רשות שוק ההון ביטוח, וחיסכון || יישוב תביעות אובדן כושר עבודה

רשות שוק ההון ביטוח וחיסכון פירסמה ביום ראשון שני חוזרים || חוזר יישוב תביעות אובדן כושר עבודה וחוזר בירור ויישוב תביעות וטיפול בפניות ציבור – תיקון

 

 
ד``ר משה ברקת ד``ר משה ברקת
 

קרן מרדכי
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
08/12/2020

בתוקף סמכותי לפי סעיף 2(ב) לחוק הפיקוח על שירותים פיננסיים (ביטוח), התשמ"א-1981 (להלן - חוק הפיקוח על הביטוח), ולאחר התייעצות עם הוועדה המייעצת, אני מורה כדלקמן:

1. כללי 
חוזר גופים מוסדיים 2016-9-9 "בירור ויישוב תביעות וטיפול בפניות ציבור" (5.7.16) (להלן - חוזר יישוב תביעות) מסדיר את נושא יישוב תביעות של גופים מוסדיים. 

במהלך השנים האחרונות ערכה רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון ביקורת על הליך בירור ויישוב תביעות אובדן כושר עבודה בחברות הביטוח. ממצאי הביקורת העלו כי דרך פעולתן של חברות הביטוח במסגרת הליך בירור תביעות אובדן כושר עבודה, המחייב ביצוע הערכה של מצבו הרפואי ויכולתו התעסוקתית של המבוטח, אינו מאוזן ומקשה על מימוש זכויותיו של המבוטח לקבלת פיצוי אשר יהווה תחליף להכנסה מעבודה שהיה יכול לבצע אלמלא התאונה או המחלה שבעקבותיהן נשללה יכולתו להשתכר.

בעקבות ממצאי הביקורת עלה הצורך להסדיר את הליך יישוב תביעות אובדן כושר עבודה בחברות הביטוח באופן נפרד ופרטני, זאת נוכח המאפיינים המיוחדים הרלוונטיים לטיפול בתביעות מסוג זה, כפי שעלו במסגרת הביקורת. 

חוזר זה קובע הוראות ליישוב תביעות אובדן כושר עבודה שמטרתן להבטיח הליך יישוב תביעות הוגן, יעיל, שקוף ומקצועי וזאת, בין היתר, באמצעות מודל שיאפשר בירור אובייקטיבי של תביעות אובדן כושר עבודה לטובת מיצוי זכויותיו של המבוטח בדומה למודל הקיים כיום בתביעות נכות בקרנות הפנסיה.


לחצ/י לצפות בחוזרים המלאים 
x