סטרטסיס || הפסד כספי של מעל 10 אחוז ביחס לרבעון הרביעי אשתקד

סטרטסיס מפרסמת תוצאות פיננסיות לרבעון הרביעי ולשנת 2020

 

 
יואב זייף קרדיט יחציואב זייף קרדיט יחצ
 

מיכאל לוי
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
02/03/2021

נתוני אחזקות במניית STRATASYS LTD

על פי נתוני אתר FUNDER,
6 קרנות נאמנות מחזיקות במניית STRATASYS LTD בהיקף של 2.8 מיליון שקל

להלן כל הקרנות המחזיקות במניה 


להלן שינוי אחזקות קרנות הנאמנות במניית STRATASYS LTD על-פי נתוני FUNDER-MVF



• הכנסות בסך 142.4$ מיליון ברבעון הרביעי ו-520.8$ מיליון לשנת 2020. 
• רווח נקי GAAP בסך 11.0$ מיליון לרבעון הרביעי או 0.20$ למניה (בדילול מלא), ורווח נקי non-GAAP בסך 7.0$ מיליון או 0.13$ למניה (בדילול מלא).
• צמיחה רבעונית של 11% בהכנסות, שיפור ברווח הגולמי וברווח התפעולי. 
• תזרים מזומנים תפעולי חיובי של 23.7$ מיליון ברבעון הרביעי שהובילו למזומנים נטו בסך 299.1$ מיליון, ללא חוב.
• הכנסות מפתרונות הייצור היוו יותר מ-25% מסך ההכנסות ב-2020, צפויות לצבור תאוצה נוספת בשל יוזמות צמיחה.

סטרטסיס בע"מ (NASDAQ: SSYS)  פרסמה את הדוחות הכספיים שלה לרבעון הרביעי ולשנת 2020.

סיכום תוצאות כספיות לרבעון הרביעי 2020 בהשוואה לרבעון הרביעי 2019: 
• הכנסות הסתכמו ב-142.4$ מיליון בהשוואה ל-160.2$ מיליון.
• רווח גולמי GAAP הסתכם ב-46.4% בהשוואה ל-49.1%. 
• רווח גולמי non-GAAP הסתכם ב-49.5% בהשוואה ל-52.4%. 
• הפסד תפעולי GAAP הסתכם ב-2.5$ מיליון בהשוואה להפסד תפעולי בסך 3.3$ מיליון. 
• רווח תפעולי Non-GAAP הסתכמה ב-8.3$ מיליון בהשוואה ל-10.2$ מיליון.
• רווח נקי GAAP הסתכם ב-11.0$ מיליון או 0.20$ למניה (בדילול מלא), בהשוואה להפסד בסך 2.8$ מיליון או (0.05)$ למניה (בדילול מלא). 
• רווח נקי Non-GAAP הסתכם ב-7.0$ מיליון או 0.13$ למניה (בדילול מלא), בהשוואה ל-10.0$ מיליון או 0.18$ למניה (בדילול מלא). 
• EBITDA מתואם הסתכם ב-14.6$ מיליון בהשוואה ל-16.6$ מיליון.
• תזרים מזומנים תפעולי חיובי של 23.7$ מיליון. 

בהתייחס לתוצאות, אמר ד"ר יואב זייף, מנכ"ל סטרטסיס: "התוצאות שלנו משקפות את החוסן של המודל העסקי המגוון שלנו. השגנו גידול רבעוני עוקב בחצי השנה האחרונה ורבעון זה הביא לתזרים המזומנים התפעולי הגבוה ביותר מזה כמעט שלוש שנים. אנו מאמינים, כי החברה והתעשייה שלנו נכנסות לתנופה משמעותית ומתמשכת של צמיחה חסרת תקדים ואנו מצפים להנות מההזדמנויות שלפנינו".

ד"ר זייף המשיך: "בשנת 2020, יישמנו לראשונה אסטרטגיה חדשה במטרה להיות הבחירה הראשונה בהדפסה בתלת ממד בפולימרים, תוך שהתמקדנו בהתרחבות אל התחום המתפתח של יישומי הייצור. התאמנו את גודל החברה ואת המודל האופרטיבי שלנו כך שיהיה ממוקד יישומים. מיקוד זה מאפשר לצוותים שלנו להנות מסינרגיות ובוא ובעת לשמר את הגיוון בסל הפתרונות.  סטרטסיס ערוכה היטב לצמיחה ועם מאזן יציב ללא חוב. במהלך השנה אנו נוסיף שלוש פלטפורמות טכנולוגיות ונמשיך ליישם בקפידה את אסטרטגיית הקצאת המשאבים שלנו על מנת להגדיל הכנסות, רווחים ותזרימי מזומנים באופן משמעותי. יחד עם זאת, אנו דואגים שההשקעות שלנו יתחילו לתרום לביצועים בשנים הקרובות ולייצר ערך עבור בעלי המניות שלנו".

