החשש מהעלאות ריבית נראה מוגזם ומהווה בעיקר טריגר למימוש רווחים

דודי רזניק אסטרטג הריביות של לאומי שוקי הון: "העלייה בתשואות הביאה במקביל לירידה בשוקי המניות, בדגש על סקטור הטכנולוגיה, על רקע חשש כי עליית התשואות מבשרת אולי העלאת ריבית קרובה מהצפוי, דבר ממנו חוששים בשוקי המניות יותר מכל"

 

 
דודי רזניק קרדיט יחצדודי רזניק קרדיט יחצ
 

דודי רזניק
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
25/02/2021

דודי רזניק, אסטרטג הריביות של לאומי שוקי הון:

"בימים האחרונים אנו עדים למסחר סוער יחסית בשוקי האג"ח הממשלתיים. המגמה החלה בארה"ב, שם רושמות התשואות הממשלתיות לטווח ארוך עלייה חדה לאחרונה, על רקע חשש מעלייה בסביבת האינפלציה וחשש לתגובה מהירה מהצפוי של הפד. מדובר בתגובה לירידה בתחלואה מקורונה בארה"ב בתקופה האחרונה וצפי להתחלה של חזרה לשגרה, גם אם לא מלאה. כתוצאה מכך, טיפסו תשואות איגרות החוב ל 10 שנים בארה"ב לרמה של כ 1.35% מרמה של כאחוז במהלך החודש האחרון. במקביל, בישראל טיפסה התשואה השקלית ל- 10 שנים, מרמה של 0.8% לרמה של כ 1.1% במהלך תקופה זו.

"העלייה בתשואות הביאה במקביל לירידה בשוקי המניות, בדגש על סקטור הטכנולוגיה, על רקע חשש כי עליית התשואות מבשרת אולי העלאת ריבית קרובה מהצפוי, דבר ממנו חוששים בשוקי המניות יותר מכל.

אתמול בנאום בסנאט חזר יו"ר הפד פאואל על המחויבות לשמור על ריבית נמוכה עוד תקופה וביטל כרגע את החשש מסיכוני אינפלציה. כרגע לפחות לא ברור האם דבריו של פאואל ירגיעו את שוקי המניות אולם לטווח בינוני-ארוך ברור שסיכוני העלאות ריבית הן בארה"ב והן בארץ נמוכים מאוד כרגע. לפיכך נראה כי מדובר כרגע בטריגר למימוש רווחים בשוקי המניות (שעלו כמעט ברציפות מאז חודש נובמבר 2020) הנשענים על חשש מהעלאות ריבית חשש שכנראה מוגזם ובסופו של דבר לכשיתפוגג צפוי להחזיר את שוקי המניות חזרה לתוואי עלייה גם אם תוואי מתון מקצב העלייה של החודשים האחרונים.


x