הקלות בסגר - ישיבת ממשלה | על הפרק: כיתות א` ו-ב` ופתיחה חלקית של המסחר - ומה עם החיסון לקורונה ?

הממשלה מתכנסת היום (א) וראש הממשלה מציין כי היא עשויה לאשר "לפתוח את שנת הלימודים בראשון בנובמבר. ייתכן שזה ייפתח באופן חלקי לכיתות א` ו-ב` ואנחנו מדברים גם על פתיחה חלקית של המסחר..."

 

 
רועי כהן נשיא להב בהפגנה היוםרועי כהן נשיא להב בהפגנה היום
 

עומר רגב
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
25/10/2020

דברי ראש הממשלה נתניהו בפתח ישיבת הממשלה בנושא המכון הביולוגי והשגת חיסונים: "המכון הביולוגי שלנו מתקדם בשלב הניסויים של החיסון. אני מאחל למדענים שלנו הצלחה. במקביל אני פועל כדי להביא חיסונים מחו"ל, משום שאנחנו צריכים לאפשר לעצמנו להיות ערוכים להתקדמות בנושא החיסונים, שבסופו של דבר הם הדרך לתחום את המחלה, להשתלט על המחלה, כפי שקרה עם מגיפות אחרות".

ראש הממשלה הוסיף בנושא ים המלח ואילת "נאשר היום בממשלה סידורים מיוחדים לאזור ים המלח ואילת. יש שם היקף ניכר של התיירות שלנו, אנחנו עושים להם סידורים מיוחדים משום שהם מרוחקים, הם מופרדים. הדבר הזה הוא בשורה חשובה מאוד לתושבי האזורים הללו, וגם לאזרחי ישראל, שמבקשים לצאת למקומות מוגדרים ובטוחים".

לדברי נתניהו "העולם נשטף בגל עוצמתי ביותר ורואים את זה באירופה, זה קורע את הלב. יש שם עליות חדות מאוד. אני יודע שהמנהיגים שם, שעם חלק מהם אני משוחח, מתלבטים קשות בשאלה איזה החלטות לקבל. רבים עכשיו מבינים שההחלטות שקיבלנו בקבינט הקורונה ובממשלה היו החלטות נכונות, הן הביאו לצמצום משמעותי ולהורדה דרמטית בהיקף התחלואה בישראל. אבל כדי שהדבר יחזיק מעמד אנחנו חייבים להתמיד ביציאה מדורגת ואחראית, לא לפתוח מהר מדי, ואני יודע עד כמה זה קשה. 
אני מכיר את הקושי שיש לעסקים, אני יודע את הקושי לעצמאים ואני יודע את הקושי למשפחות ולהורים. לכן אני מבקש קודם כל את המשך שיתוף הפעולה שלכם, שהביא אותנו לתוצאה הזו. 
מעבר לכך, אני גם מבקש את הכיבוד של הנחיות הממשלה, לא רק המסכות והמרחק, אלא כיבוד הנחיות הממשלה. אנחנו נביא היום לממשלה קנסות מוגדלים, כדי שכולם, בלי יוצא מן הכלל, לרוחב החברה הישראלית, יכבדו את ההסכמים. זה לא מכוון נגד אף אחד - זה מכוון נגד הנגיף. זה מכוון בעד הבריאות של כולנו. 
לגבי הלימודים והמסחר – אנחנו קיימנו אתמול דיון מקדים של שרים, לגבי האפשרות לפתוח את שנת הלימודים בראשון בנובמבר. ייתכן שזה ייפתח באופן חלקי לכיתות א' ו-ב', ואנחנו מדברים גם על פתיחה חלקית של המסחר, שוב, בצורה מודרגת, בצורה אחראית, וכמובן שזה תלוי כל כולו ברמת התחלואה. אם התחלואה תרד, אז גם המגבלות יירדו בהדרגה. אם התחלואה תעלה, לא תהיה ברירה אלא להחזיר את ההגבלות. אני אומר את זה משום שכולם מבינים שזה הכרחי, כי אחרת באמת אנחנו נקבל תוצאות טרגיות, שאנחנו רואים אותן כרגע מתהוות במדינות אחרות, באירופה, כפי שאמרתי לכם שיקרה. אנחנו מתחילים לצאת ממגבלות הסגר לפניהם, והם כנראה ייכנסו למגבלות רבות אחרינו. אבל אנחנו רוצים לצאת בצורה מוצלחת".

במקביל נראה כי בעלי החנויות והעצמאיים החלו שוב להיאבק על פתיחה של העסקים והמסחר. לדברי עו"ד רועי כהן, נשיא להב: "קבינט הקורונה סוף סוף יתכנס היום כדי לדון בגורלם של 54 אלף בעלי עסקים קטנים. זאת לאחר שהדיון נדחה שלוש פעמים בשבוע האחרון בגלל שיקולים פוליטיים כאלה ואחרים. חברי הקבינט וראש הממשלה בראשם ממשיכים להוביל מדיניות של מריחות וסחבת בזמן ששעון החול של עשרות אלפי העצמאים ובעלי העסקים ממשיך בשלו. הצ'קים חוזרים, ההוצאות ממשיכות, והכנסות? אין. אור בקצה המנהרה? גם אין. חודשים ארוכים אנחנו מסתובבים עם תחושה שמזלזלים בנו, שמתייחסים אלינו כאל ירקות בשוק. תבינו, יש כאן אנשים ומשפחות מאחוריי המספרים, עתיד של ילדים. הגיע הזמן שכך גם תתייחסו אלינו, במקום לדרבן אותנו לפרוק זעם וייאוש ברחובות".







x