סיכום תוצאות כספיות לשנת 2020 בהשוואה ל-2019:

• הכנסות לשנת 2020 הסתכמו ב-520.8$ מיליון בהשוואה ל-636.1$ מיליון.
• רווח גולמי GAAP בשנת 2020 הסתכם ב-42.1% בהשוואה ל-49.3%. 
• רווח גולמי Non-GAAP בשנת 2020 הסתכם ב-47.6% בהשוואה ל-52.3%. 
• הפסד תפעולי GAAP לשנת 2020 הסתכם ב-456.0$ מיליון, בעיקר בשל ירידת ערך מוניטין בסך 386.2$ מיליון ברבעון השלישי בהשוואה להפסד תפעולי בסך 11.7$ מיליון.
• הפסד תפעולי Non-GAAP לשנת 2020 הסתכם ב-9.1$ מיליון בהשוואה לרווח תפעולי בסך 34.1$ מיליון. 
• EBITDA מתואם בשנת 2020 הסתכם ב-16.0$ מיליון בהשוואה ל-60.0$ מיליון.
• הפסד נטו GAAP לשנת 2020 הסתכם ב-443.7$ מיליון, או (8.08$) למניה (בדילול מלא), בעיקר בשל ירידת ערך מוניטין בסך 386.2$ מיליון ברבעון השלישי, בהשוואה להפסד של 10.8$ מיליון, או (0.20$) למניה (בדילול מלא). 
• הפסד נטו Non-GAAP לשנת 2020 הסתכם ב-13.9$ מיליון או (0.25$) למניה (בדילול מלא), בהשוואה לרווח נקי Non-GAAP בסך 30.5$ מיליון או 0.56$ למניה מדוללת. 
• 27.8$ מיליון במזומנים מתפעול בשנת 2020 בהשוואה לתזרים מזומנים שלילי של 11.2$ מיליון בשנת 2019

צפי פיננסי: 
בהתחשב בהשפעה הדינמית והמתגלגלת של מגפת קורונה על פעילויות החברה ובשל חוסר הוודאות לגבי תזמון ומידת ההתאוששות הצפויה, החברה מציגה את הצפי הבא בהתבסס על צבר ההזמנות, תנאי השוק והתעשייה בהווה ומידע שסופק בעבר:
• הכנסות הרבעון הראשון של 2021 צפויות להיות דומות לאלה שברבעון הראשון לשנת 2020.
• הכנסות הרבעון השני של שנת 2021 צפויות לצמוח בשיעור של כ- 10-20% ביחס לשנה שעברה, בהתבסס על המשך מגמות הצריכה והשפעות המגפה.
• הוצאות התפעול לשנה המלאה צפויות לעלות בכ-25$ מיליון על פני 2020 בעיקר בשל חזרה משבוע עבודה בן ארבעה ימים לשבוע עבודה בן חמישה ימים החל ב-1.1.2021, וכן השפעת רכישות חברות שנעשו לאחרונה. בטווח הארוך יותר, החברה מצפה לממש יתרונות מינוף משמעותיים שינבעו מהשקעותיה, ככל שהצמיחה בהכנסות תגדל החל משנת 2022.
• השקעות ברכוש (CAPEX) צפויות לנוע בין 24$ מיליון עד 30$ מיליון.


אזהרה לגבי הצהרות צופות פני עתיד 
ההצהרות שבהודעה זו לעיתונות בעניין האסטרטגיה של סטרטסיס וההצהרות המתייחסות לתחזית הביצועים הפיננסיים שלה, לרבות ההנחיה הפיננסית ביחס לתוצאות החזויות לה לשנת 2021, הן הצהרות צופות פני עתיד אשר משקפות את הציפיות והאמונות של ההנהלה בהווה. הצהרות צופות פני עתיד אלה מבוססות על מידע עדכני שהוא, על פי אופיו, נתון לשינויים מהירים ופתאומיים.

בשל הסיכונים וחוסר הוודאות המיוחסים לעסקי סטרטסיס, התוצאות בפועל עלולות להיות שונות באופן מהותי מאלה החזויות או הנרמזות במסגרת הצהרות צופות פני עתיד אלה. סיכונים ותנאי חוסר וודאות אלה כוללים, ללא הגבלה: את מידת ההצלחה שלנו בהצגת מוצרים ופתרונות חדשים או משופרים אשר מגדילות את נתח השוק; מידת הצמיחה בשוק הדפסות 3D באופן כללי; משך וחומרת כמו גם עוצמת ההתאוששות ממגפת COVID-19 העולמית; ההשפעה של שינויים פוטנציאליים במחירים או ברווחיות המוצרים שאנו מוכרים או השירותים שאנו מספקים, לרבות בשל נטייה למוצרים ושירותים בעלי רווחיות נמוכה יותר;

