אוהד מעודי בגל"צ, סגן בכיר ליו"ר רשות שוק ההון "הרשות מקדמת את "הסוכן האובייקטיבי".... `חוזר צרוף` זה שלב"

אוהד מעודי בגל"צ: "סוכן הביטוח הוא תפקיד חשוב אך חשוב שהליך המכירה יתבצע בשקיפות והגינות...הרשות תעגן את רפורמת הסוכן האובייקטיבי בחקיקה"

 

 
אוהד מעודי צילום יחצ רשות שוק ההוןאוהד מעודי צילום יחצ רשות שוק ההון
 

קרן מרדכי
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
04/03/2021

התיקון לחוזר הצירוף שנכנס לתוקף, ובו על סוכן הביטוח לחשוף בפני לקוחות חדשים את זיקתו לחברה מסוימת, הוא צעד ראשון ברפורמת הסוכן האובייקטיבי שמקדמת רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון.

"בהמשך בכוונתנו לבצע חקיקה ולהתקין תקנות במסגרת הרפורמה של הסוכן האובייקטיבי," אמר אתמול אוהד מעודי, סגן בכיר לממונה על שוק ההון, בראיון במסגרת "התכנית הכלכלית" של גל"צ. לדבריו, החקיקה מיועדת לייצר בעיקרון 2 מודלים של סוכן ביטוח: סוכן קשור, כזה שהסוכנות שלו היא בבעלות חברת ביטוח "שהוא בעצם איש מכירות של חברת הביטוח, וסוכן אובייקטיבי שיציע כמה שיותר חברות ביטוח ללקוחותיו," הסביר מעודי.

עמלה אחידה

עוד ציין בראיון עמו כי במסגרת התקנות שילוו לחקיקה, יקבלו הסוכנים עמלה אחידה מכל חברות הביטוח: "כדי שלא תהיה הטיה לטובת חברה שנותנת עמלה גבוהה יחסית. כך יוכל הלקוח להיות רגוע שקיבל שירות מקצועי ואובייקטיבי," הוסיף מעודי.

לדבריו, יש 13 אלף סוכני ביטוח בישראל: "סוכנים רבים פועלים בשקיפות והוגנות, אך יש גם כאלה שמושפעים מהתמריצים שהם מקבלים מהחברות ומציעים את הביטוח עליו הם מקבלים את העמלה הגבוהה ביותר, גם אם היא לאו דווקא הכי מתאימה ללקוח," אמר הסגן הבכיר לממונה. "מערכת התמריצים לסוכני הביטוח היא בעייתית; לכן בשלב ראשון הפעלנו את מה שבסמכות הרשות והוצאנו את התיקון לחוזר הצירוף".

הרפורמה תחזק את מעמד סוכני הביטוח

לדבריו, מבדיקה שביצעה הרשות רוב הסוכנים עובדים עם 2-3 חברות ביטוח בלבד "בעוד שעל המדף יש 15 חברות," הדגיש.
עוד אמר, כי הרשות לא המציאה את מודל הסוכן האובייקטיבי, וכי פרקטיקה זו נהוגה בין היתר בבריטניה, צרפת ומדינת ניו יורק. לבסוף גם ציין, כי הרפורמה דווקא תחזק את מעמד סוכני הביטוח, "משום שהם ייחשבו בעיני הציבור כמי שנותנים שירות הוגן ושקוף. סוכן ביטוח הוא תפקיד חשוב אבל חשוב שהליך מכירת הביטוחים שלו יתבצע בשקיפות והגינות".

x