מוטי רוזן מונה ליו"ר מגדל ביטוח

 

 
 

מיכאל לוי
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
27/12/2020

שלמה אליהו יכול להיות מרוצה סוף סוף במאבק המתמשך שלו נגד הממונה על שוק ההון ד"ר משה ברקת, שאף אילץ את אליהו להתפטר מכל תפקידיו במגדל ביטוח. זאת בעקבות כך שדירקטוריון מגדל ביטוח אישר היום את מינויו של מוטי רוזן לתפקיד יו"ר מגדל ביטוח. רוזן, המועמד המועדף על אליהו, שכבר באפריל רצה בו כמחליף לניר גלעד, ייכנס לתפקידו ב-1 בינואר או במועד שיודיע הממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון, ד"ר משה ברקת, כי אינו מתנגד למינוי. המאוחר מביניהם.

רוזן (68), שבתפקידו האחרון כיהן כמנכ״ל מנורה מבטחים, הוא איש ביטוח וותיק. בעבר עמד גם בראש  הראל חברה לביטוח כמנכ"ל ולפני כן היה משנה למנכ״ל הראל השקעות.

באפריל השנה, בעקבות חילוקי דעות מהותיים בין היו"ר הנוכחי ניר גלעד לבין שלמה אליהו, בעלי השליטה במגדל, הוביל אליהו מהלך להדחתו של ניר גלעד. דירקטוריון מגדל אישר ההחלטה פה אחד, ודווח כי  גלעד יסיים את כהונתו כמנכ"ל מגדל אחזקות ב-30 באפריל, ואת כהונתו כדירקטור וכיו"ר דירקטוריון מגדל חברה לביטוח ב-31 במאי.

עוד אישר הדירקטוריון כי מוטי רוזן ימונה לתפקיד יו"ר מגדל ביטוח. אלא שהממונה ברקת טרפד את ההחלטה והודיע לדירקטוריון כי "הפסקת כהונה של יו"ר החברה לפני תום 2020 ייראו על-ידי הממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון כפעולות הפוגעות בניהול התקין של החברה כמשמעותה בסעיף 65 א' לחוק הפיקוח על שירותים פיננסיים על כל המשתמע מכך". אליהו והדירקטוריון נכנעו והודיעו כי הפסקת כהונת גלעד תידחה לסוף השנה.

דרכו של רוזן לתפקיד משרת יו"ר מגדל ביטוח, נסללה כשבתחילת דצמבר הודיע ברקת כי אינו מתנגד למינויים של רוזן וכרמי גילון לדירקטורים במגדל ביטוח, כפי שהציעה ועדת האיתור של מגדל. ביולי האחרון דרש ברקת מאליהו לבחור בין היותו יו"ר חברת האחזקות או דירקטור בחברת הביטוח, בטענה לניגוד עניינם. ב-15 באוקטובר, לאחר ניסיונות מאבק שלא צלחו מול הממונה, התפטר אליהו מתפקידו כדירקטור בחברת הביטוח, וזה מה שאיפשר סופית את מינויו של רוזן לדירקטור, ומשם ליו"ר חברת הביטוח, כפי שאליהו רצה כל העת.

x