים במחלקות והשחיקה המצטברת ובעיקר יבהירו להם שהציבור והמגזר העסקי מאחוריהם.

החברות נרתמו מיידית למבצע והבוקר (21.10.20), במרכז הרפואי וולפסון, במעמד פרויקטור הקורונה, פרופ' גמזו, נשיא התאחדות התעשיינים, ד"ר רון תומר, יו"ר איגוד תעשיות המזון, דודי מנביץ, מנכ"לי החברות ומנהלת בית החולים, הוא יצא לדרך.

פרופ' רוני גמזו, פרויקטור הקורונה: "אני ביקרתי בכל בתי החולים בארץ, ופגשתי לא מעט צוותים רפואיים. התחושה שלהם הייתה שאולי התרגלו למעמד שלהם, לעזרה שלהם. אני שמח שאתם  מוכיחים  לצוותים הרפואיים שהעם  איתם. זה מסר חשוב לכל אנשי הצוות: העם מאחוריכם,  מוקיר ומתגאה בעבודה שלכם- אני כאן כדי להוקיר לכם תודה"

נשיא התאחדות התעשיינים, ד״ר רון תומר: ״ההצלחה של הצוותים הרפואיים מאפשרת לתעשייה ולכלכלה להמשיך לפעול. כל המשק משולב זה בזה - המערכת הבריאותית והכלכלית פועלות יחד. יצרניות המזון שלנו תרמו מתוך הבנה שהטוב שאנחנו יכולים להעניק לצוותים, לא רק שמגיע להם, אלא גם יסייע להם לעשות את עבודתם בהצלחה כשהם יודעים שכולנו תומכים ועומדים מאחוריהם״. ד״ר תומר הודה לפרוייקטור הקורונה, פרופ׳ גמזו, תמך בקריאתו לקצר את משך ימי הבידוד ולקראת ישיבת קבינט הקורונה קרא לו להתמיד בפרויקט הרמזור. 

דודי מנביץ', יו"ר איגוד תעשיות המזון בהתאחדות התעשיינים, אמר באחת מתחנות החלוקה בבית החולים וולפסון: "תעשיית המזון הישראלית הוכיחה כי היא מהווה עוגן בחוסן ובביטחון התזונתי של אזרחי מדינת ישראל בימים רגילים ובעיקר בתקופות משבר כמו משבר מגפת הקורונה האחרונה בדומה לחוסן ולביטחון הבריאותי שמעניקים לנו צוותי הרפואה במסירות והקרבה ראויים להערכה. בתקופה קשה זאת של הסגר השני חשבנו כי מן הראוי לגלות את מידת הערכתינו לצוותים הרפואיים במתן מוצרי מזון מיוחדים מתחום הפינוק וההנאה. עשרות אלפי המוצרים שחולקו הם טיפה קטנה בים האהבה וההוקרה שכולנו רוכשים ומבקשים לחבק ולהעניק לצוותים הרפואיים. זאת תרומתנו הצנועה של תעשיית המזון הישראלית לצוותים הרפואיים במאבק כנגד מגפת הקורונה." 

ד"ר ענת אנגל מנהלת המרכז הרפואי וולפסון: "בשם הצוותים הרפואיים של המרכז הרפואי וולפסון, אני רוצה להודות להתאחדות התעשיינים, לכל חברות המזון שהתגייסו וכמובן לפרופסור רוני גמזו, מנהל מגן ישראל, על היוזמה הזאת. הצוותים הרפואיים ותומכי הרפואה בכל מערכת הבריאות נמצאים בחזית הלחימה בקורונה כבר 9 חודשים ארוכים, ולעיתים ישנה התחושה שמאמציהם נלקחים כמובן מאליו, ולכן היוזמה הזו מרגשת מאוד, מחממת את הלב ונותנת לנו כוחות להמשיך. צוותי בתי החולים עושים הכל כדי שיהיה אפשר לשמור על החברה הישראלית ועל המשק כמה שיותר יציבים, ואנחנו נמשיך לעשות זאת בלי הפסקה ככל שנידרש".

x