"מכירת פסגות היא כמעט עובדה מוגמרת" וועד עובדי פסגות מנסה בכל כוחו למנוע אותה

ועד עובדי פסגות: "אין לאשר את מיזוג פסגות לכל חברה אחרת" מאיימים בעיצומים; פנו גם לרשות שוק ההון ורשות התחרות למנוע מכירת פסגות לאלטשולר שחם, ופנו גם לאלטשולר עצמה...

 

 
שלומי לוגסי יור ועד עובדי פסגותשלומי לוגסי יור ועד עובדי פסגות
 

קרן מרדכי
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
20/01/2021

ועד עובדי פסגות: "אין לאשר את מיזוג פסגות לכל חברה אחרת" מאיימים בעיצומים;

פנו גם לרשות שוק ההון ורשות התחרות למנוע מכירת פסגות לאלטשולר שחם, ופנו גם לאלטשולר עצמה



כנראה שהמו"מ בין אייפקס, בעלת השליטה בפסגות, למכירת השליטה לאלטשולר שחם, ממשי יותר מהמו"מים בעבר למכירת פסגות. הפעם מתערב ועד עובדי פסגות ומאיים להפעיל סכסוך עבודה עליו הוכרז במרץ 2020.
שלומי לוגסי, יו"ר ועדת עובדי בית ההשקעות פסגות, פנה אתמול לעובדי החברה וביקש את השתתפותם בפגישת זום, וכתב: "כולנו רואים את שטף הכתבות ושומעים את השיחות בקומות, נראה שמכירת פסגות היא כמעט עובדה מוגמרת. ע"פ הפרסומים וההדלפות הכיוון הוא ברור - מיזוג פסגות ופגיעה חמורה בנו העובדים. בשבוע האחרון פעלנו במגוון מישורים, וגם הבוקר נשלח מסר מאוד ברור לממונה על ההגבלים ולממונה על שוק ההון:  אין לאשר את מיזוג פסגות לכל חברה אחרת! זו פגיעה אנושה בעובדים ובתחרות בענף! ... זכרו שמקום העבודה של כולנו בסכנה! אנחנו חייבים אתכם איתנו כי הפעם לגמרי נלחמים על הבית!"

נודע, כי הנהלת פסגות תיפגש ביום שלישי 26 בינואר, עם ועד העובדים. במכתב שהופנה להנהלת פסגות, כותבים עורכי הדין כפיר זאב, וליהי בכר מכפיר זאב, משרד עורכי דין, באי כוחם של ועד העובדים: "עד שלא ימוצה המשא ומתן ולא יוסדרו בהסכמה ובהסכם קיבוצי חתום כלל ההיבטים הנוגעים לרכישה אפשרית של בית ההשקעות או מיזוגו, לרבות שמירה על הביטחון התעסוקתי של העובדים ותשלום מענק מכירה, על פסגות להימנע מחתימה על כל הסכם מול אלטשולר שחם." 

"אם למרות האמור ייחתם הסכם כזה (מול אלטשולר שחם או מול כל צד שלישי אחר), תפעל נציגות העובדים מכוח סכסוך העבודה שהוכרז בחברה בחודש מרץ 2020," מזהיר ועד העובדים.

שמירת זכויות העובדים

ועד העובדים פנה במקביל גם להנהלת אלטשולר שחם והבהיר: "בנסיבות אלה מצאנו לנכון לפנות אליכם ושוב להבהיר – נוכח התקדמות המשא ומתן, כי בכל עסקה שתהיה, אם תהיה, עליכם – כרוכשים לוודא כי יינתן מענה לכל ההשלכות הצפויות מהעסקה על עובדי פסגות, לרבות ובעיקר שמירה על ביטחונם התעסוקתי והמשך העסקתם של כל העובדים הקיימים בפסגות כיום, ייחתם הסכם קיבוצי שיסדיר את כל היבטי עסקת הרכישה שאלטשולר שחם תהא צד לו; עובדי החברה, או האגפים שפעילותם תימכר, לא יפוטרו; יישמרו הוותק וכל הזכויות של העובדים שיעברו לאלטשולר שחם; תינתן תקופת הסתגלות לעובדים אשר יעברו לעבוד באלטשולר שחם, במהלכה לא ניתן יהיה לפטרם; במקרה הצורך תיבנה תכנית פרישה הכוללת תנאים מיטביים לעובדים שיוסכם כי העסקתם תסתיים; וכן סעיפים נוספים".

ועד עובדי פסגות פנה גם לממונה על שוק ההון, ד"ר משה ברקת, וביקש ממנו שלא לאפשר את המיזוג: "מצאנו לנכון לפנות אליך ולהבהיר את עמדת נציגות העובדים, שלפיה ככל שתוגש בקשה לאישור המיזוג לרשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון – ככל שלא הוגשה בקשה מעין זו עד עתה, יהיה זה נכון וראוי לדחות את הבקשה ולא לאפשר את המיזוג", נכתב בפניה. עורכי הדין כפיר זאב וליהי בכר מדגישים בשם ועד עובדי פסגות כי לטעמה של נציגות העובדים שמירה על עצמאותה של פסגות חשובה לתפקוד בריא של שוק ההון, הביטוח והחיסכון במדינת ישראל. "לעומת זאת מיזוג עלול לייצר גוף בעל כוח לא פרופורציונלי בשוק ההון – בתחום הגמל במיוחד, באופן שעלול לפגוע במשקיעים ובחוסכים. נציין ונדגיש עוד, כי בניגוד למחשבה שמהלך כזה יהיה טוב למשקיעים ולחוסכים, נראה כי דווקא שמירה על כמות שחקנים רבה יותר בשוק, תהיה בריאה יותר ותמנע ניצול כוח של בית ההשקעות אל מול המשקיעים והחוסכים", נכתב בפניה לברקת. ועד העובדים מבקש להופיע בפני הממונה בטרם תתקבל החלטתו.

מכתב דומה נשלח גם לממונה על התחרות עו"ד מיכל הלפרין ובו נכתב, כי המהלך יביא לפגיעה קשה בתחרות: "בשל העלמת מתחרה ונוכח היקף הנכסים שינוהלו על ידי אלטשולר שחם. עובדות ועובדי בית ההשקעות פסגות הם היחידים שיכולים להעיד ממקור ראשון על החשיבות שבשמירה על פסגות כבית השקעות עצמאי ועל היתרונות של התחרות בין בתי ההשקעות השונים הפועלים בישראל כיום", נכתב בפניית ועד העובדים להלפרין.
 
x