מגזין פאנדר || מקוריות משכללת את השווקים ומגדילה את התועלת המצרפית

שוק ההון הוא מקום מדהים. לא רק בשל האפשרות לייצר תשואה על ההון והיכולת של אנשים לפעול בדמיון רב. דמיון רב מאוד. הדמיון הזה כל הזמן מתפתח, מצמיח מוצרים חדשים | החודש לפני 14 שנים נולד אתר FUNDER

 

 
צילום:dreamstimeצילום:dreamstime
 

משה מימון | עורך פאנדר
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
03/03/2021

 
שוק ההון הוא מקום מדהים. לא רק בשל האפשרות לייצר תשואה על ההון, כלומר מן הסתם זה רלבנטי, וחשוב, אבל האפשרות הזו, מאפשרת לאנשים לפעול בדמיון רב. דמיון רב מאוד. הדמיון הזה כל הזמן מתפתח, מצמיח מוצרים חדשים, יכולות חדשות דרכים מעניינות ומקוריות. בין אם מדובר במוצרי מידע, או בדרכים לפעילות בשוק ההון.
 
רק לאחרונה התוודענו לפעילות ערה במניות של חברות שהיתה לגביהן יתרת מכירה בחסר גבוהה מאוד, כשהמובילה בכל הסיפור הזה היתה הפעילות בחברה Gamestop. המניה נסקה לשמים, בסוף התרסקה בקול ענות חלושה, המובילים של הפעילות במניה היו משקיעים שהתנהלו בפורום Wallstreetbets, שהקתיים ב־Reddit. אגב, בלי קשר, מי שרוצה לצחוק, שייכנס לפורום הזה, ויראה מה זה מקוריות בהודעות, בפרסומים ובממים שהם מעלים. משקיעים ואנשי שוק ההון, תוהים האם אין כאן מעקף של כללי הרגולציה.
 
עוד תופעה שקיימת ושמקבלת פרסום משמעותי לאחרונה היא תופעת ה־SPAC, אותן Special Purpose Acquisition Company. מדובר בחברות מדף, חברות שקמו ללא פעילות משמעותית כלשהי, החברות הללו נרשמות למסחר, כמעין שלד בורסאי, וחברות שמעוניינות להירשם למסחר, מתמזגות לתוך חברות ה־SPAC הללו. הסיבה העיקרית להקמת החברות הללו היא הוזלת עלויות הנפקה. קל יותר להנפיק חברת SPAC, מאשר חברה עם פעילות עניפה. על הדרך, עולה השאלה האם אין כאן מעקף של כללי הרגולציה.
 
יש כאלה שיחשבו שמדובר בהתחכמויות, או בפרצות שמנצלים אותן, ושראוי לסתום אותן, או אולי בסממני בועה, שכן כל הטריקים האלה פורצים דווקא כשהכסף זורם לשווקים.
 
אני סבור שכל דבר צריך להיבחן בהקשר הרלבנטי שלו. אם יש משהו מקורי, שלא חשבו עליו קודם, זה לאו דווקא עושה את זה לדבר לא טוב, ולדבר שצריך לשנות, ולסגור.
 
מקוריות היא לא מילה גסה, היא דבר טוב, מתוך יזמות ויזמה מקורית, דברים טובים יוצאים, שינויים קורים, שווקים משתכללים, ובסופו של יום התועלת המצרפים עולה. כשמדובר על מקוריות, לעיתים מדובר במוצר חדש, במוצר מידע חדש, שמשכלל ומשפר את השוק, ומוסיף ליעילות, לרווחה ולתועלת הכללי.
 
החודש לפני 14 שנים, אתר פאנדר נוסד.
 
שלכם, משה מימון,
x