פסגות משיקה קרן נאמנות חדשה העוקבת אחר מדד Kensho Autonomous Vehicles S&P

בעוד שרכבים חשמליים הם כבר חלק מחיינו וסומנו כפריצת העשור הקודם, בעשור הנוכחי הרכבים האוטונומיים יהיו אלו שיגדירו את השלב הבא באבולוציה של תעשיית הרכב ועתידים לשנות את חיינו מקצה לקצה#

 

 
אייל גורן מנכל פסגות קרנות נאמנות אייל גורן מנכל פסגות קרנות נאמנות
 

אלי אופיר
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
07/02/2021

בשנים האחרונות, תעשיית הרכב עוברת מתיחת פנים משמעותית כאשר יצרניות רכב רבות עובדות במרץ על פיתוחי התחבורה האוטונומית.
אם עד לפני מספר שנים, המחשבה על כך שנוכל לנסוע ברכב הפרטי שלנו בזמן שאנחנו קוראים עיתון, עובדים או ישנים נראתה כמו מדע בדיוני, נראה שהתרחיש הזה עשוי להפוך בקרוב למציאות#.
בעוד שרכבים חשמליים הם כבר חלק מחיינו וסומנו כפריצת העשור הקודם, בעשור הנוכחי הרכבים האוטונומיים יהיו אלו שיגדירו את השלב הבא באבולוציה של תעשיית הרכב ועתידים לשנות את חיינו מקצה לקצה#
כלי רכב אוטונומיים הם כלי רכב הנעים בדרך באופן עצמאי ללא צורך בהתערבות אנושית במכלול פעולות הנהיגה של הרכב.

המשמעות היא שהמכונית מנווטת את עצמה בכביש על ידי מצלמות שמספקות תמונה פנורמית של 360 מעלות בשילוב סורקי לייזר משלימים שמכסים את כל הכיוונים.
בכך למעשה, המכונית האוטונומית יודעת לזהות התפתחויות תוך כדי תנועה ומצליחה להתגבר על מכשולים ואתגרים בנסיעה, ללא צורך בנהג אנושי.
נכון להיום ישנן לא מעט חברות  ברחבי העולם שעוסקות בפיתוח רכבים אוטונומיים וביניהן חברות טכנולוגיה, חברות שבבים ואפילו חברות רכבים מסורתיות שהחליטו להשתלב בתעשיית התחבורה החכמה.

על פי חברת המחקר Kearny נכון לנובמבר 2020, שווי השוק של התעשייה נאמד בכ-51 מיליארד דולרים והוא צפוי לגדול בכ-1000% עד שנת 2050

בשנת 2016 חברת המדדים S&P השיקה מדד שעוקב אחר חברות מתחום הרכבים האוטונומיים.

המדד מאגד בתוכו מגוון רחב של חברות מהתחום החל מחברות שמייצרות את הרכבים עצמם ועד לחברות שאחראיות על הפיתוחים הטכנולוגים של התחבורה החכמה.

למעשה, השקעה במדד מאפשרת חשיפה לתחום המתפתח ביותר בתעשיית הרכב ומאגד באופן רוחבי את כלל החברות שמהוות חלק מתהליך הפיתוח של הרכבים האוטונומים: החל מיצרניות הרכבים הוותיקות, דרך חברות המייצרות שבבים וחברות תוכנה לצד חברות המספקות פתרונות מדיה או מייצרות מצלמות חכמות.

לראשונה בישראל פסגות קרנות נאמנות משיקה קרן מחקה פתוחה ראשונה בתעשייה שתעקוב אחרי מדד Kensho Autonomous Vehicles S&P


S&P  Kensho Autonomous Vehicles  (4D)
'PTF 
(5132725)*

אייל גורן, מנכ"ל פסגות קרנות נאמנות :

"ישנו שוני בין השקעה ברכבים חשמליים לבין השקעה ברכבים אוטונומיים שניהם מוגדרים כרכבים אבל ההבדל הוא עצום.
בעוד שרכבים חשמליים כבר הפכו להיות חלק מחיינו רכבים אוטונומיים מייצגים את פני העתיד והולכים לשנות את חיינו מקצה לקצה#.
זה קצת כמו להסתכל על תחום האנרגיה ולהשוות בין השקעת העבר, באנרגיה המסורתית - גז ונפט או להשקיע באנרגיה ירוקה – שהיא העתיד#
ולסיכום אם הרכבים החשמליים הם כבר חלק מחיינו בעשור הנוכחי הרכבים האוטונומיים יהיו אלו שיגדירו את השלב הבא באבולוציה של תעשיית הרכב ועתידים לשנות את חיינו מקצה לקצה"

מנהל הקרן פסגות קרנות נאמנות בע"מ. # להערכת מנהל הקרן. *יחידות הקרנות הוצעו לראשונה לציבור ב- 9.2.21. התאמת נכסים תסתיים ב- 26.3.21  **פרטים מלאים בדבר המדד ובדבר הקרנות ניתן לראות בתשקיף הקרנות מיום 2.2.21, מס' אסמכתא 2021-03-013881= 4D .  עד 120% חשיפה למניות, עד 120% חשיפה למט"ח פרסום זה אינו מהווה הצעה לרכישת יחידות בקרנות ואינו מהווה תחליף לייעוץ/ שיווק השקעות ו/או מס המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים לכל אדם. רכישת יחידות נעשית בהתאם לתשקיפי הקרנות שבתוקף ולדיווחים המיידים. אין באמור התחייבות להשבת תשואה כלשהי.
x