אכיפה מנהלית || יו"ר רשות ניירות ערך מינתה את השופטת בדימוס ד"ר בלהה כהנא ליו"ר ההרכב של ועדת האכיפה המינהלית

ד"ר כהנא עוסקת בתחומים המשלבים פיננסים ונזיקין אחריות מנהלים דירקטורים ועוד

 

 
בלהה כהנאבלהה כהנא
 

עומר רגב
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
29/10/2020

יו"ר רשות ניירות ערך, ענת גואטה, הודיעה על החלטתה למנות את השופטת בדימוס ד"ר בלהה כהנא לתפקיד יו"ר ההרכב של ועדת האכיפה המינהלית, במקומה של שופטת המחוזי בדימוס ברכה אופיר-תום שתסיים את תפקידה בתום תשע שנים. 
ד"ר כהנא תצטרף לוועדת האכיפה המינהלית הפועלת משנת 2012, ותעמוד בראש הרכב הוועדה לצידו של השופט בדימוס זאב המר, ולצידם של ארבעת חברי ההרכב שמונו על ידי שר המשפטים. 

השופטת בדימוס, ד"ר בלהה כהנא כיהנה כשופטת בית המשפט השלום בירושלים בין השנים2004-1993. ד"ר כהנא עוסקת בתחומים המשלבים פיננסים ונזיקין, אחריות מנהלים, דירקטורים וכד'. בנוסף, מילאה וממלאת שורה של תפקידים ציבוריים, ביניהם יו"ר הוועדה המייעצת לממונה על שוק ההון, יו"ר הועדה לאישור מינוי יועצים משפטיים בחברות הממשלתיות, חברת מליאה ויו"ר ועדת האתיקה של רשות השידור.

כיום, ד"ר כהנא ממלאת שורה של תפקידים ציבוריים בהם חברה בוועדת האתיקה של לשכת עורכי הדין, חברה בחבר הנאמנים של אוניברסיטת בר-אילן ועוד. 

לשופטת כהנא תואר ראשון במשפטים מאוניברסיטת בר אילן, ותואר שני ושלישי מהאוניברסיטה העברית בירושלים. כמו כן, כהנא מוסמכת במנהל עסקים מהאוניברסיטה העברית בירושלים. 

יו"ר רשות ניירות ערך, ענת גואטה: "אני מברכת על מינויה של השופטת בלהה כהנא לתפקיד יו"ר הרכב ועדת האכיפה המינהלית. הניסיון המקצועי הרב שיש לבלהה והיכרותה עם מערכת המשפט יסייעו לה רבות להוביל את ועדת האכיפה המינהלית בהצלחה רבה. בהזדמנות זו, אני רוצה להודות ליו"ר הרכב הוועדה הקודמת, השופטת בדימוס אופיר-תום אשר לה זכויות רבות בפיתוח המשפט בתחומים שונים – במשפט הפלילי, בדיני ניירות ערך, בדיני מיסים, בישיבה כשופטת בית המשפט המחוזי בתל אביב. ברכה אופיר החלה כהונתה בשנת 2011 כיושבת הראש הראשונה של וועדת האכיפה המנהלית וצפויה לסיים את תפקידה זה בתום תשע שנים. לשופטת אופיר-תום תרומה משמעותית לעיצוב ולפיתוח תחום האכיפה המינהלית בדיני ניירות ערך". 

x