בלעדי || שלמה אייזיק, תופס פיקוד ומנסה לעצור כניסת "חוזר צירוף" לתוקף - פנה ליועמ"ש לממשלה

המועמד לנשיאות לשכת סוכני הביטוח, שלמה אייזיק פנה ליועמ"ש לממשלה להורות בדחיפות לרשות שוק ההון לדחות הוראות התיקון לחוזר הצירוף

 

 
שלמה אייזיק צילום: סטודיו עדיףשלמה אייזיק צילום: סטודיו עדיף
 

קרן מרדכי
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
26/02/2021

תופס פיקוד

שלמה אייזיק פנה ליועמ"ש לממשלה להורות בדחיפות לרשות שוק ההון לדחות הוראות התיקון לחוזר הצירוף; "זו פגיעה מהותית בחופש העיסוק של סוכן הביטוח ומחייבת חקיקה ראשית"

שלמה אייזיק, מנכ"ל ובעלים של בית הסוכן הגדול "יונט", פנה היום 25 בפברואר, אל המשנה ליועץ המשפטי לממשלה עו"ד ארז קמיניץ, בבקשה דחופה להורות לרשות שוק ההון לדחות את כניסת הוראות חוזר הצירוף לתוקף. כפי שפרסמנו באדוויזרלנד היום, ההוראות המחייבות את סוכן הביטוח לגילוי התפלגות הכנסותיו מחברות הביטוח בהליך צירוף לקוח, ייכנסו לתוקף בשבוע הבא, ב-1 במרץ.
אייזיק הוא המועמד היחיד המתמודד על תפקיד נשיא לשכת סוכני הביטוח, בבחירות שיתקיימו בתוך חצי שנה, לאחר שנשיא הלשכה ליאור רוזנפלד יוזם את הקדמתן. לאחר שהניסיונות למנוע את ההוראות החדשות נכשלו, נראה כי אייזיק החליט לתפוס פיקוד ולהילחם לטובת הסוכנים.

אייזיק פנה כבר לפני חודש גם לשר האוצר ישראל כ"ץ ולממונה על רשות שוק ההון ד"ר משה ברקת, וגם ליועמ"ש, אך רק ממשרדו של היועמ"ש התקבלה תגובה כי הנושא יטופל אצל המשנה עו"ד קמיניץ. טרם התקבלה תגובת האוצר והממונה על שוק ההון.
בפנייתו באמצעות עו"ד יניב מאיר המייצג את רשת יונט, הוא מדגיש כי מועד כניסתן לתוקף של ההוראות החל מיום 1.3.2021.

פגיעה חמורה במקצוע סוכן הביטוח

"ההוראות, כמתואר במפורט בפנייה, מהוות פגיעה חמורה במקצוע סוכן הביטוח תוך שהן מבדלות באופן שלילי את עיסוק סוכן הביטוח ומדגישות את חוסר האיזון והשוויון בין השחקנים השונים העוסקים בשוק הביטוח במסגרת צירוף מועמד לביטוח," נכתב בפנייה.
"הלכה למעשה, ההוראות מובילות לפגיעה מהותית בחופש העיסוק של סוכן הביטוח ובקניינו ומקורן בחוסר הסמכה בחוק, אינן נתמכות בחוק או לפי חוק כמתחייב בחוק-יסוד: חופש העיסוק וחוק-יסוד: כבוד האדם (להלן-"חוקי-היסוד"). 
עו"ד מאיר מדגיש כי מהלך כזה מצד הרשות, ובדגש על הפגיעה הכרוכה באוכלוסיית סוכני הביטוח העצמאיים, מחייב חקיקה ראשית בכפוף למגבלות חוקי היסוד.

"להבנתנו וכעולה מהתייחסותכם, הפנייה נבחנת בימים אלו אצל הגורמים הרלוונטיים במשרד היועמ"ש. לאור הדברים האמורים ובדגש על הפגיעה הצפויה באוכלוסייה גדולה של סוכני ביטוח עצמאיים, נראה כי יש מקום להורות לרשות לדחות את מועד כניסת החוזר עד לאחר קבלת התייחסות הרשות כמו גם לאחר תוצאות בחינת הפנייה על ידי הגורמים הרלוונטיים במשרד היועמ"ש. 

נראה כי בבחינת מאזן החלופות שבין יציאת הוראות החוזר לדרך (בשבוע הקרוב) תוך הפגיעה הקשה הנלוות ליישום ההוראות, ביחס לחלופת הדחייה המתבקשת במכתבי זה עד לבירור הטענות המועלות בפנייה – משקלה של בקשת הדחייה כאמור גובר, ראוי ונכון במקרה דנן.  אשר על כן, נבקשכם להורות לרשות לדחות את כניסת הוראות החוזר לתוקף כאמור לעיל," מסכם בא כוחו של אייזיק את הפנייה למשרד היועמ"ש לממשלה.







 
x