הנפקה חדשה || בליידריינג׳ר הונפקה לציבור ותחל להסחר בבורסת תל אביב

חברת אנרגיה ירוקה חדשה מצטרפת לבורסה || בליידריינג׳ר שמתמחה בפיתוח ומכירת מערכות רובוטיות ניידות, מנוהלות בענן, לניקוי וניטור פאנלים סולאריים

 

 
 

מיכאל לוי
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
13/12/2020


לכתב FUNDER נמסר על ידי אסף פרידלר, מנכ״ל חברת בליידריינג'ר שהם שמחים על הבעת האמון מצד שוק ההון הישראלי בחברה וביעדיה העסקיים "ורואים בהפיכת החברה לציבורית הזדמנות לממש את חזון החברה ולנצל את היתרון הטכנולוגי והתחרותי שלנו בשוק הרובוטים לניקוי הפאנלים הסולאריים.״

״בליידריינג׳ר שואפת להיות מובילה עולמית במערכות רובוטיות ניידות ואוטונומיות, המנוהלות בענן, לניקוי ניטור ודיאגנוסטיקה של פאנלים סולאריים ומאמינה כי כניסתה למסחר היא צעד משמעותי בדרך להגשמת היעד״.

הוא הוסיף כי החברה בטוחה במוצר ובטכנולוגיה ותשתמש בכספי הגיוס להאצת תוכנית הפיתוחשלהם למוצרי הדור הבא, "שיכללו יכולות ייחודיות של ריחוף ומעבר אוטונומי בין שורות של פאנלים, העמקת הבינה המלאכותית וכן, להרחבת פעילותנו לשווקי יעד מרכזיים נוספים. אנחנו משתלבים במאמץ הכלל עולמי להפיכת האנרגיה הירוקה לנגישה וזולה יותר.״

חברת בליידרינג׳ר (ת״א: בלרן ) הודיעה היום כי סיימה בהצלחה את הנפקת החברה וגייסה כ-22.6 מיליון ש״ח לפי שווי חברה של 93 מיליון ש״ח, אחרי הכסף.

בין בעלי המניות של בליידרינג׳ר ניתן למצוא את קבוצת שיכון ובינוי שמחזיקה בכ-6% וקפיטל נייצ׳ר שמחזיקה בכ- 19%.

בליידרינג׳ר מפתחת מערכות רובוטיות ניידות, מנוהלות בענן, לניקוי וניטור פאנלים סולאריים ופועלת לכדי ניצול מירבי של הפקת החשמל על ידי ניקוי הפאנלים ושימוש מיטבי באנרגית השמש. החברה הינה חברת רובוטיקה מבוססת אלגוריתמים מתקדמים, ובינה מלאכותית.

המודל העסקי של החברה הינו הכנסות ממכירות הרובוטים ומנוי שירותי תחזוקה וחלפים ומנוי שנתי למערכות מבוססות ענן לניהול, זיהוי וניטור תקלות, ניתוח ביצועי הרובוט ותמיכה בקבלת החלטות. החברה פועלת בשוק צומח המוערך ב-9.6$ מילארד דולר, נכון לשנת 2021. כאשר הצמיחה השנתית הממוצעת בארה״ב עומדת על 17%. מוצר המדף האוטונומי שפיתחה החברה מאפשר לה לשלוח אותו לכל מקום בעולם ללא תלות בהתקנה של תשתית ו/או מפעיל אנושי.

אחד האתגרים המשמעותיים בהפקת חשמל מהשמש הוא נצילות הפקת החשמל מהפאנלים הסולאריים ביחס לכמות אור השמש שאותם פאנלים קולטים. להגברת נצילות הפקת החשמל משמעויות כלכליות בנוגע לכדאיות של התקנתם והיקף ייצור החשמל מהם. את האתגר הזה פתרה החברה על ידי נקיון הפאנלים בעזרת הרובוטים האוטונומיים שפיתחה;
בליידריינג׳ר פיתחה 3 קווי מוצר שישמרו על ניקיון הפאנלים הסולאריים ויאפשרו ייצור חשמל בצורה מיטבית:

1. החברה פיתחה את רובוט ה-PLECO, רובוט נייד ואוטונומי, המונע על ידי סוללה נטענת ופועל ללא מים בגגות ומתקנים מסחריים. מעבר ליכולות הניקוי, לרובוט שפיתחה מערכת איסוף וניהול נתונים ויכולות ניטור וזיהוי תקלות ולכלוך. הנתונים שהם מפיקים בשילוב עם נתוני המיקום של הרובוט, יאפשרו מיפוי דינאמי איכותי של רמת הניקיון, תקלות בפאנלים, לכלוך קשה להסרה ועוד. רכיבים אלו חלקם מצוייםבשלבי מחקר ופיתוח והצלחתם תביא להשפעה כלכלית עצומה על בעלי המתקנים הסולאריים.

2. מערכת המכונה 3P, לניהול וניטור של צוות רובוטים באתר בודד, כולל ניטור מצב המשימה של כל רובוט, המלצה לחלוקת משימות בין רובוטים שונים, דיווח על מצב סוללה ועוד. מערכת ה-3P מיועדת לייעל ולטייב את השימוש במספר רובוטים במקביל באתר של פאנלים סולאריים. מערכת3P  מצויה, בשלבי פיתוח מתקדם.

3. רובוט ה-PLOVER, לניקוי פאנלים סולאריים שניתן להטסה על ידי רחפן ובכך לעבור בין פאנלים. ה PLOVER הנו רובוט רחפן המיועד לשוק מערכות העקיבה ובמתקנים בהם הגישה לפאנלים קשה. הוא ניתן גם להטסה ע"י מפעיל, יש לו יכולת נחיתה רכה במיוחד והוא מבצע ניקוי אוטונומי של שורות פאנלים. ה-PLOVER מיועד גם לשימוש במתקנים בהם מותקנים פאנלים סולאריים אשר הגישה אליהם קשה, כמו גגות ללא מדרגות גישה. הרובוטים האלה, שנמצאים בשלבי מחקר ופיתוח, יהיו מסוגלים לנחות בזהירות על גבי שורות פאנלים סולאריים, להתחיל את תהליך הניקיון, ובסיומו לחזור בחזרה אל עמדת השיגור שלהם.

נקודות מרכזיות בנוגע להשקעות בהון החברה:
סמוך למועד הקמתה קיבלה החברה 2.4 מיליון ש״ח מטעם הרשות לחדשנות וחממת קפיטל נייצ׳ר.

בחודש מרץ 2020, נחתם בין החברה לבין שיכון ובינוי הסכם השקעה בסך מיליון ש״ח תמורת מניות רגילות. כמו כן, בחודש ספטמבר הודיעה שיכון ובינוי כי תשקיע מיליון דולר נוספים בעת ההנפקה בתמורה להקצאה של מניות נוספות.

את ההנפקה הובילו רוסאריו חיתום ואייפקס חיתום.
x