רשות ניירות ערך || ועדת האכיפה המנהלית הטילה עיצום כספי על סך מיליון וחצי ש"ח במסגרת הסדר אכיפה מנהלי על חברת דורי בניה

החברה הודתה במסגרת ההסדר בכל העובדות ובביצוע ההפרות המיוחסות לה

 

 
ענת גואטה-יור רשות נירות ערך  צילום ענבל מרמריענת גואטה-יור רשות נירות ערך צילום ענבל מרמרי
 

בועז קידר
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
21/12/2020

ועדת האכיפה המנהלית, בראשות השופט בדימוס זאב המר, וחברי הרכב הוועדה עו"ד רוני טלמור וד"ר מאיר סוקולר, אישרו ( בתאריך 17 לדצמבר 2020) הסדר אכיפה מנהלי, בין רשות ניירות ערך לבין דורי בניה בע"מ.
 
בין השנים 2012 - 2014 דורי בניה הייתה חברה ציבורית ונסחרה בבורסה לניירות ערך בתל אביב. החברה הייתה חלק מקבוצה משורשרת של חברות ונחשבה לאחת מחברות הבניה הגדולות בארץ. החברה עסקה בניהול וביצוע עבודות בניה למגורים, למשרדים, לתעשייה, למסחר ולמלונאות ועוד. על פי כתב הטענות, החברה עבדה בתקופה הרלבנטית בכ-35 פרויקטים בהיקף של למעלה מ- 40 מיליון ₪, כל אחד. בשנים שחלפו הועברה השליטה בחברה מקבוצת גזית גלוב לקבוצת לוזון, וכיום החברה הינה חברה פרטית, ואינה תאגיד מדווח. ביולי 2019 מונו לה נאמנים לפי חוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי, וניתן נגדה צו הקפאת הליכים זמנית. יצוין כי הסדר האכיפה נכרת שמונה חודשים לפני כניסתה של דורי להליך הקפאת הליכים.
 
במסגרת ההסדר הודתה החברה בהכללת פרטים מטעים בשישה דוחות כספיים של דורי בניה שפורסמו בשנים 2012 - 2014. הפרטים המטעים שהתגלו הביאו לכך שדורי בניה נאלצה לבצע במהלך שנת 2014 "הצגה מחדש" (Restatement) של הדוחות בהיקף כולל של מאות מיליוני שקלים. הטעויות בדוחות נבעו משימוש מודע בפרקטיקות חשבונאיות פסולות בקביעת אומדני העלויות וההכנסות של החברה.
 
החברה הודתה במסגרת ההסדר בכל העובדות ובביצוע ההפרות המיוחסות לה. בגין אלו הוטלו על החברה אמצעי האכיפה הבאים: 1.5 מיליון ש"ח עיצום כספי בפועל, עיצום כספי על תנאי בסכום של 1.5 מיליון ש"ח, נקיטה בצעדים למניעת הישנות ההפרות, ובהם גיבוש נוהל דווח בדגש על הכנת דוחות כספיים, תוך שלושה חודשים מיום אישור ההסדר על ידי הרכב ועדת האכיפה המנהלית. הנוהל יסדיר את נוהל זרימת ועדכון מידע ביחס לדוחות הכספיים, ואת גיבוש המידע המבסס את האומדנים. החברה תוודא כי הנוהל החדש יוטמע ותבצע מעקב על יישומו.
 
הסדר זה הינו חלק מתיק מנהלי רחב היקף שהוגש גם כנגד ארבעה נושאי משרה בחברת דורי וכן כנגד רואה החשבון החיצוני של החברה. במהלך שנת 2019 הגיעו מנהל הבקרה התקציבית בוריס אברהמוב ורואה החשבון החיצוני של החברה רונן קימחי להסדרי אכיפה עם הרשות אשר אושרו על ידי ועדת האכיפה המנהלית. במסגרת ההסדרים שאושרו על ידי הוועדה, הוטלו על אברהמוב עיצומים כספים בפועל בסכום של 200 אלף ש"ח וכן עיצום דומה על תנאי, ומניעת כהונת נושא משרה בכירה בגוף מפוקח בפועל לשנתיים, על רואה החשבון קימחי הוטלו בגין שתי הפרות מבין שש הפרות, עיצום כספי בגובה של 150 אלף ש"ח בפועל וסכום דומה על תנאי.
 
הבירור המנהלי בתיק זה בוצע על ידי מחלקת מודיעין, חקירות ובקרת מסחר של הרשות, התיק המנהלי בפרשה זו ובכללו גם עריכת הסדר זה נוהל על ידי ד"ר אילנה ליפסקר-מודעי, מנהלת מחלקת אכיפה מנהלית ברשות ניירות ערך.

 

x