מענק למובטלים גם לבני 67 ומעלה, למי הקרדיט ? איציק שמולי ל FUNDER "רק לאחר מאבק מסכים האוצר להעניק למוחלשים סיוע"

מענק למובטלים מעל 100 יום - גם לבני 67 ומעלה. שר העבודה והרווחה איציק שמולי לפאנדר: "תקופת הקורונה דרדרה את מצבם הבריאותי, הנפשי והכלכלי של האוכלוסיה המבוגרת." איך מגיבים באוצר ?

 

 
איציק שמוליאיציק שמולי
 

איציק יצחקי
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
29/10/2020

בעקבות החלטת האוצר להכליל את בני ה 67 ומעלה במענק לכל מובטל מעל 100 יום

איציק שמולי לפאנדר: "תקופת הקורונה דרדרה את מצבם הבריאותי, הנפשי והכלכלי של האוכלוסיה המבוגרת"


בעקבות ההחלטה להכליל את בני 67 ומעלה בתכנית המענקים של הממשלה, שר הרווחה שוחח עם פאנדר וכאב את מצבם. שמולי הוסיף: "משרד האוצר שוכח את האוכלוסיות המוחלשות ביותר מאחור ורק לאחר מאבק מסכים להעניק להם סיוע". באוצר טוענים: מדובר בהחלטה של השר ישראל כ"ץ מהליכוד.

״לאחר מאבק שהובלנו מול האוצר יחד עם הביטוח הלאומי עלה בידינו להכליל את בני ה-67 פלוס בתכנית המענקים של הממשלה, והם יקבלו את מה שמגיע להם באופן אוטומטי ויעיל. אמשיך לוודא בכל צעד וצעד שהם לא נשארים מאחור - זו המטרה המרכזית של משרד הרווחה בתקופת הקורונה". כך אמר שר העבודה והרווחה איציק שמולי בעקבות ההחלטה להוסיף תיקון לטיוטת ההסכם עם המוסד לביטוח לאומי, לפיו גם בני 67 ומעלה שפוטרו או הוצאו לחל"ת מעבודתם בעקבות נגיף קורונה, יהיו זכאים למענק על שהותם באבטלה ממושכת. 

בליכוד, יש לציין, הודיעו כי מדובר בהחלטת שר האוצר ישראל כ״ץ ובעקבות פנייתו של ח״כ אופיר כץ, שבגינו יהנו כ- 23,000 אזרחים מההטבה הזאת. מאחורי הקלעים, שמולי עבד תקופה ארוכה כדי לסייע לאוכלוסיה המבוגרת. כעת, בראיון ל"פאנדר" אומר השר: "תקופת הקורונה דרדרה את מצבם הבריאותי, הנפשי והכלכלי של האוכלוסיה המבוגרת וזוהי חובתנו לאפשר להם בתוך כך להשאיר את הראש מעל המים. לצערי אנו רואים פעם אחר פעם איך משרד האוצר שוכח את האוכלוסיות המוחלשות ביותר מאחור ורק לאחר מאבק מסכים להעניק להם סיוע".

"השבוע שוב נאצלנו להיאבק למען בני 67 ומעלה שהוצאו לחל"ת או פוטרו במהלך תקופת הקורונה", הוסיף השר. "בתכנית המענקים החדשה משרד האוצר החליט להפלות אותם ולא לאפשר להם לקבל את מענק האבטלה ממושכת, ללא כל סיבה הגיונית".
באוצר, לעומת זאת, הסבירו כי לאור משבר הקורונה והמצב הכלכלי שנוצר בעקבותיו, בהתאם לטיוטת ההסכם יינתן סיוע באופן חד פעמי למי שהיה מובטל במשך תקופה ממושכת בעקבות התפרצות נגיף קורונה ויוענק לו מענק בסכום של 2,000 שקלים. על פי טיוטת ההסכם, בני זוג הזכאים שניהם למענק חד פעמי, יהיו זכאים כל אחד לתוספת למענק בסכום של 500 שקלים. התשלום יועבר על ידי המוסד לביטוח לאומי ישירות לחשבון הבנק שאליו משולמים דמי האבטלה. "למענק יהיה זכאי כל מי ששולמו לו דמי אבטלה בעבור תקופה של לפחות 100 ימי אבטלה, בין אם רצופים ובין אם לאו, החל מיום 1 במרץ 2020 ועד ליום 17 באוקטובר 2020", נמסר.

שר האוצר, ישראל כ״ץ, הגיב: "בהמשך להחלטתי על מענקים למובטלים ולעידוד התעסוקה לאור הימשכות הסגר והמגבלות הבריאותיות, החלטתי לצרף את בני 67 ומעלה שפוטרו או הוצאו לחל״ת מעבודתם כזכאים למענק כדי לסייע למי שמובטל תקופה ממושכת ונשחק בהכנסתו. נמשיך לעשות ככל שיידרש  כדי לסייע לעצמאים שכירים ובעלי עסקים על מנת שיוכלו לעבור את תקופה זו. אמשיך להאבק כדי שרבים יוכלו לחזור למעגל העבודה בהקדם ולהביא לצמיחה מחודשת של המשק והכלכלה״.

מרכז הקואליציה בוועדת הכספים, ח״כ אופיר כץ, הוסיף: "אני מברך על היענות שר האוצר לפנייתי לכלול את בני ה- 67 ומעלה במענק על שהות באבטלה ממושכת. זה בהמשך לכך שהארכנו בוועדת הכספים את מענק ההסתגלות לאוכלוסייה זו עד יוני 2021. זו חובתנו לדאוג למבוגרים בחברה הישראלית ולחזק את אלו. מענק חשוב שיעזור ויסייע לאזרחים בתקופה מורכבת זו".
 


x