חברת אדמה מקדמת שיתופי פעולה אסטרטגיים בתחום האגטק

החברה תפעל לשיתוף פעולה ארוך טווח עם הסטארטאפים לאחר שתממן ניסוי להיתכנות הפתרון

 

 
שרון משה קרדיט יחצ	שרון משה קרדיט יחצ
 

עידו אסיאג
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
18/01/2021

בעולם שבו אוכלוסיית העולם גדלה באופן משמעותי, משאבי הטבע הופכים נדירים יותר ומתחוללים שינויי אקלים דרמטיים, תפקידה של התעשייה החקלאית הופך להיות הכרחי באבטחת אספקת המזון העולמי.

חברת אדמה, מהמובילות בעולם בתחום הגנת הצומח, משתפת פעולה עם קהילת GrowingIL  הפועלת לקידום מיזמים בתחום האגטק בישראל. במסגרת הפרויקט המשותף ומאמציה של אדמה לאתר שירותים ומוצרים בעלי ערך המסייעים לחקלאים לשפר את תוצרתם, פרסמה החברה "קול קורא" לאיתור מיזמים ייחודים בתחום האגטק, מתוך מטרה לקדם שיתופי פעולה עם חברות טכנולוגיה ישראליות מובילות בתחום, שיספקו פתרונות לאתגרים של חקלאים בכל רחבי העולם.

שימושים בפיתוחים טכנולוגיים בתחום החקלאות, ביניהם רובוטים, חיישנים, רחפנים וצילומי לוויין, מסייעים בהגדלת התפוקה ובייעול השימוש בתשומות חקלאיות, דבר המיטיב עם חקלאים, בעלי חיים והסביבה. הפיתוחים הללו מעניקים מענה לאתגרים בהתמודדות עם עשבים, מזיקים ומחלות, תוך שימת דגש על היבטי קיימות, וזאת כדי לאפשר לחקלאים להגדיל את הייבול תוך צמצום עלויות והפחתת הפגיעה בסביבה ככל שניתן.

שרון משה, מנהל מערכות מידע ודיגיטל ראשי בחברת אדמה: "התפקיד שלנו הוא להבין אילו חברות ושירותים מייצרים ערך אמיתי לחקלאי, ומעניקים לו פתרונות יעילים, פשוטים ונגישים כלכלית.  לאורך השנים, אדמה משתפת פעולה באופן הדוק עם חברות טכנולוגיות, וכחלק מהאסטרטגיה הכוללת של החברה, אנו ממשיכים לחפש אחר פתרונות חדשניים ומעשיים להוסיף לסל השירותים שלנו, במטרה להביא ערך ללקוחותינו ולחקלאים בכל העולם.

הטמעה של פיתוחים טכנולוגיים בתעשיית האגרוכימיה פותחת אפשרויות חדשות לשימושים במוצרים להגנת הצומח. הדבר מאפשר מקסום יעילות של המוצרים ושימוש מדויק יותר בהם, באמצעות הפחתה בתשומות הדרושות לצד הגדלה ושיפור היבול, וזאת תוך עמידה ברגולציות מחמירות, אשר מאפשרות לחקלאים למכור את התוצרת שלהם בשווקים נוספים". 

משה הוסיף, "במסגרת הפרויקט שאנו מקדמים עם GrowingIL, כל התקשרות של אדמה עם חברת טכנולוגיה תתחיל בשלב הוכחת ההיתכנות (POC), על מנת לבדוק את אמינות ודיוק הפתרון. לאחר מכן, יתבצע שלב מתן תוקף (VALIDATION) במטרה לשחזר את התוצאות, בקנה מידה גדול יותר ובסביבות נוספות. בשלב הסופי, יתחיל תהליך המסחור, שבמסגרתו יכולה אדמה לספק לחברות הטכנולוגיה גישה לשווקים רבים, ולבנות יחד מודל עסקי שבו יתווסף השירות לסל השירותים שאדמה מציע ללקוחותיה".

דורון מלר, מנהלGrowingIL  מציין כי, "אנחנו יוזמים תהליכי חדשנות פתוחה ופיתוח עסקי כדי לחבר ולקדם את השחקנים באקו-סיסטם של האגטק בישראל ובעולם, באמצעות אירועים, כלים, קהילה און-ליין ופגישות בשטח שיחברו בין היזמים, הסטרטאפים מצד אחד והתעשייה מהצד השני. החיבור שלנו עם אדמה הוא טבעי ונשען על הרצון שלנו לסייע בקידום תהליכים חדשניים באחת החברות המובילות בתעשיית החקלאות הגלובלית, ובמסגרת התהליך, ליצור ערך עבור סטרטאפים ומיזמים ישראליים בתחום האגטק".

פרטים אודות שיתוף הפעולה והתחרות 

אילו חברות מתאימות לתחרות?

התחרות מתאימה לחברות סטארט-אפ ויזמים רלוונטיים הנמצאים בתהליכי פיתוח שונים בתחום האגטק ליישומים אפקטיביים ומדויקים בשימוש בחומרי הגנת הצומח, בהיבטים שונים: זיהוי, טיפול וניהול אפקטיבי של עשבים בשלבי התפתחות מוקדמים. הסטרטאפים שייבחרו יקבלו ליווי מצד מומחים בחברת אדמה מיחידות עסקיות שונות, שיעניקו להם גישה ומידע על צרכי החקלאים ברחבי העולם, תוך מתן משוב על הפתרונות שיוצעו במסגרת התחרות. 

הגשת מועמדות 
עד לתאריך עד ה- 07.02.21 באמצעות לינק הרשמה: קישור לטופס הרשמה

האתגר יגיע לשיאו באירוע גמר שיתקיים ב- 15.03.21, שבמהלכו יציגו המועמדים הסופיים את הפתרונות המוצעים ואת הצעת הוכחת היתכנות המתוכננת. הזוכים ייבחרו על ידי צוות שיפוט אשר יורכב ממנהלים בכירים בחברת אדמה. הזוכים בתחרות יערכו ניסוי משותף עם אדמה להוכחת היתכנות של הפתרון המוצע, במימון מלא של החברה וזאת מתוך רצון ליישמו בזירה הגלובלית.

x