רשות שוק ההון || מדד הסולידריות למבוטחים - מגדל וכלל ראשונים, מנורה ושירביט אחרונים

רשות שוק ההון חושפת אילו חברות ביטוח באו לקראת העסקים המבוטחים בתקופת משבר הקורונה

 

 
מדד הסולידיות 2020מדד הסולידיות 2020
 

קרן מרדכי
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
10/12/2020


בהמשך להקלות השונות שפרסמה רשות שוק ההון לטובת ציבור המבוטחים נוכח משבר הקורונה, מרחיבה הרשות את מדד הסולידריות של חברות הביטוח ומפרסמת דירוג של חברות הביטוח שפעלו להטיב עם הציבור גם בביטוח בתי עסק

על רקע השלכות נגיף הקורונה, רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון ממשיכה בבחינת אופן התנהלות הגופים המפוקחים אל מול המבוטחים. בחודש יולי פרסמה הרשות מדד ששיקף כיצד חברות ביטוח באו לקראת מבוטחים בתחום ביטוח הרכב.

היום הרשות מפרסמת מדד בתחום ביטוח עסקים. הרשות הורתה לחברות הביטוח לדווח את כל פעולותיהן לטובת ציבור המבוטחים בתחום זה, ריכזה 14 פעולות שונות שננקטו לטובת המבוטחים בביטוח בתי עסק ודירגה את חברות הביטוח השירותיות ביותר. המדד כולל 11 חברות ביטוח הפעילות בענף בתי עסק, חברות ביטוח שפעילותן בענף זה זניחה לא נכללו במדד.

ענף ביטוח בתי עסק מהווה כ-10% מנתח שוק הביטוח הכללי, סך הפרמיות ששילמו המבוטחים עומד על כ-2.2 מיליארד ש"ח בשנת 2019.

אופן הדירוג של הרשות בוצע כך שכל פעולה לטובת מבוטחים בקרב חברות הביטוח קיבלה ניקוד, כמו כן החליטה הרשות על מתן בונוס לחברות שפרסמו את ההטבות הייעודיות בכלי התקשורת ובאתר החברה וכן לחברות שהעבירו הנחיה רוחבית פנים ארגונית מחייבת. ניקוד זה הביא למתן ציון המשקף את היקף הפעולות החיוביות שביצעה כל חברת ביטוח.

בין הפעולות שנבחנו וקיבלו ניקוד במסגרת מדד הסולידריות - מתן החזר כספי לציבור המבוטחים, הנחה למבוטח שנדרש בבידוד לתקופת הבידוד אשר הביא להקפאת הפעילות העסקית, גם במקרה של דיווח בדיעבד על הבידוד, הגדלת הנחות במועד חידוש הפוליסה, מתן אפשרות הקפאה וצמצום כיסויים של הפוליסה וגמישות מול צרכי בית העסק המשתנים, מתן הדרכה למבוטחים בנושא הגשת תביעות ופרמטרים נוספים.

נוכח השלכותיו הלא פשוטות של משבר הקורונה והסגרים שהוטלו על האזרחים פחתה הפעילות העסקית בחלק ניכר מהתחומים במשק באופן ניכר. בשל כך, רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון הקימה חדר מצב ייעודי לטובת הטיפול בפניות הציבור והביאה לידיעת הציבור בפרסומים שונים בתקשורת, באמצעות דף ייעודי של שאלות ותשובות באתר האינטרנט של הרשות המיועד למשבר הקורונה מידע שיסייע למבוטחים למצות את זכויותיהם.

ד"ר משה ברקת, הממונה על שוק ההון: "הגברת השקיפות לגבי אופן התנהלותן של החברות לטובת ציבור המבוטחים הינה ערך חשוב בעייני המייצר עידוד תחרות ותמריץ לחברות להשתפר בשירות הניתן לציבור. כראיה, חברות שקיבלו ציון נמוך במדד השירות שהתפרסם ביולי שיפרו את התנהלותן והעניקו הטבות לבתי העסקים בצל משבר הקורונה. רשות שוק ההון בהובלתי תמשיך לדאוג לציבור המבוטחים ולפעול הן להנגשת מידע ושקיפות מצד החברות והן לשמירה ומיצוי זכויות המבוטחים, לצד עידוד החברות להפגנת סולידריות בעתות משבר".



למצגת מדד הסולידריות 
x