הממשלה אישרה את הצעתם של ראש הממשלה,שר הביטחון ושר האוצר לסיוע והעצמת הישובים הדרוזים והצרקסים

גיבוש תכנית לחיזוק השפה העברית בכל שכבות הגיל, ביישובי התכנית, ע"י משרד החינוך

 

 
ראש הממשלה בנימין נתניהוראש הממשלה בנימין נתניהו
 

קרן מרדכי
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
17/11/2020

הצעתם של ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון בני גנץ ושר האוצר ישראל כ"ץ כוללת הקצאה של 40 מיליון שקל לטובת פיתוח פרויקטים מחוללי הכנסות ופרוייקטי תשתית, 10 מיליון שקל לתכנון פיתוח מתחמי מגורים, תשתיות ומוסדות ציבור. כמו כן, כוללת ההחלטה קידום תכנית להסרת חסמי רגולציה בדיור, תכנון ופיתוח

החלטת הממשלה מגיעה  בהמשך להחלטות ממשלה קודמות שהכריזו על היישובים הדרוזים והצ'רקסים המפורטים כיישובים בעלי עדיפות לאומית, ומקצה תקציב בהיקף כולל של כ-50 מיליון שקל בעבור פיתוח, תכנון והשקעות בקרב יישובי המגזר.

החלטת הממשלה קובעת כי:

• יוקצה תקציב פיתוח בהיקף של 40 מיליון שקל ליישובים הנכללים בהחלטה, שישמשו לפרויקטים מחוללי הכנסות, פרוייקטי תשתית אשר יהוו פתרון לחסמי דיור, ולכיסוי חלקן של הרשויות בפרוייקטי פיתוח, תשתיות ונגישות.

• יוקצה תקציב בסך כולל של 10 מיליון שקל בשנת 2020 לטובת תכנון פיתוח מתחמים המיועדים למגורים ושל תשתיות ומוסדות ציבור ברשויות המדוברות.

• יגובשו המלצות להסרת חסמי רגולציה בדיור, בתכנון ובפיתוח בחברה הלא יהודית.

• גיבוש תכנית לחיזוק השפה העברית בכל שכבות הגיל, ביישובי התכנית, ע"י משרד החינוך.

אחד מיעדי התכנית יהיה ללמד את כל המקצועות הריאליים והטכנולוגיים בתיכונים ובחטיבות הביניים בשפה העברית בהדרגה, בכפוף להעמדת המשאבים הנדרשים במסגרת תכנית רב שנתית שתובא לאישור הממשלה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו: "יש לנו מחויבות רבה לחברינו בני העדה הדרוזית והצ'רקסית. היום אנחנו מביאים החלטת ממשלה נוספת לפיתוח ולהעצמה של יישובים אלה, תוספת של 50 מיליון ש"ח - לתכנון, לפיתוח תשתיות, להרחבת לימוד העברית ועוד.במקביל, אנחנו מנחים את גורמי המקצוע במשרדים השונים להמשיך ולגבש את תכנית החומש".

שר הביטחון בני גנץ: "האזרחים הדרוזים והצ'רקסים הם חלק בלתי נפרד מהמדינה, תורמים לה, ומשרתים אותה גם בצבא, אך לא פחות חשוב מכך במגזר הציבורי, העסקי ובכל שדרות ההנהגה. התמיכה בהם, שגרים כמעט כולם בפריפריה חשובה מאוד לפיתוח ולהתקדמות של החברה הזו. דווקא בתקופת הקורונה, נעמוד על כך שהכסף יגיע קודם כל לפיתוח התשתיות ותכנון שיאפשר בנייה, התפתחות וצמיחה".

שר האוצר ישראל כ"ץ: "בכל תפקיד אותו ביצעתי, פעלתי לטובת חיבור ושדרוג הפריפריה וכך אפעל גם הפעם לטובת פיתוח הישובים הצ’רקסים והדרוזים. התקציבים ינותבו לפרוייקטים מחוללי הכנסות, תשתיות, נגישות, פתרונות לחסמי דיור ועוד. נמשיך לפעול למען בני העדה הדרוזית והצ׳רקסית ולסייע ככל שיידרש״.

x