הציוץ שהעיף במעל 5000% מניה...והיא בכלל לא ידעה שהיא כזו

דוגמה לטירוף של וולסטריט, כהשמשקיעים לא מסתכלים על הדברים הבסיסיים

 

 
 

משה מימון
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
12/01/2021

סיפור מטורף על חברת טכנולוגיה בשם Signal (SIGL). החברה עוסקת בתכנון, פיתוח וייצור של טכנולוגיות שנמצאות בראשית דרכם. החברה פועלת במגוון מוצרים, ושירותים מתחום הפצת מידע, ניתוח מידע, הגנה על קניין רוחני, וכיו"ב. זו חברה שנסרת בשוק ה-OTC, כלומר Over The Counter, שוק שרמת הפיקוח עליו נמוכה יותר מאשר בבורסות הסטנדרטיות. המניה שייטה לה סביב 60 סנט למניה, במשך חודשים רבים.

ואז הגיע אילון מאסק

רגע, איך אילון מאסק קשור למניה הזו?
ובכן, ניקח צעד אחורה מאילון מאסק, ל-ווטסאפ.

כפי שרבים יודעים, ווטסאפ שינתה את מדיניות הפרטיות שלה, והודיע למשתמשים שלה, כי כעת היא תשתף מידע עם פייסבוק. רבים לא אהבו את שינוי מדיניות הפרטיות. בין המשתמשים הרבים שלא אהבו זאת, נמצא גם מאסק. בהיותו אדם שאומר את מה שהוא חושב, הוא צייץ למליוני עוקביו, שישתמשו באפליקציית סיגנל, אפליקציית המסרים המוצפנת SIGNAL.

הציוץ של אלון מאסק



אני מניח שעכשיו הסיפור מתחיל להתבהר. אחרי הציוץ של מאסק, מניית חברת SIGNAL זינקה בכ-500% בכל יום במשך היומיים האחרונים. מסביב 60 סנט, לבערך 38.7 דולר מחירה היום. רק מה? כאמור, אין קשר בין אפליקציית המסרים שעליה המליץ מאסק, לבין המניה שזינקה בטירוף. חברת המסרים Signal, לא רשומה למסחר בשום מקום (ואולי חבל שכך...), היא עדין חברה פרטית.

כמובן שאת משקיעי וולסטריט זה לא מעניין, ואם יש חברה שהשם דומה, אז קדימה, להעיף אותה לשמים.

והנה אנחנו מקבלים סיפור פיקנטי, האמת? מצחיק, וסיפור שמראה את העיוותים של השווקים, ושל המשקיעים, שלא נותנים למציאות לבלבל אותם.

מניית SIGNAL (SIGL)


x