העובדים פתחו בשביתה כללית בבית ההשקעות פסגות בעקבות מכירתו לאלטשולר שחם

ביתה כללית בבית ההשקעות פסגות בעקבות חתימת העסקה למכירתו לאלטשולר שחם פנסיה וגמל בסוף השבוע האחרון, תמורת 910 מיליון ₪. מאות מעובדי החברה ( כולל אלו שאינם נמצאים תחת ההסכם בקיבוצי) ישבתו החל מהיום (יום שני) ועד להודעה חדשה...

 

 
צילום הבורסהצילום הבורסה
 

קרן מרדכי
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
15/02/2021

שביתה כללית בבית ההשקעות פסגות בעקבות מכירתו לאלטשולר שחם

יו"ר ועד העובדים: " נדהמנו לגלות שלא היינו בכלל חלק מהעסקה ומתנערים מאיתנו"

שביתה כללית בבית ההשקעות פסגות בעקבות חתימת העסקה למכירתו לאלטשולר שחם פנסיה וגמל בסוף השבוע האחרון, תמורת 910 מיליון ₪.  מאות מעובדי החברה ( כולל אלו שאינם נמצאים תחת ההסכם בקיבוצי) ישבתו החל מהיום (יום שני) ועד להודעה חדשה וקיום הליך מו״מ ענייני ורציני עם הנהלת אייפקס.
מוועד העובדים נמסר, כי בעקבות עסקת הרכישה שנחתמה ביום שישי האחרון, התקיימה אמש בשעות הערב פגישת מו״מ, אך נציגי אייפקס הודיעו כי אין בכוונתם להיענות לאף אחת מדרישות ועד העובדים, בין היתר סוגיית מענק המכירה והבטחון התעסוקתי. יתרה מכך, על פי הדברים שנאמרו בפגישה, הבין הוועד כי אלטשולר שחם התעקש כי סוגיית העובדים לא תיכנס כחלק מעיסקת הרכישה".  כתוצאה מכך החליט הוועד בשיתוף עובדי החברה המאוגדים בכוח לעובדים על השבתה מוחלטת בחברה. לא תתקיים עבודה מהמשרדים או מהבתים בשום צורה שהיא.

רוצים לשלוח אותנו הביתה

יו״ר הוועד שלומי לוגסי מסר ל"פאנדר": "נדהמנו לגלות בפגישת המו״מ עם הנהלת פסגות, כי אנחנו בכלל לא חלק מהעיסקה והם מעוניינים להתנער מאיתנו לחלוטין ולמעשה לשלוח אותנו הביתה ללא מענקים וללא פיצוי ראוי.
בעקבות אסיפה שקיימנו אתמול בזום בשעות הערב המאוחרות ובה השתתפו מאות מעובדי החברה החלטנו על יציאה מידית לשביתה כללית בחברה".
עוד אומר לוגסי כי ״ שמחנו לגלות כי גם העובדים שאינם נמצאים תחת ההסכם מצטרפים אלינו לשביתה, משום שהם מבינים כי אין כל הבדל בינינו. ההנהלה רוצה לזרוק את כולנו ולפרק את פסגות לגורמים. עד שלא יתחילו לנהל איתנו מו״מ ענייני ללא מריחות, פסגות מושבתת לחלוטין. אנחנו נמשיך להפגין חזית אחת מאוחדת ומגובשת כפי שעשינו במשך כל התקופה האחרונה״.

לחזור לשולחן המו"מ

מפסגות נמסר בתגובה: "הנהלת פסגות הגיעה אמש לפגישת מו"מ במטרה לנהל דיון ושיח בתום לב; היא הציגה את מתווה העסקה ואת השלכותיה ואף ביקשה להניח מספר אבני דרך להמשך ניהול מו"מ אפקטיבי. לצערנו, נציגות העובדים הגיעה לישיבה עם תסריט מוכן מראש  ועזבה  את הישיבה בהפגנתיות, הרבה לפני הזמן המתוכנן ומבלי לנהל שיח. מבחינתם, אי מענה מלא לדרישותיהם הראשוניות מהווה סיבה מספקת לא לנהל מו"מ. אנו חושבים שזוהי אינה הדרך. בוודאי לא זו שתביא לתוצאה טובה יותר עבור העובדים.  אנו קוראים לנציגות העובדים לחזור לשולחן המו"מ במטרה לקיים דיאלוג לטובת העובדים ולהמשך הפעילות לטובת הלקוחות שלנו".

 
x