פסגות || קרן מחקה חדשה על תחום האנרגיה הירוקה

בניגוד לשיטות המפיקות אנרגיה על ידי דלק ופחמים, תהליך הייצור של אנרגיה מתחדשת עושה שימוש במקורות טבעיים, בלתי מתכלים ושאינם מזהמים.

 

 
אייל גורן מנכ``ל פסגות קרנות נאמנותאייל גורן מנכ``ל פסגות קרנות נאמנות
 

מיכאל לוי
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
04/01/2021

בשנים האחרונות חלה עלייה במודעות הציבורית למשבר האקלים והשלכותיו. על הרקע הזה להערכתנו הולך ותופס תאוצה תחום האנרגיה המתחדשת – הפקת חשמל בתהליך שאינו פוגע באיכות הסביבה.

הצורך בטכנולוגיות המנצלות אנרגיה מתחדשת גדל, והגביר באופן ניכר את הביקוש לשירותי החברות בתחום, בהתאמה חל גידול בהשקעות בתחום:
בעשור האחרון, היקף ההשקעות העולמי באנרגיה מתחדשת הגיע ל-6 טריליון דולרים וממשיך להציג מגמה עלייה, כאשר על פי התחזיות עד שנת 2050, היקף ההשקעות בתחום יגדל בעוד כ-13 טריליון דולרים.

בניגוד לשיטות המפיקות אנרגיה על ידי דלק ופחמים, תהליך הייצור של אנרגיה מתחדשת עושה שימוש במקורות טבעיים, בלתי מתכלים ושאינם מזהמים.

כיום קיימים ארבעה מקורות עיקריים: אנרגיה סולארית (שמש), אנרגיית רוח, אנרגיה הידרואלקטרית (מים) ואנרגיה גיאותרמית.

למעשה Cleantech הם מוצרים או שירותים המשפרים ומייעלים את הביצועים התפעוליים בתהליך הפקת האנרגיה המתחדשת. המטרה העיקרית של החברות בתעשייה היא להפחית את העלויות בתחום האנרגיה המתחדשת, ובכך להגביר את השימוש בהן.

כיום חברות ה-Cleantech עוסקות במספר תחומים עיקריים כגון ייצור טכנולוגיות להפקת אנרגיה נקייה על ידי טורבינות רוח קלות יותר, הפקה מקסימלית של אנרגיה מקולטני שמש בעלויות נמוכות תוך הספק גבוה ככל שניתן, פיתוחים לאנרגיה חלופית, וטכנולוגיות לחיסכון באנרגיה.

בעשור האחרון, אכן נרשמה ירידה משמעותית במחירי הטכנולוגיות הנקיות וזאת הודות לפיתוחים של חברות ה-Cleantech, וריבוי החברות בשוק. כך למשל, בארה"ב בשנים האחרונות ישנה ירידה מתמשכת במחירי הפאנלים הסולאריים ובהפקת וואט חשמל שמקורו בשמש.

אייל גורן מנכ"ל פסגות קרנות נאמנות מסר ל FUNDER כי: " השקעה במדד מאפשרת להיחשף באופן רוחבי לתחום האנרגיה הנקייה: החל מחברות המייצרות טכנולוגיות להפקת האנרגיה כמו טורבינות רוח או פאנלים סולאריים, דרך חברות המספקות שירותים להתקנת מוצרים המספקים את האנרגיה המתחדשת ועד לחברות שמשתמשות באנרגיה מתחדשת לייצור המוצרים שלהן כמו רכבים חשמליים , בהסתכלות לעשור הבא אין ספק שהשימוש העולמי באנרגיה מתחדשת יתפוס תאוצה על חשבון האנרגיה המסורתית " 


פסגות קרנות נאמנות גאה להשיק קרן מחקה חדשה PTF (4D) Kensho Cleantech  S&P מספר נייר 5132501 שתעקוב אחרי המדד S&P Kensho Cleantech NTR

המדד כולל 26 חברות מתעשיית הCleanTech-. היתרון הבולט להערכתנו, במדד הוא האפשרות להיחשף באופן רוחבי לתחום האנרגיה הנקייה

תנאי הסף לכניסה למדד- חברות בעלות שווי שוק של 100 מיליון דולר ומעלה, בעלות סחירות של מיליון דולר ליום בממוצע של לפחות שלושה חודשים

מנהל הקרן פסגות קרנות נאמנות בע"מ. 4D= עד 120% חשיפה למניות, עד 120% חשיפה למט"ח.

*אין באמור התחייבות להשגת תשואה כלשהי. 1.יחידות הקרן הוצאו לראשונה החל מ04.01.2021 התאמת נכסים תסתיים ב  18.2.20

פרסום זה אינו מהווה הצעה לרכישת יחידות בקרנות ואינו מהווה תחליף לייעוץ/ שיווק השקעות ו/או מס המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים לכל אדם.

רכישת יחידות נעשית בהתאם לתשקיפי הקרנות שבתוקף ולדיווחים המיידים. אין באמור התחייבות להשבת תשואה כלשהי.

פרטים מלאים בדבר המדד ובדבר הקרנות ניתן לראות בתשקיף הקרנות מיום 28.12.2020, מס' אסמכתא 2020-03-133393
x