אנלייט אנרגיה || חתימה על הסכם עם תאגיד Tier 1 בינלאומי לרכישת מחצית מהחשמל בפרויקט ביורן בשבדיה לתקופה של 10 שנים בתעריף קבוע

בהתאם לאסטרטגיה עליה החברה דיווחה בעבר, יתרת ייצור החשמל תימכר בתנאי שוק

 

 
גלעד יעבץ מנכל אנלייט גלעד יעבץ מנכל אנלייט
 

שנהב גולדברג
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
21/12/2020

אנלייט מדווחת על חתימת הסכם לרכישת חשמל (PPA) עבור מחצית מהחשמל שייוצר בפרויקט אנרגיית הרוח בשבדיה, פרויקט "ביורן", המצוי בתחילת הקמתו, וצפוי להיות מופעל מסחרית בסוף שנת 2022.

חברת הפרויקט, שהספקו הכולל עומד על 372 מגה ואט, התקשרה עם תאגיד Tier 1 בינלאומי בהסכם מסחרי (Power Purchase Agreement - PPA), למכירת 50% מהחשמל שייוצר בפועל בפרויקט ולאספקת שירותי מכירת החשמל לרשת לתקופה של 10 שנים בתעריף קבוע.

בהתאם לאסטרטגיה עליה החברה דיווחה בעבר, יתרת ייצור החשמל תימכר בתנאי שוק, ב- Nord Pool שהינו שוק החשמל הגדול, העמוק והסחיר ביותר באירופה.

על פי כושר הייצור החזוי של הפרויקט ובהתבסס על תמהיל המכירה הנ"ל ועל תחזיות מחירי החשמל בשבדיה, תקבולי החשמל הכוללים של הפרויקט צפויים להסתכם בכ- 30 מיליון אירו בשנה הראשונה, ובכ- 60 מיליון אירו לשנה בממוצע למשך כל תקופת ההפעלה.

גלעד יעבץ מנכ"ל אנלייט מסר: "זהו ההסכם השני של אנלייט למכירת חשמל המיוצר בחוות הרוח שלה באירופה לתאגידים עולמיים גדולים. בכך אנו מבססים עצמנו בחזית המגמה העולמית בתחום ה- CORPORATE PPAs, תחום הולך וגדל, שבו אנו צוברים יכולות ליבה ויתרונות תחרותיים".

חברת אנלייט אנרגיה מתחדשת, נוסדה ב- 2008, נסחרת במדד תל אביב 125, ומוחזקת בכ-98% ע"י הציבור, היא מהמובילות בישראל בייזום, פיתוח, מימון, הקמה והפעלה של מיזמים לייצור חשמל נקי ממקורות אנרגיה מתחדשת. החברה פועלת בישראל ובאירופה, נהנית מפורטפוליו מגוון של פרויקטים מניבים, בהקמה ולקראת הקמה בהספק ייצור של כ- 1,800 מגה ואט, ומעל 2,300 מגה ואט נוספים בשלבי פיתוח שונים. החברה נהנית מצבר הכנסות הולך וגדל הבנוי מהסכמים ארוכי טווח למכירת החשמל ובמקביל פועלת על מנת להרחיב את אחיזתה בשווקים וסגמנטים נוספים בתחום האנרגיה הנקייה.  

 


 

 

x