מגזין אדוויזרלנד || האם עדיין לסוכנים יש כוח?

בדיקה שביצע גוף ההשקעות העידן הנוכחי משטח את המוצרים הפיננסיים כל הזמן. זו לא רק מגמה כאן בארץ, אלא מגמה עולמית. המוצרים הופכים להיות שטוחים נגישים, וזמינים. מאוד זמינים.

 

 
 

משה מימון
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
03/03/2021

רק לאחרונה ראינו את סיפור הריצה של מניית Gamestop, שהתחילה בפורום ב־Reddit. הסיפור של Gamestop המחיש את השימוש הנרחב בפלטפורמות מסחר מקוונות. הסיפור אמנם היה על אפליקציית Robinhood, אבל המחיש את הנפוצות של האפליקציות האלה. הסיפור של רובין הוד, לא חריג. שנת הקורונה הגדילה מאוד את השימוש באפליקציות מסחר, חברות המסחר הקמעונאי מדווחות על גידול משמעותי בפעילות.
 
התמונה בארץ לא שונה. לפי נתוני הבורסה, חלה השנה עליה של 40% בפתיחת חשבונות מסחר קמעונאיים.
 
פעילות לקוחות קמעונאיים, מייצרת מצב שבו הלקוחות הפרטיים, גם אם הם מקבלים החלטות עם ייעוץ פיננסי בכניסה להשקעות, הרי שהם לא מיועצים ביציאה. כלומר, החלטת הקניה של קרנות נאמנות, או מוצר פיננסי אחר, לרוב עוברת באמצעות ייעוץ שהלקוח מקבל. בזמן משבר, הלקוח, פשוט מבצע את פעולת המכירה. כאן רואים את ההבדלים בין מוצרי חסכון לטווח בינוני וארוך, לבין מוצרי השקעה לטווח קצר.
 
כך נוצר מצב שבקרנות נאמנות ובמניות הלקוחות מיועצים ברכישה אבל לא במכירה, כי האפליקציות מעלות את הזמינות של ביצוע הפעולות. להבדיל, במוצרי ההשקעה לטווח בינוני וארוך, כאשר נדרשה התערבות הסוכנים ויועצים הפנסיוניים, לא ראינו את הבהלה שאחזה בזמן המשבר, היקף הפדיונות ושינויי המסלול היו נמוכים משמעותית. בסופו של יום מי שנשמע ליועץ שלו, הרוויח. מי שחושב שהסוכן מיותר, המשבר הזה הראה שהכח נמצא עדין אצל הסוכנים. לטובת הלקוח.
 
החודש התבשרנו על המיזוג של בית ההשקעות פסגות לתוך בית ההשקעות אלטשולר שחם. המיזוג כולל בעיקר את פעילות הגמל וההשתלמות, לתוך אלטשולר שחם גמל ופנסיה. בית ההשקעות אלטשולר שחם הוא היום גוף הגמל הגדול ביותר, שמנהל כמעט רבע מההון המנוהל בתחום.
 
הגליון היום כולל ניתוח משמעותי ומקיף על המיזוג הזה ועל ההשלכות שלו על שוק ההון. אחת הנקודות נוגעת בעניין הסוכנים. ומדברת בדיוק על העניין הזה. המיזוג של אלטשולר שחם ופסגות, במידה רבה יצליח אם אלטשולר שחם ישדר לסוכנים שהוא משתלט על העניינים, והסוכנים יהיו רגועים שהמהלך הזה לא ישפיע לרעה על פעילות בית ההשקעות.
 
עד כה אלטשולר שחם נהנה מזרימה משמעותית של כסף פנימה. חלק לא מבוטל ממנו מגיע מסוכנים. לאחר המיזוג הזה, מה שיקבע אם הכסף יישאר אצל אלטשולר שחם או ימשיך לזלוג החוצה כפי שקורה בפסגות ב־4 השנים האחרונות, הם במידה רבה, הסוכנים. מי שחושב שהסוכנים הופכים פחות רלבנטיים בעידן הדיגיטלי, שיחשוב שוב. 1343617.jpg

 

x