גלילאו טק מדווחת על התקשרות בהסכם מחייב למיזוג פעילות ונכסי חברת ברייט לד

ברייט פיתחה טכנולוגיה המאפשרת ניהול ערים חכמות

 

 
רמי מירסקי קרדיט יחצרמי מירסקי קרדיט יחצ
 

עומר רגב
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
15/12/2020

גלילאו טק בע"מ מודיעה כי התקשרה בהסכם מחייב למיזוג פעילותה ונכסיה של חברת ברייט העוסקת בפיתוח תשתיות טכנולוגיות חדשניות לניהול ערים חכמות. במסגרת ההסכם יקבלו ברייט ובעלי המניות של ברייט עד 5% ממניות חברת גלילאו ועד 5% אופציות לא סחירות בכפוף לעמידה בתנאים מתלים. 

אודות הפלטפורמה הפתוחה של ברייט לד 

הטכנולוגיה שפותחה ע"י ברייט מאפשרת ניהול ערים באמצעות פלטפורמה פתוחה היוצרת סביבה חכמה ומשותפת לאנשים, רכבים חכמים ומכשירים הפועלים במרחב העירוני, תוך התמקדות בחיסכון באנרגיה וניהול המרחב העירוני. ברייט ביצעה שת"פ אסטרטגי עם חברת החשמל וכן שיתופי פעולה נוספים בסינגפור, שנחאי, מלבורן, עיריית חיפה ועוד. 

ברייט תפעל להשלמה וחתימת מזכר הבנות (MOU) עם חברה אמריקאית המפתחת טכנולוגיה לקישוריות ורשתות תקשורת, שיכלל בין הנכסים המועברים במסגרת העסקה, להקמת פיילוט באירופה בהיקף של כ- 20 מיליון ש"ח לקידום קישוריות מתקדמות לרכבים אוטונומיים באירופה ובמזה"ת.

הניהול ותפעול הטכנולוגיה ב"עיר החכמה" נעשה באמצעות אפליקציות ושירותים מתקדמים לרשויות, לתושבים ולחברות הפועלות בתחומי העיר. ברייט פועלת לשיפור הקישוריות בין יחידות מחשוב וחיישנים שיפוזרו בעיר החכמה וחיבורם למערכת איסוף וניתוח נתונים מרכזית. חיבור זה מאפשר שיתוף ומסחור הנתונים ואספקת שירותים עירוניים ומסחריים במרחב העירוני, לרבות תוך שימוש בתשתיות 5G. 

איסוף הנתונים וניהול הרשתות מתבצעים על ידי יחידות מחשוב קצה . יחידות אלו מכילות אלמנטים אנליטיים, קישוריות וידאו, יכולות ניתוח תמונה ונתונים מתקדמים אשר מייעלים באופן משמעותי את מהירות התגובה והביצועים של החיישנים תוך חיסכון באנרגיה והורדת עומסים ממרכזי הנתונים המרכזיים. 

יחידות הקצה של ברייט מאפשרות לעבד את הנתונים בזמן אמת תוך מתן תגובה מהירה ואיכותית לאפליקציות חיוניות לתפקוד העירוני ולרווחת התושבים כגון: חישוב עומסי תנועה, מציאת מקומות חניה, העברת תמונות וידאו ממרכזי העיר, טיפול בפסולת עירונית, שליטה ובקרה על תאורה עירונית, אבטחת הסדר הציבורי, ניטור זיהום אוויר, חיזוי מזג אויר ועוד. 

באמצעות יחידות מחשוב הקצה תתאפשר פריסת תשתיות תקשורת עירוניות המקשרות באופן רציף בין רכבים בכלל ורכבים אוטונומיים בפרט לבין תשתית ניהול מרכזית חכמה. בנוסף, המערכת מעמידה שירותים מתקדמים לניהול מהיר ומדויק של מערך משלוחים ומשימות לוגיסטיות באמצעות צי רחפנים או רובוטים שיקבלו שירותי טעינה, הכוונה ותכנון שיתופי של מסלולי המשלוחים תוך הגברת היעילות והגדלת טווח הטיסה/נסיעה באופן משמעותי.

הטכנולוגיה תומכת בפיתוח אפליקציות ושירותים מסחריים שישרתו את עולם האינטרנט של הדברים (IOT) ובניהם שירותי טעינה חכמה של רכבים חשמליים ברחבי העיר, קישוריות לרחפנים וכן יצירת זירת מסחר ושיתוף נתונים שנאספו מהחיישנים עבור מפתחים בחברות פרטיות, גופים עירוניים וממשלתיים.

על השלמת עסקת הרכישה של ברייט, מר רמי מירסקי, מנכ"ל החברה, ימונה כסמנכ"ל פיתוח עסקי ומנהל תחום חדשנות בגלילאו טק או תפקיד אחר שיוסכם בין הצדדים וכן יהיה זכאי, במועד הקובע להתמנות כדירקטור בגלילאו טק. כמו כן, מר יניב בן חיים הג'נרל מנג'ר של ברייט, ימונה למנהל טכנולוגיות ראשי (CTO) של גלילאו טק או תפקיד אחר שיוסכם בין הצדדים.

רמי מירסקי, יזם ומנכ"ל ברייט: "הכניסה של גלילאו לתחום הטכנולוגיות המתקדמות יביא להזדמנויות חדשות בפיתוח הטכנולוגיה של ברייט ושילובה בפרויקטים בינלאומיים. תחום הערים החכמות הנו תחום צומח במיוחד, ומשלב טכנולוגיות IoT, בינה מלאכותית, עיבוד נתונים בקצה ורשתות תקשורת מהירות.

הטכנולוגיות של ברייט משלבות יכולות מחשוב מתקדמות בקצה ובענן ויצירת סביבת עבודה מתקדמת למפתחי אפליקציות ומרכזי נתונים שיוכלו ליעל את השימוש בסנסורים על גבי רשתות הדור ה-4 והדור ה-5, תוך מתן מענה גם לצרכים עתידיים כגון רשת טעינה לרכבים חשמליים ושימוש ברחפנים למשלוחים לוגיסטיים ועד שימושים רבים ומגוונים. החיבור לגלילאו יאפשר מתן מענה מתקדם למיקסום היכולות בתחום הערים החכמות תוך פיתוח מוצרים ואפליקציות שיביאו לחיסכון באנרגיה, יעילות ומיצוי מיחשוב הקצה והסנסורים וכן מתן שירותים מתקדמים לחברות, עיריות ואזרחים במודל תשלום עפי צורך ולפי שימוש."

שלומי טופז, מנכ"ל חברת גלילאו טק: "אין ספק כי השילוב בין הטכנולוגיה של ברייט בשילוב הנכסים הטכנולוגיים של גלילאו, ימקמו את גלילאו כחברה מובילה בתחום הערים החכמות בארץ ובעולם. גלילאו שואפת להפוך בשנים הקרובות לחברה צומחת בתחום טכנולוגי חדשני, אשר יאפשר מתן שירותים מתקדמים, ללקוחות קצה, תוך הקפדה על אבטחה, שמירה  על פרטיות, ויצירת סביבה חכמה ומשותפת לאנשים, רכבים חכמים ומכשירים הפועלים במרחב העירוני, תוך התמקדות בחיסכון באנרגיה וניהול המרחב העירוני, באופן יעיל לטובת הכלל."

קישור להודעת החברה באתר המאיה

x