אינטראקטיב ישראל || 5 סיבות למשקל יתר לסקטור האנרגיה הירוקה והקלינטק בישראל

בבית ההשקעות ממליצים על הגדלת חשיפה לסקטור האנרגיה ירוקה והקלינטק בישראל וממליצים על חשיפה סלקטיבית ומפוזרת בניהול החשיפה

 

 
 

אינטראקטיב ישראל
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
11/02/2021

חמש סיבות למה להערכתינו נכון להשקיע כיום במניות אנרגיה ירוקה הנסחרות בישראל ולשלב מניות מהתחום אשר נסחרות בארה"ב:

1. תוכניות תמיכה ממשלתיות נרחבות - משרד האנרגיה קבע יעד שאפתני להגדלת ייצור החשמל מאנרגיות מתחדשות ל-30% תוך עשור. המשמעות הינה הרחבה משמעותית מאוד בתפוקת האנרגיה המתחדשת הקיימת. כדי לעמוד ביעד השאפתני, אנו צפויים לראות להערכתינו קידום מתקנים לייצור חשמל, הפצת מכרזים להקמת שדות סולאריים, עידוד מיזמים ומו"פ, התקנת פאנלים סולאריים בבניה, הגדלת ההשקעה במחקר ופיתוח, הקמתם של מתקנים סולאריים חדשים ועוד.

2. צבר פרויקטים והסכמי שיווק בשוק המקומי - הגדלת היעד הממשלתי תורגמה לעשרות פרויקטים לאחרונה, בעיקר בתחום השדות הסולאריים כדוגמת הפרויקטים בגלבוע, ברמת הגולן ועוד. לצד הפרויקטים הרבים אנחנו רואים גם צבר הזמנות שהולך ומתרחב, הסכמי שיווק שנרקמים על בסיס יומי והוצאת פעילות לחו"ל כפי שאנו שומעים לא מעט לאחרונה.

3. בהקשר שוק ההון – ישנה נהירה של משקיעים למניות מהסקטור בתקופה האחרונה וזהו דבר שמשך את המניות למעלה. בנוסף ישנן הנפקות רבות של מניות מהתחום בשנה האחרונה והשקת מדדים ירוקים של הבורסה.

4. עלייתו של ביידן לשלטון - ביידן שכינה לא פעם את שינויי האקלים 'הנושא מספר אחד העומד בפני האנושות' מעוניין להשקיע סכומי עתק באנרגיה ירוקה על פני 10 השנים הקרובות, לחזור להסכם האקלים, להציב גבולות מחמירים על פליטת גזים מזהמים במטרה להגיע ליעד של 0% זיהום אוויר עד 2050 ולעשות פעולות נוספות שלהערכתינו יתמכו בסקטור כולו.

5. התפתחות הטכנולוגיה - התפתחות טכנולוגית מסייעת לחברות בתחום לפעול ביתר קלות ובעלויות נמוכות יותר למען מעבר ופיתוח האנרגיה הירוקה.

דגשים לחשיפה לסקטור האנרגיה הירוקה והקלינטק בישראל:

מומלצת חשיפה לסקטור האנרגיה הירוקה והקלינטק בישראל, תוך ניהול סלקטיבי לאור ניפוחן של מניות מסוימות בשנה האחרונה, דבר שהוביל לניתוק בין שוויה האמיתי למחיר המניה שמתמחר שגשוש מתמשך של שנים קדימה.
בנוסף מומלצת שמירה על פיזור רחב של עשרות אחזקות לאור התנודתיות בחלק ממניות הסקטור.

ישנן לא מעט חברות העוסקות בתחומי האנרגיה הירוקה והקלינטק אשר לא נכללות במדד ת"א קלינטק כדוגמת בלייד ריינג'ר, סומוטו, או.פי.סי  ועוד, ולמען הפיזור מומלצת חשיפה גם אליהן.


x