ווישור WeSure הגישה טיוטת תשקיף שלה להנפקת מניות ראשונה (IPO) בבתל-אביב

WeSure פועלת להרחבת פעילותה לחו"ל, לשוק בארה"ב, ובימים אלה היא מצויה בתהליך לקבלת רישיון MGA במספר מדינות בארה"ב, אותו היא צפויה לקבל במהלך החציון הראשון של 2021

 

 
אמיל וינשל צלם ערן ירדניאמיל וינשל צלם ערן ירדני
 

שנהב גולדברג
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
13/02/2021

קבוצת הטכנולוגיה והביטוח WeSure Global Tech ("החברה" ו/או "ווישור גלובלטק"), המחזיקה ב-100% מהון מניות חברת הביטוח הדיגיטלית ווישור חברה לביטוח בע"מ (WeSure), פרסמה טיוטת תשקיף להנפקת מניות ראשונה (IPO) בבורסה בתל-אביב. בכוונת החברה לגייס הון בכדי להאיץ את תוכניות הפיתוח העסקי של הקבוצה ובמסגרת זו להרחיב את תחומי הפעילות ונתח השוק של החברה בישראל וכן להיערך לכניסה לפעילות בארה"ב ובאירופה בשנים הקרובות.

את הנפקת החברה מובילה חברת החיתום פועלים אי.בי.אי. ווישור גלובלטק היא למעשה קבוצת הביטוח הדיגיטלית הישראלית השנייה, שיוצאת להנפקה לציבור לאחר למונייד (אשר נסחרת בבורסה בארה"ב).

החברה, שהוקמה בשנת 2016, נמצאת בשליטת אמיל וינשל וניצן צעיר-הרים, שניהם לשעבר בכירים בענף הביטוח הישראלית עם ניסיון של למעלה משני עשורים בתעשיית הביטוח והפיננסים. החברה וחברות הבנות שלה הוקמו מתוך מטרה להוביל את המהפכה הדיגיטלית והטכנולוגית, שמתרחשת בשנים האחרונות כמעט בכל תחומי החיים, גם לתחום הביטוח השמרני תחילה בישראל ובהמשך גם למדינות נוספות בעולם.

מטרת הקבוצה, הפועלת בתעשיית ה-Insure-Tech הצומחת, היא להפוך את מוצרי ענף הביטוח, הנתפסים בעיני הציבור כמורכבים וסבוכים, למוצרים בעלי אופי אינטואיטיבי ופשוט יותר, עם חווית רכישה וניהול שוטף אשר יכולים להיעשות על-ידי הלקוח עצמאית באופן מקוון, עפ"י תפיסת "Mobile First".

המטרה היא להנגיש את תחום הביטוח כך שיהיה זמין 24/7, בממשקים שקופים וגמישים לציבור הלקוחות, באמצעות שימוש בטכנולוגיות מתקדמות שונות, תהליכים מונעי מידע, יכולות ניתוח מידע והטמעת אלגוריתמים "חכמים" בתהליכים שונים בעולם הביטוח, המפחיתים את השימוש במסמכים וטפסים מודפסים, בצורה יעילה ואפקטיבית לטובת הלקוח. 

על מנת לממש את האסטרטגיה העסקית, הוחלט להפריד בין שתי זרועות הפעילות. זרוע אחת, שתתרכז ביזום, פיתוח, שיווק ומכירה של טכנולוגיות ומודלים חדשים לפלטפורמות הדיגיטליות בענף הביטוח והפיננסים בארץ ובעולם, אשר גם תיזום את הרחבת הפעילות העסקית לחו"ל באמצעות החברה (WeSure Global Tech). וזרוע הפעילות השנייה, שתנהל את פעילות הביטוח הדיגיטלית בישראל כמבטח, בחברת הבת ווישור חברה לביטוח בע"מ.

במהלך חודש אוקטובר 2020 הוקמו בקבוצה שתי חברות בנות WeSure USA Holdings  ו- WeSure Digital Insurance services Inc המוחזקות ב 100% על ידי WeSure Global Tech , לצורך התרחבות הקבוצה הצפויה לשוק הביטוח האלמנטרי בארה"ב. בכך עשויה הקבוצה להצטרף לחברות ביטוח דיגיטליות נוספות הפועלות בארה"ב (חלקן הוקמו על ידי יזמים ישראלים), וביניהן: HIPPO, Next Insurance, Lemonade, Metromile,Root  ואחרות. 

