קרן חדשה || אינטראקטיב (4C) אנרגיה ירוקה ישראל - ארה"ב

לראשונה בישראל || הוקמה קרן נאמנות מנוהלת שתשקיע באופן סלקטיבי במניות אנרגיה ירוקה נבחרות הנסחרות בישראל ו/או בארה"ב

 

 
גלעד בצרי מנכל אינטראקטיב בית השקעותגלעד בצרי מנכל אינטראקטיב בית השקעות
 

מיכאל לוי
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
16/11/2020

להערכת אינטראקטיב ישראל, בשנים האחרונות נרשמת בכל רחבי העולם מגמה של מעבר לאנרגיה ירוקה בסיוע ממשלות המעניקות תקציבים לכך ושיפורים טכנולוגיים המסייעים בנושא. גם בישראל וגם בארה"ב תעשיית האנרגיה הירוקה צוברת תאוצה עם גל של הנפקות, תוכניות תמיכה ממשלתיות ופרויקטים רבים סביב האנרגיה הירוקה.             

מדובר במגמה עולמית שתמשיך לצבור תאוצה בעשור הקרוב ולא מדובר בטרנד חולף, ונראה כי בחירתו של ביידן תיתן רוח גבית לתעשייה.

הקרן הינה קרן נאמנות מנוהלת ראשונה מסוגה בשוק ההון המקומי בניהול השקעות חיצוני של אינטראקטיב ישראל. (מנהל הקרן הינו מגדל קרנות נאמנות בע"מ, אינטראקטיב ישראל שוקי הון בע"מ הינו מנהל השקעות החיצוני של הקרן). הקרן שיחידותיה הוצעו לראשונה בתאריך ה-16.11.2020, מאפשרת השקעה סלקטיבית במניות שהונפקו על ידי חברות העוסקות בתחום האנרגיה הירוקה אשר נסחרות בבורסות בישראל ו/או בארה"ב. 

שם הקרן: אינטראקטיב (4c) אנרגיה ירוקה ישראל – ארה"ב  מס' נייר 5132014 

לדברי גלעד בצרי, מנכ"ל בית ההשקעות אינטראקטיב ישראל:
"אנו עדים לתקופה בה תעשייה מסורתית שלמה עוברת תהליך של שינוי מן הקצה אל הקצה, וזו כאמור תעשיית האנרגיה. אנו רואים לאחרונה מדינות רבות, בראשן ארה"ב, אשר מציבות בראש סדר עדיפויותיהן, טיפול במעבר לאנרגיה ירוקה תוך הענקת תקציבים ותמריצים רבים תחת תוכניתו הירוקה של ביידן. 

גם בישראל אנו רואים סממנים רבים לגאות בשוק האנרגיה הירוקה, דבר הבא לידי ביטוי בהנפקות רבות, בתוכניות תמיכה ממשלתיות נרחבות ולאחרונה אף הבורסה, במהלך נכון, השיקה מדד ייעודי לכך. 

זאת ועוד מציב את ישראל כאחת המדינות שלהערכתנו צפויות להוביל את התעשייה בעשורים הקרובים. בעוד שיעד משרד האנרגיה לייצור החשמל מאנרגיות מתחדשות עומד על–30% עד ל–2030, אנרגיות מתחדשות היו אחראיות על 10% מהפקת האנרגיה בישראל ב–2019 ונראה לנו כי אנו לקראת עשור רווי בתקציבים ופיתוחים רבים. אנו סבורים, כי גם השיפורים הטכנולוגיים הרבים צפויים להמשיך ולתמוך בהוזלת עלויות הייצור של האנרגיה הירוקה".

ובאשר לניהול הקרן התייחס גלעד: "מטרת הקרן היא להשקיע בחברות המובילות בתחום האנרגיה הירוקה בישראל אשר להערכתנו צפויות להוביל את התעשייה בשנים הבאות, כדוגמת אנלייט, אנרג'יקס, דוראל ואורמת ולצידן בחברות נבחרות הנסחרות בארה"ב ובעלות פוטנציאל השקעה בהתאם להערכות ועדת ההשקעות של אינטראקטיב ישראל. 

תחום האנרגיה הירוקה זוכה לתמיכה בארץ ובעולם כחלק מהצורך להגברת המודעות למשבר האקלים העולמי, ושינוי האקלים הוא מהאתגרים המשמעותיים ביותר שעומדים היום בפני האנושות. המעבר לאנרגיה ירוקה נמצא עדיין בראשיתו ולהערכתנו מקורות האנרגיה הירוקה צפויים להמשיך ולצמוח על חשבון של שאר מקורות האנרגיה המסורתיים. אנו מעריכים כי ישנן מניות שהעליות בהן בשנה האחרונה הובילו לניתוק בין הערך האמיתי למחירן וכאלו אשר הפוטנציאל עוד לפניהן וכאן עולה חשיבות הניהול האקטיבי בסקטור האנרגיה ירוקה".

מדובר בקרן נאמנות השישית במספר שמנהל הקרן שלה הוא מגדל קרנות נאמנות ושמנהל ההשקעות החיצוני שלה הוא אינטראקטיב ישראל, כאשר בתחילת חודש אוגוסט הוצעו לראשונה יחידות הקרן החמישית, אינטראקטיב (4c) טכנולוגיה ישראל Stock Picking מספר נייר 5131362.

פרטים כללים על הקרן:

אינטראקטיב (4c) אנרגיה ירוקה ישראל – ארה"ב 
מספר בורסה: 5132014 
יום הצעת יחידות הקרן לראשונה: 16.11.20
דמי ניהול: 1.25%
היחידות מוצעות בד"כ בימים ב'-ה' 

4: 4C עד 120% חשיפה למניות. -C עד 50% חשיפה למט"ח.

(1)התחלת הפצת יחידותיה של הקרן ביום 16.11.20. התאמת נכסי הקרן למדיניות ההשקעות תסתיים לא יאוחר מ-45 יום לאחר מועד זה (2) .לראשונה בישראל, קרן מנוהלת בתחום האנרגיה הירוקה המסווגת בקטגוריה: מניות בארץ, מניות לפי ענפים, ענפים אחרים. מתוך 7 קרנות בקטגוריה. (3) להערכת מנהל ההשקעות החיצוני של הקרן  (4) אין באמור התחייבות של מנהל ההשקעות החיצוני של הקרן להשקיע במניות האמורות. (5) כל עוד לא יוחלט אחרת על ידי מנהל הקרן, בכפוף לפרסום דו”ח כדין, בכפוף להתחייבות מנהל הקרן מיום 31.03.16 לפעול בהתאם למתווה של רשות ניירות ערך לעניין העלאת דמי ניהול בקרנות (אסמכתא 2016-03-021135) ובכפוף להוראות הדין.

מנהל הקרן הינו מגדל קרנות נאמנות בע"מ, אינטראקטיב ישראל שוקי הון בע"מ הינו מנהל השקעות החיצוני של הקרן. אין מנהל הקרן מתחייב להשיג תשואה כלשהי לרבות תשואה עודפת. המידע בדף זה אינו מהווה הצעה לרכישת יחידות בקרן. רכישת יחידות תעשה עפ“י תשקיף ודו“חות מיידיים שבתוקף בלבד. מתן המידע אינו מהווה תחליף לייעוץ השקעות המתחשב בנתוניו או בצרכיו של כל אדם. 

x