"שבוע הכסף העולמי" יתקיים לראשונה בישראל

ביוזמת הפיקוח על הבנקים בבנק ישראל ומשרד החינוך, ובאמצעות פורום חינוך פיננסי של המערכת הבנקאית, יתקיימו לראשונה פעילויות בנושא חינוך פיננסי לבני נוער במסגרת "שבוע הכסף העולמי" של ארגון ה-OECD.

 

 
 

עומר רגב
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
04/03/2021

ביוזמת הפיקוח על הבנקים בבנק ישראל ומשרד החינוך, ובאמצעות פורום חינוך פיננסי של המערכת הבנקאית,  יתקיימו לראשונה פעילויות בנושא חינוך פיננסי לבני נוער במסגרת "שבוע הכסף העולמי" של ארגון הOECD.

המפקח על הבנקים, יאיר אבידן: "הפיקוח על הבנקים מעניק חשיבות רבה לנושא ההתנהלות הפיננסית הנכונה של הציבור ופועל במגוון דרכים על מנת לסייע לציבור לרכוש מיומנויות חשובות אלו, אשר מהוות כישור חיים בסיסי. במסגרת פעילות זו הוכנו מגוון תכנים שיסייעו להנחיל יסודות בסיסיים של חינוך פיננסי לבני הנוער, ובתקווה שאלה יתרמו להם לשיפור האוריינות הפיננסית, כמו גם, לסייע להם בעת קבלת החלטות פיננסיות. אני מודה למשרד החינוך על שיתוף הפעולה הפורה ומברך את המערכת הבנקאית על מעורבותה וזאת כחלק מהיותה חלק בלתי נפרד מהמרקם הכלכלי-חברתי בישראל".

מאז שנת 2012 מתקיים ברחבי העולם ה- " ,Global Money Week שבוע הכסף העולמי", שמטרתו הגברת המודעות הפיננסית בדגש על חשיבותה בחיי היום יום בקרב בני הנוער ברחבי העולם. בשבוע זה, שאותו מוביל הפורום הבינלאומי לחינוך פיננסי ב OECD, מתקיימות כ - 465,000 פעילויות בנושא חינוך פיננסי, ב 175 מדינות ומשתתפים בהן למעלה מ-40 מיליון בני נוער.

השנה, לראשונה, ביוזמת הפיקוח על הבנקים בבנק ישראל ומשרד החינוך, יתקיימו בישראל פעילויות שונות בנושא חינוך פיננסי לבני נוער במהלך "שבוע הכסף העולמי" שיתקיים בישראל בין התאריכים 9-16.3.2021 .

במסגרת פעילות הפיקוח על הבנקים ובאמצעות פורום חינוך פיננסי של המערכת הבנקאית, הוכנו התכנים הבאים לטובת בני הנוער:

* מצגת ידידותית בנושא ניהול תקציב, עידוד החיסכון וחשיבות המעקב אחר הפעילות בחשבון הבנק
* מדריך מפורט למנחה שמעביר את המצגת 
* משחק אינטראקטיבי בנושא ניהול תקציב

המצגת המיועדת לכיתות ט'-י' תועבר במסגרת משדר מקוון בהשתתפות נציגי משרד החינוך ובנק ישראל שישודר בתאריך 9.3.2021 בשעה 12:00 באתר "אקדמיה ברשת", ובתי הספר יוכלו לבחור לשלב את הקרנת המשדר במסגרת מערכת השיעורים המתוכננת.

תכנים אלו, וכן תכנים נוספים לטובת התנהלות כלכלית נכונה של בני נוער, לרבות משחקים מקוונים ומדריכים צרכניים, ניתן למצוא באתר בנק ישראל. מידע זה יהיה זמין לציבור הרחב החל מתאריך 9.3.21, עם תחילת שבוע הכסף העולמי.

x