בניגוד למיזמים אחרים, תוכנית הפעולה של קבוצת WeSure כללה הקמת פעילות תחילה בישראל כמבטח, למרות חסמים הקיימים בשוק, וביסוס המודל העסקי, עם יכולות טכנולוגיות מתאימות, ורק לאחר מכן יציאה לשוק בארה"ב. הקבוצה מציגה כבר לאחר שנתיים ראשונות של פעילות רווח מתחום פעילות הביטוח בישראל, נתון תקדימי ביחס לזירה העולמית. 

הקבוצה גיבשה את אסטרטגיית ההתרחבות והיציאה לשוק בארה"ב לאחר עבודה מקיפה עם חברת ייעוץ מובילה בעולם. עפ"י האמור בתשקיף, החברה צופה כי היא תקבל רישיון MGA או Insurance producer במדינות מסוימות בארה"ב כבר במהלך המחצית הראשונה של 2021.

בישראל הקבוצה קיבלה את רישיון המבטח שלה במהלך שנת 2018. לקבוצה מערכות ביטוחיות מתקדמות, התומכות בכל שלבי העסקה, משלב הצעת מחיר, הצטרפות, שירות לקוחות, טיפול באירועי ביטוח ותשלום תביעות. הקבוצה פועלת במתכונת היברידית עם מגוון ערוצי הפצה, בשילוב תהליכי אופטימיזציה של התהליכים עבור הצרכן. המודל הטכנולוגי מאפשר לה להתאים את התהליכים כמעט לכל ענף בביטוח כללי ב- time to market קצר יחסית.

חברת הביטוח פועלת בשיווק ישיר וכן באמצעות שיתופי פעולה עסקיים, לרבות באמצעות סוכני ביטוח עם נטייה דיגיטלית. היא בולטת כחברת הביטוח הראשונה שבה כל מערכות הטכנולוגיה של החברה לרבות מערכות הליבה הינן בענן (fully clouded). 

בתחילת פעילותה התרכזה פעילות חברת הבת ווישור בעיקר בפעילות B2B באמצעות פלטפורמות דיגיטליות ייעודיות בתחום ביטוחי הרכב מול ציים, קולקטיבים ולקוחות עסקיים גדולים ובינוניים היות וחלק מהתוכנית הגלובלית של הקבוצה הינה לפעול בארה"ב בתחום בתי העסק לרבות ביטוח ציי רכב של אותם בתי העסק.

בסוף חודש אוקטובר 2019 השיקה ווישור גם את פלטפורמת ה- B2C שלה לציבור הרחב, ובחודש יולי 2020 השיקה את מערכתB2C  גם לתחום מוצרי ביטוח הדירה (מבנה, תכולה וביטוח אגב משכנתא), לרבות מוצר ביטוחי לבית החכם מבוסס IOT (בשיתוף פעולה עם בזק). בכוונת ווישור להמשיך ולפתח את פעילותה גם לתחומי ביטוח נוספים, לרבות ביטוחי חיים ריסק, בשנים הבאות.

הנתונים בדוחות הכספיים המאוחדים מלמדים על הצלחתה של החברה לייצר צמיחה משמעותית ולהגיע לאיזון תפעולי מפעילות הביטוח תוך תקופה קצרה ביותר. בתשעת החודשים הראשונים של 2020 צמחו הפרמיות שהורווחו על ידי החברה בלמעלה מ- 120% והסתכמו לכ- 120.6 מיליוני ש"ח, לעומת כ- 53.6 מיליוני ש"ח בתקופה המקבילה בשנה שעברה.

בתשעת החודשים הראשונים של השנה רשמה החברה פרמיות ברוטו של 184.1 מיליוני ש"ח בהשוואה לכ- 83.5 מיליוני ש"ח בתקופה המקבילה אשתקד. ברבעון השלישי של שנת 2020 המשיכה החברה לגדול ורשמה צמיחה משמעותית בהכנסותיה מפרמיות שהורווחו שהסתכמו בכ- 57.6 מיליוני ש"ח, לעומת כ- 20.8 מיליוני ש"ח  גידול של כ- 177%.

על פי התוצאות הכספיות בדוחות הכספיים המאוחדים ליום 30 בספטמבר 2020, למרות תקופת פעילותה הקצרה יחסית, עברה החברה ברבעון השלישי של שנת 2020 לרווחיות, עם רווח כולל לאחר מס בסך של כ- 2.6 מיליוני ₪.  סך נכסי הקבוצה הסתכמו  לכ- 434.4 מיליוני ש"ח, גידול בשיעור של  %130 ביחס ליום 31 בדצמבר 2019 וסך ההשקעות הפיננסיות מזומנים ושווה מזומנים ליום 30 בספטמבר 2020 הסתכמו בכ- 195.8 מיליוני ש"ח גידול בשיעור של 145% ביחס ליום 31 בדצמבר 2019 . 

x