בלעדי || עו"ד בן אברהם בישיבת הלשכה "הושפלתי! בוזיתי! אני לא ישן כבר שבועיים; אנקוט בכל הצעדים שיש לי כדי לנקות את שמי!"

בעקבות ניסיון בוועד המנהל של לשכת סוכני הביטוח להדיח את היועמ"ש שלה: כל הפרטים מהקלטה של ישיבת המועצה שהגיעה לידינו.

 

 
עוד עדי בן אברהם יועץ משפטי לשכת סוכני ביטוח בזוםעוד עדי בן אברהם יועץ משפטי לשכת סוכני ביטוח בזום
 

קרן מרדכי
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
11/02/2021

בעקבות ניסיון בוועד המנהל של לשכת סוכני הביטוח להדיח את היועמ"ש שלה:

עו"ד בן אברהם בישיבת המועצה הארצית: "הושפלתי! בוזיתי! אני לא ישן כבר שבועיים; אנקוט בכל הצעדים שיש לי כדי לנקות את שמי!" כל הפרטים מהקלטה של ישיבת המועצה שהגיעה לידינו.

בשבוע שעבר פרסמנו כי בוטלה בהוראת ביה"ד ישיבת הוועד המנהל הדחופה, שהייתה אמורה לדון בין היתר, בבקשת מספר חברים בוועד המנהל להדיח את היועץ המשפטי הוותיק של הלשכה עו"ד עדי בן אברהם, מתפקידו. לאחר מכן תוקן הנושא ל"שינוי במעמדו של היועמ"ש" שיעסוק רק בנושאים רגולטוריים, ולצדו ימונה יועץ משפטי נוסף לענייני העמותה.

היום, יום חמישי, קיימה המועצה הארצית של הלשכה, דיון בנושא אליה הוזמן גם עו"ד בן אברהם. גם נשיא הלשכה ליאור רוזנפלד, נכח בדיון, שהיה סוער למדי ונפתח בוויכוח בין יו"ר המועצה הארצית הסוכן מקסים דרעי לבין נשיא הלשכה. בהקלטה מתוך הישיבה שהגיעה לידי "פאנדר", דרעי טען שאין שקיפות בלשכה וכי בקשות שלו ושל חברי וועד מנהל וחברי המועצה הארצית, לקבל בזמן אמת את המידע לגבי נושא בדיקת רשם העמותות את הלשכה, לא נענתה. רוזנפלד ענה בתגובה, כי מזכירת הלשכה צירפה בהודעה לפני שבועיים, גם את פניית הרשם וגם את תשובות הלשכה באופן שקוף. עוד טען הנשיא כי מגישי התלונה לרשם העמותות (יוסי אנגלמן ומיכה אדוני, חברי הוועד המנהל) קיבלו במישרין את החומרים מרשם העמותות. ויכוח נוסף בין השניים נסוב סביב הניסיון לפגוע במעמד היועץ המשפטי: "אתה ביקשת להדיח את היועץ המשפטי בשתי ישיבות," טען רוזנפלד. דרעי בתגובה: "כל מה שהיה לי נגד עדי אמרתי לו בפנים". דרעי נזף ברוזנפלד מספר פעמים ואמר לו: "אל תתפרץ. דבר כשיגיע תורך".

דרעי ביקש מעו"ד בן אברהם, להתייחס לסוגיית הדחתו. בתחילה הסתייג היועמ"ש ואמר שאינו רוצה לדון בכך וכי הוא ידבר בפירוט בדיון שיתקיים בעתירה בנושא בבית הדין של הלשכה ביום ראשון.

"זו לא שקיפות ולא ניקיון כפיים"

ואולם, עד מהרה שיתף את חברי המועצה הארצית בתחושותיו: "נאה דורש ונאה מקיים – איפה השקיפות כשמדובר בפגיעה אישית ביועץ המשפטי? אני רוצה לומר לכל מי שרצה לפגוע בי או לבזות אותי – זה הצליח לו. אני לא ישן כבר שבועיים בגלל אותן הודעות שהוצאו בשם הלשכה שצריך לפטר את היועץ המשפטי. תשאלו בחצי חינם בראשון לציון; הגעתי לשם בשש בבוקר, כי פשוט לא ישנתי ולא היה לי מה לעשות," סיפר בקול חנוק.

"האם יש מקום לפיטורים לאלתר של יועמ"ש?? מי הם אותם חברי ועד מנהל שביקשו לפטר אותי?" תהה היועמ"ש של הלשכה שמבקש כי ייחשפו. הוא הזהיר כי יפעל "בכל האמצעים העומדים לרשותי כדי לנקות את השם שלי כנגד כל אלה שרצו לבזות אותי ללא כל סיבה. אני עובד לילות כימים לטובת הלשכה ואמשיך לעשות זאת. פגעתם בי! השפלתם אותי! ביזיתם אותי! מקווה שיום אחד נדע את שמות אותם חברי ועד מנהל – זו לא שקיפות ולא ניקיון כפיים," אמר עו"ד בן אברהם.

בהתייחסו לנושא בדיקה של הלשכה בה החל רשם העמותות, נושא שהמועצה הארצית ביקשה עדכון לגביו, הזהיר עו"ד בן אברהם – רשם העמותות דורש במידי ובאופן מקוון את הדוחות הכספיים לשנת 2019 של הלשכה, שטרם אושרו. "יש לכנס המועצה לאישור הדוחות ויפה שעה קודם; בהיעדר אישור בהקדם, ייפתח כדור שלג שיכול להוביל לחקירה של הרשם ועד סנקציה של פירוק העמותה".
x