טבע מציבה יעדים סביבתיים ארוכי טווח שאפתניים כחלק מאסטרטגיית ESG מחודשת

היעדים החדשים לשנת 2030 הם נדבך מרכזי באסטרטגיית איכות הסביבה, החברתית והממשל התאגידי (ESG) של ספקית התרופות הגנריות המובילה בעולם

 

 
טבע כפר סבא צילום סיון פרגטבע כפר סבא צילום סיון פרג
 

שנהב גולדברג
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
13/01/2021

טבע תעשיות פרמצבטיות בע"מ (NYSE  ו- TASE: TEVA) הודיעה על יעדים ארוכי טווח לקיימות סביבתית ומטרות לשם הכוונה והנעה לפעולה בתחום זה. היעדים החדשים הם חלק ממחויבותה של טבע למדידת השפעה סביבתית, חברתית וממשלית (ESG), תחום מיקוד מרכזי עבור העסק. ESG מפרט כיצד אנו משיגים את המטרות העסקיות שלנו, מדגיש את הביצועים הלא פיננסיים והינו קריטי לקיימות ולהצלחה ארוכת הטווח שלנו.

מחויבויות קיימות סביבתית אלו מותאמות לשלושה תחומי מיקוד שאותרו במהלך ניתוח המהותיות של ESG שהושלם לאחרונה על ידי החברה, ואשר תרם להתפתחות האסטרטגיה המחודשת שלנו:

• פעילות בנושא אקלים ופיתוח עמידות אקלימית

• שימוש אחראי במשאבי טבע

• פליטות, שפכים ופסולת

באופן פרטני, החברה התחייבה עד שנת 2030:
• להפחית את פליטת גזי החממה (GHG) בקטגוריה 1 ו- 2 ב -33% לעומת רמות 2017, כדי לתמוך במאמצים להגביל את עליית הטמפרטורה העולמית בהרבה פחות מ -2 מעלות, בהתאמה עם הסכם האקלים בפריז משנת 2015.
• לשפר את השקיפות בפליטת גזי חממה מקטגוריה 3 ולהגביר את המעורבות בנושאי אקלים עם ספקים מרכזיים בכל שרשרת הערך.
• להגדיל את יעילות האנרגיה ב -10% ואת שיעור האנרגיה הנרכשת או מופקת ממקורות מתחדשים ב-50%.
• לצמצם את השימוש הכולל במים ב -10% באזורים הצפויים להיות במצוקת מים.
• להעריך ולמזער את ההשפעה הסביבתית של מרכיבים פרמצבטיים המשמשים בתפעול.
• להפחית את הכמות הכוללת של חומרי אריזה משניים ושלישוניים ליחידת מנה ולהגדיל את שיעור החומרים הממוחזרים ואלו הנרכשים באופן אחראי ב -10%.
• להעריך את ההשפעה על מחזור החיים הסביבתי של מוצרי מפתח.
• להמשיך למזער את הפסולת הנוצרת מתפעול ואת ההשפעה הסביבתית של סילוקה.
• לעמוד בהתחייבויות הקיימות של AMR Industry Alliance למזעור הפרשות מיקרוביאליות משרשרת האספקה.

אריק דראפה, סגן נשיא בכיר לתפעול עולמי בטבע, אמר כי היעדים מאתגרים אך ניתנים להשגה, במיוחד בהתחשב בגודל ובמורכבות התפעול העולמי של טבע.
"עם למעלה מ-60 אתרי ייצור במדינות רבות, אנו מבינים את ההשפעה המשמעותית שיכולה להיות לנו על כדור הארץ", אמר דראפה. "אנחנו כבר – ורוצים להישאר – מובילים בתעשייה שלנו מבחינת ביצועים סביבתיים. אנו ממשיכים לעקוב אחר התקדמותנו ומעריכים מחדש מפעם לפעם את יעדינו כדי להמשיך לאתגר את עצמנו."

אמות מידה תעשייתיות מקובלות
היעד מבוסס המדע להפחתת פליטת גזי החממה נקבע על מנת לספק רמה של הפחתת פחמן הנדרשת בכדי לשמור על הטמפרטורה העולמית הרבה מתחת לעלייה של 2 מעלות צלזיוס. וזה בהשוואה לטמפרטורות שלפני עידן התעשייה, כמתואר בדוח ההערכה החמישי של הפאנל הבין-ממשלתי בנושא שינויי אקלים (IPCC).

טבע גם משפרת את הדיווח שלה על ידי התאמת הדיווח לאמות מידה בינלאומיות חזקות, כולל יוזמת הדיווח הגלובלית (GRI), מועצת התקנים לחשבונאות בקיימות (SASB) וכוח המשימה בנושא גילוי פיננסי הקשור לאקלים (TCFD).

מובילים את הדרך
הביצועים הסביבתיים הנוכחיים של טבע קיבלו הכרה על ידי מספר אמות מידה חיצוניות:
• Sustainalytics דירגה את טבע ב -10% הראשונים בקרב חברות התרופות ונתנה לחברה ציון של "ביצועי יתר סביבתיים".
• הביצועים שלנו במדד הקיימות של דאו ג'ונס השתפרו מהאחוזון ה-55 ל-70 בתעשייה שלנו בשנה האחרונה.
• ציון השינוי האקלימי שלנו ב- CDP השתפר מ- B ל- -A בשנה האחרונה, ודירג את טבע בין 38% מהחברות המובילות.
• קיבלנו מדליית כסף מ- EcoVadis, באופן המציב אותנו ב-23% הראשונים בקרב חברות התרופות בשנת 2020.

יעדים חדשים לעידן חדש
היעדים החדשים מחליפים יעדים שהוגדרו בשנת 2014 ופגו בשנת 2019 לאחר שהושגו או שאינם רלוונטים עוד, כתוצאה משילוב הפעילות של אקטביס.
לוח זמנים עד 2030 יעזור לנו ליישר קו עם יעדי האו"ם לפיתוח בר-קיימא (SDG. (17 היעדים שהציב האו"ם בשנת 2015 נועדו לסיים את העוני, להגן על כדור הארץ ולהבטיח שכל האנשים ייהנו משלום, שגשוג ובריאות, כחלק מסדר היום לפיתוח בר-קיימא 2030.

היעדים החדשים שלנו הן חלק ממחויבותה של טבע ל- ESG ובונים על גבי מחויבותנו המתמשכת לעזור בהשגת יעדי ה- SDG. ESG קשור מטבעו לעסק שלנו ומחזק את הייעוד שלנו להיות מובילה עולמית בתחום הגנריקה והביופרמצבטיקה, ולשפר את חייהם של מטופלים.

אנו נמצאים בתהליך של פיתוח התחייבויות ארוכות טווח גם תחת הנדבכים "החברתי" וה"ממשלי" המתמקדים בהרחבת הגישה לתרופות למטופלים עם צרכים שלא קיבלו מענה, הבטחה שהכלה וגיוון יוטמעו בתרבות ובפעילות שלנו, וכי האתיקה והציות יישארו אמת המידה לאופן בו אנו מקבלים החלטות עסקיות והאופן בו אנו מובילים.

x