מנכ"ל טריא, שחף ארליך || צריך להיות ציוני גדול כדי להפעיל פינטק בישראל

ארליך טען שהרגולציה בישראל היא המפתח לפתרון רוב הבעיות בשוק האשראי, וכי תיקונים שלה, באופן שיאפשרו גם לגופים חוץ בנקאיים ולחברות פינטק לפעול בה, יאפשר לישראל לצאת מהמשבר הכלכלי

 

 
שחף ארליךשחף ארליך
 

בועז קידר
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
04/11/2020

"צריך להיות ציוני גדול כדי להפעיל פינטק בישראל. אנחנו ציונים גדולים ומאמינים במדינת ישראל ובשינויים הרגולטוריים שיקרו ולכן נישאר פה, אמר היום מנכ"ל פלטפורמת ההשקעות הדיגיטליות והפתרונות הפיננסיים, "טריא",שחף ארליך, בוועידת ישראל לטכנולוגיות המידע, של הלשכה לטכנולוגיות המידע ע"ש שלמה טירן.

בכנס טען ארליך שהרגולציה בישראל היא המפתח לפתרון רוב הבעיות בשוק האשראי, וכי תיקונים שלה, באופן שיאפשרו גם לגופים חוץ בנקאיים ולחברות פינטק לפעול בה, יאפשר לישראל לצאת מהמשבר הכלכלי בו היא מצויה, בתקופת הקורונה.

"בשעה שמדינות העולם מצאו דרכים ראויות להנגשה של מקורות אשראי שיעזרו לעסקים, באמצעות חברות הפינטק, ובכך לסייע להציל את המשק באחד המשברים הכלכליים הגדולים שידענו", אמר ארליך, "בישראל בעלי העסקים מוצאים את עצמם מסתכלים ימינה ושמאלה ואין להם פתרונות חוץ מהמערכת הבנקאית, שלא ששה לעזור להם בתקופה הזאת. זה למרות שאנו המדינה עם אחת המגבלות הנמוכות ביותר במתן אשראי לעסקים. הרגולציה שבויה ולא מצליחה לעודד באופן אקטיבי את התפתחות הפינטקים, ומשאירה את המשק סגור לתחרות, עם בלעדיות כמעט מוחלטת למערכת הבנקאית המסורתית, שלא מסייעת למשק בשלב הזה לצאת מהמשבר".

כדוגמא נוספת לבלעדיות הבנקים בכל התחומים, בשל הרגולציה, נתן ארליך את הארנק הדיגיטלי שהחל הטריא להפעיל השבוע, לאחר שרכשה את הטכנולוגיה של חברת סלאריקס.

"בישראל רק ארנקים דיגיטליים שמחוברים לבנקים באמצעות כרטיסי האשראי, כמו ביט ופפר יכולים להרוויח מארנק דיגיטלי בישראל. הרגולציה תמיד תיתן להם יתרון. לנו לא יהיה רווח משירותי הארנק שלנו,  ולכן נפעיל אותו רק בחו"ל", הוא אמר, "קשה להגיד שזה לא כואב לי בלב. רק לבנקים יש היום בנקאות פתוחה. יש להם את נב"ת (ניהול בנקאי תקין) 368, שמאפשר להם למעשה יתרון בשוק בכל התחומים. עד שזה לא ישתנה, את חלק מהשירותים שלנו אנחנו נאלצים לתת רק ללקוחותינו בעולם, שם העזרה לצרכן הסופי גבוהה משמעותית אל מול ישראל, בשל רגולציה שמאפשרת לפינטקים לפעול כאלטרנטיבה אמיתית".

לסיכום אמר ארליך כי "יידרשו בין 5 ל-8 שנים להדביק את הפער בין ישראל למדינות אחרות, שמפתחות יחסית את עולם הפיננסים ומתן האשראי בגופים חוץ בנקאים. 'חסכון לכל ילד', לדוגמא, יביא לגידול משמעותי בעולמות הפיננסים, בדגש על חברות כמו טריא".

הלשכה לטכנולוגיות המידע הינה ארגון מקצועי המהווה בית מקצועי לקהילת ההיי טק בישראל.


x