ה"אופוזיציה" צוהלת || מה החליט ביה"ד של לשכת סוכני הביטוח ?

את העתירה הגיש הסוכן יוסי אנגלמן, סגן נשיא הלשכה וחבר הוועד המנהל, בשם 7 חברים בוועד הנחשבים כ"אופוזיציה" לנשיא הלשכה.

 

 
לשכת סוכני ביטוח בישראל צילום פאנדרלשכת סוכני ביטוח בישראל צילום פאנדר
 

קרן מרדכי
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
15/02/2021

ניצחון ל"אופוזיציה" בביה"ד של לשכת סוכני הביטוח
ביה"ד קיבל את בקשות חברי הוועד המנהל: א. מינוי יו"ר חדש לוועדת הכספים יתבצע במועצה הארצית. ב. לא ימונה יועץ משפטי נוסף ללשכה

ביה"ד הארצי של לשכת סוכני הביטוח קיבל את עתירות 7 חברי הוועד המנהל, והחליט: 1. "מינוי יו"ר חדש לוועדת הכספים יבוצע על ידי המועצה הארצית בהקדם האפשרי. בפני חברי המועצה הארצית יונחו המלצות הוועד המנהל. כרגע אין ועדת כספים ויש צורך מידי בהקמתה מחדש!!". 2. "ללשכה יש ויהיה יועץ משפטי אחד בלבד! במידה ויהיה צורך לסייע בעבודתו של היועמ"ש בנושאים ספציפיים – סיוע שכזה יינתן לו בכפוף לנוהל והחלטות הוועדה המנהל מראש!".

העתירה הוגשה לפני כעשרה ימים בבקשה להוציא צו מניעה לכינוס ישיבת הוועד המנהל שהייתה אמורה להתקיים ביום שני שעבר. ביה"ד הורה על ביטול הישיבה עד לדיון והחלטה בנושא. הדיון היה אמור להתקיים ביום שלישי שעבר, אך בעקבות סיבות טכניות, נדחה לאתמול. היום פורסמו ההחלטות.

בישיבה שבוטלה היה אמור הוועד המנהל לדון במינוי מאיר רוטברג (היום יו"ר ועדת הרווחה) כמחליפו של סמי זילכה, שהתפטר לפני שבועיים מראשות ועדת הכספים של הלשכה. יחד אתו התפטרו כל חברי הוועדה. נושא שני שהיה אמור להידון – שינוי במעמד היועץ המשפטי של הלשכה עו"ד עדי בן אברהם, כך שיעסוק רק בנושאי רגולציה וימונה לצדו יועץ משפטי נוסף שיעסוק בענייני העמותה.

את העתירה הגיש הסוכן יוסי אנגלמן, סגן נשיא הלשכה וחבר הוועד המנהל, בשם 7 חברים בוועד הנחשבים כ"אופוזיציה" לנשיא הלשכה.

על פי העתירה שהוגשה בידי עו"ד בן ציון ציטרין, לשבעת העותרים חברו עשרות סוכני ביטוח, ובעתירה נטען כי מינויו של רוטברג כיו"ר ועדת הכספים וחבר הוועד המנהל, וכן את החברים החדשים של הוועדה, נוגדת את התקנון, וכי מינויים כאלה אמורים להתבצע במועצה הארצית של הלשכה. בנוסף, נטען בעתירה, ש"קיים חשש כי מדובר במינוי שאינו בהכרח נובע משיקולים מקצועיים. רוטברג הוא איש סודו ונאמנו של הנשיא (משמש כיו"ר מטה הנשיא), וספק אם מערכת היחסים ההדוקה הקיימת בין השניים תותיר לו מרחב ושיקול דעת לקבל החלטות עצמאיות בתפקידו".

העותרים טוענים גם כי על פי קורות החיים שהועברו לחברי הוועד המנהל, יש ספק אם רוטברג "עונה על הקריטריונים הנדרשים מיו"ר ועדת הכספים".

"העסקה האפלה הגדולה בתולדות הלשכה"

לגבי שינוי מעמדו של היועץ המשפטי, העותרים חושבים כי אין לדון בה כלל. לדבריהם, בהזמנה הראשונה לישיבה שהייתה אמורה להתכנס לפני שבוע נכתב: סיום לאלתר של כהונת היועץ המשפטי. בהזמנה שנייה, שהוצאה לאחר 4 שעות, נכתב, שהוועד המנהל ידון במינוי יועץ משפטי נוסף מומחה לעמותות וכי תחומי עיסוקו של בן אברהם יצומצמו ויתמקדו בתחום הרגולציה. "מה קרה בארבע השעות שחלפו בין ההודעה הראשונה לשנייה?" טוענים העותרים ומבקשים מביה"ד בירור יסודי על השינוי בניסוח. בכל מקרה, "הניסיון להדיח לאלתר ואחר כך לצמצם את תחומי העיסוק של היועמ"ש, הוא-הוא שומר הסף של הארגון, מטרידה מאוד אם לא מעבר לכך," נכתב בעתירה. הם מכנים את המהלך של הדחת/צמצום מעמד היועמ"ש המכהן כ"עסקה האפלה הגדולה בתולדות העמותה בתקופת כהונתו של הנשיא המכהן".

"ביה"ד עצר את תעלולי הנשיא"

בתגובה מסר יוסי אנגלמן, בשם 7 העותרים: "אנו מברכים על החלטת בית הדין הארצי של הלשכה, שקיבל את כל טענותינו בשני הסעיפים" והוסיף "זהו ניצחונו של השכל הישר. בית הדין עצר את התעלולים, שחורגים מסדרי מנהל תקין וגם מתקנון הלשכה. בית הדין השיב את הכוח למועצה הארצית שהנשיא מנסה כל הזמן לדלג מעליה בקיצורי דרך".

מלשכת סוכני הביטוח נמסר כי "זה עתה קיבלנו את פסק הדין, נלמד אותו ונגיב כנדרש."
x