השפעת המתחרים וטכנולוגיות חדשות; מידת ההצלחה שלנו בשילוב בעסקינו הקיימים, או יצירת רכישות או השקעות חדשות בעסקים, טכנולוגיות, מוצרים או שירותים חדשים; שינויים פוטנציאליים בהנהלה ובמועצת המנהלים שלנו; תנאי השוק ומצב פוליטי וכלכלי בעולם ובעיקר במדינות בהן אנו פועלים (לרבות סיכונים הקשורים בהשלכות וירוס הקורונה על שרשרת האספקה והעסקים שלנו); חיובים פוטנציאליים נוספים כנגד רווחים בהם נידרש לנקוט בשל ירידת ערך של מוניטין נוסף או נכסים בלתי מוחשיים אחרים שרכשנו לאחרונה או עשויים לרכוש בעתיד; עלויות וחבות פוטנציאלית הקשורה בתביעות והליכים רגולטוריים;

סיכונים הקשורים בהפרת זכויות הקניין הרוחני שלנו בידי אחרים או הפרת זכויות קניין רוחני של אחרים על ידינו; מידת ההצלחה שלנו בשמירה על הנזילות שלנו ומימון הפעילות וצרכי ההון שלנו; השפעת חוקי מס על תוצאות התפעול ומצבנו הפיננסי; ועוד גורמים שצוינו בסעיף 3ד' "מידע חיוני - גורמי סיכון", סעיף 4 "מידע על אודות החברה", סעיף 5 "סקירה ותחזית תפעולית ופיננסית" וכל שאר החלקים בדוח השנתי שבטופס 20-F לשנה שנסתיימה ב-31.12.2020 ("דוח שנתי 2020") אותו אנו צופים להגיש ל-Securities Exchange Commission (SEC) ביום ה-1.3.2021.

מומלץ לקרואים לקרוא בעיון ולשקול את הגילויים השונים שבדוח השנתי 2020 שלנו ובדוחות Foreign Private Issuer בטופס 6-K שיכללו את הדוחות הכספיים התמציתיים והבלתי מבוקרים של סטרטסיס ואת סקירת תוצאות התפעול ומצבה הפיננסי לרבעונים במהלך 2021, אשר יועברו ל-SEC במהלך 2021, וכן דוחות אחרים שיוגשו או יסופקו ל-SEC, שמטרתם לעדכן את בעלי העניין בסיכונים ובגורמים שעלולים להשפיע על העסקים, המצב הפיננסי, תוצאות התפעול והתחזיות שלנו.

כל הנחיה שניתנה וכל הצהרה צופת פני עתיד שנאמרה בהודעה לעיתונות זו נכונות לתאריך שלעיל וסטרטסיס אינה מתחייבת לעדכן או לשנות באופן פומבי כל הצהרה צופת פני עתיד, בין אם כתוצאה ממידע חדש, אירועים עתידיים או מכל סיבה שהיא, אלא כנדרש על פי חוק. 

שימוש במדדים פיננסיים Non-GAAP 
נתוני non-GAAP הכלולים בזאת, שאינם כוללים סעיפים מסוימים כמתואר להלן, הם מדדים פיננסיים non-GAAP. ההנהלה שלנו סבורה כי מדדים פיננסיים non-GAAP אלה מהווים מידע שימושי עבור משקיעים ובעלי מניות בחברה שלנו לצורך הערכת תוצאות התפעול שלנו (x) על בסיס שוטף לאחר החרגת הוצאות או רווחים כתוצאה ממיזוגים, רכישות ומסירות כלשהם ו-(y) לא כולל פריטים שאינם מזומנים כגון הוצאות תגמול מבוסס מניות, הפחתת נכסים בלתי מוחשיים, לרבות הפחתת נכסים בלתי מוחשיים הקשורים בהשקעות בשיטת ההון, ירידת ערך בנכסים ארוכי טווח והשלכות המס הרלוונטיות החלות על פריטים אלה.

התאמות non-GAAP אלה לא משקפים את הוצאות המזומנים המשפיעות על הנזילות והמצב הפיננסי שלנו או שיש להן השפעה בלתי חוזרת על הדוח התפעולי שלנו, כפי שהוערך על ידי ההנהלה. המדדים הפיננסיים non-GAAP הללו מוצגים במטרה לאפשר למשקיעים להבין טוב יותר את האופן שבו ההנהלה מעריכה את הביצועים שלנו לצורכי תכנון וחיזוי פנימיים. המגבלות שבשימוש במדדים פיננסיים non-GAAP אלה כמדדי ביצוע הן שהם מספקים תחזית לתוצאות שלנו מבלי לכלול את כל הסעיפים האמורים לעיל ביחס לתקופה, וכך לא תתאפשר השוואה של הביצועים שלנו לחברות אחרות בתעשייה שלנו. על משקיעים וקוראים אחרים להתייחס לשימוש במדדי non-GAAP רק כתוספות ולא כתחליפים או מדדים אשר גוברים על המדדים הפיננסיים ששימשו בהתאם ל-GAAP. ההתאמה בין התוצאות על בסיס GAAP ו-non-GAAP מובאת בטבלה שלהלן.

x