רעיון השקעה || האם אפשר לזהות ולהשקיע במנייה כגון פייסבוק הבאה ?

מניות כדוגמת פייסבוק, גוגל ונטפליקס, לא התחילו כענקיות טכנולוגיה. מכאן עולה השאלה - מה אם הייתם יכולים לזהות כבר להשקיע בפייסבוק הבאה?

 

 
צילום פאנדרצילום פאנדר
 

אלי אופיר
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
18/02/2021

הכירו את מדד Nasdaq Q-50

קשה לדמיין את החיים בלי גוגל, פייסבוק או נטפליקס וסביר להניח שהספקתם להשתמש בשירותיהן אפילו היום, בטרם קריאת שורות אלה. בהתאמה, שווי המניות של החברות האלו עצום, אבל כדאי לזכור שרוב החברות לא מתחילות את דרכן הציבורית כחברות ענק (MEGA CAP) וגם מניות כדוגמת פייסבוק, גוגל ונטפליקס, לא התחילו כענקיות טכנולוגיה. מכאן עולה השאלה - מה אם הייתם יכולים לזהות כבר להשקיע בפייסבוק הבאה? דמיינו שהייתם יכולים להיחשף לחברות החדשניות ביותר, עוד לפני שהן הופכות לשם שמוכר בכל בית ובכך ליהנות ממלוא פוטנציאל הצמיחה שלהן.
 
אז מה הוא  מדד Nasdaq Q-50

מדד המיד-קאפ של הנאסד"ק מאפשר חשיפה לחברות שצפויות להיכנס בעתיד הקרוב למדד ה- Nasdaq-100 ומשם להפוך מחברות MIDCAP לחברות MEGACAP. במדד נכללות מניותיהן של חברות אשר רשומות למסחר בבורסת נאסד"ק, למעט אלו המסווגות כחברות פיננסיות. מתוכן נבחרות 50 החברות בעלות שווי השוק הגדול ביותר מחוץ למדד Nasdaq-100. בדומה למדד  Nasdaq-100, משקל החברות במדד Nasdaq Q-50  נקבע על פי שווי שוק החברה. עם זאת, בעוד שמדד ה-  Nasdaq-100סובל מריכוזיות לאור החשיפה לחברות MEGACAP (חמשת המניות הגדולות במדד מהוות כ-50% אחוז ממנו), במדד ה- Nasdaq Q-50 משקל המניות נע בין 0.5% ל-3.5% מה שמקנה לו את יתרון הפיזור וניהול סיכונים איכותי יותר.

ההיבט הכלכלי ש"משחק" לטובת המדד הוא שהחברות שמרכיבות אותו נמצאות במרכז מחזור החיים העסקי. לא מדובר במניות בעלות שווי שוק נמוך שנחשבות לבעלות סיכון גבוה, אלא בחברות בעלות שווי שוק בינוני-גבוה שנחשבות לחברות מתבגרות בשלב הצמיחה שלהן. אותו שלב ביניים במחזור החיים של החברות עשוי להיות התזמון האופטימלי עבור המשקיעים כדי לייצר תוספת תשואה לתיק המניות, תוך סיכון נמוך באופן יחסי.
 
ההיסטוריה מלמדת שקיים פוטנציאל גדול באיתור מניות שעתידות להיכנס לנאסדק 100 וניתן ליהנות מביצועי יתר שלהן לפני המעבר שלהן למדד.

בשנה האחרונה בלטה חברת מודרנה שהייתה בין החברות הראשונות שהצליחו לפתח חיסון יעיל נגד נגיף הקורונה. אומנם לא הרבה משקיעים יודעים את זה, אבל מודרנה עד לפני מספר חודשים נסחרה במדד הנאסדק Q-50 למעשה עלתה ב-430% ב-12 חודשים לפני שעברה ממדד הQ-50
אגב, אם נלך קצת יותר אחורה נמצא את חברת נטפליקס שגם היא נסחרה לפני כמה שנים בנאסדק Q-50 ולמעשה רשמה זינוק של 200% בשנה האחרונה לפני המעבר למדד Nasdaq-100! ולמעשה כל חברה שנכנסה למדד ה- Nasdaq 100 הציגה עליה ממוצעת של כ-18.3% במחיר המניה במהלך 12 החודשים הראשונים ואילו ב-12 החודשים "שלפני" השדרוג של המניה למדד NASDAQ  100 המניות הראו עליה ממוצעת של כ-72.5%.



 
x