ישיבת ועד מנהל ראשונה בלשכת סוכני ביטוח בראשות יוסי אנגלמן

באיגרת לסוכני הלשכה כתב אנגלמן: "סיימנו את עידן הירי בתוך הנגמ"ש ומעתה התותחים הכבדים שלנו יופנו למטרה אחת בלבד: עתידו של סוכן הביטוח"

 

 
יוסי אנגלמן אלבום אישייוסי אנגלמן אלבום אישי
 

קרן מרדכי
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
10/03/2021

ישיבת ועד מנהל ראשונה בלשכת סוכני ביטוח בראשות יוסי אנגלמן

באיגרת לסוכני הלשכה כתב אנגלמן: "סיימנו את עידן הירי בתוך הנגמ"ש ומעתה התותחים הכבדים שלנו יופנו למטרה אחת בלבד: עתידו של סוכן הביטוח"

הבוקר התקיימה ישיבת ועד מנהל בלשכת סוכני הביטוח, ישיבה ראשונה בראשות יוסי אנגלמן, סגן הנשיא. אנגלמן ימונה למ"מ נשיא הלשכה בשבוע הבא בישיבת המועצה הארצית ויהיה נשיא בפועל עד לבחירות בנובמבר 2021.

הישיבה היום עסקה בעיקר בנושאים טכניים לרבות הענקת הרשאות להנהגה החדשה בתחומי הכספים של הלשכה, וזאת בעקבות כניסתו של סוכן הביטוח משה לבהר לתפקיד יו"ר ועדת הכספים, תפקיד שלא אויש במשך כחודש. כמו כן, אושר מינויים של יצחק זילברמן ומשה לבהר לדירקטורים בליסוב.
בתחילת שבוע הבא יקיים הוועד המנהל ישיבה נוספת בה ייבחרו יושבי ראש חדשים לוועדת אלמנטר בעקבות התפטרותו של ישראל גרטי; לוועדת רווחה, בעקבות התפטרות מאיר רוטברג ויו"ר ליסוב במקום צביקה וינשטיין שגם התפטר. המועמד להחליף את גרטי הוא סוכן הביטוח קובי צרפתי ואת וינשטיין כנראה יצחק זילברמן. הוועד המנהל יעביר את המלצותיו על בעלי התפקידים החדשים למועצה הארצית, שגם תתכנס בשבוע הבא וצפויה לאשר את המינויים.

"בכוונתי להחזיר את הלשכה לשפיות"

אנגלמן שלח אתמול איגרת אישית לחברי לשכת סוכני הביטוח ובה כתב:

"חבריי וחברותי הסוכנים והסוכנות, בתקופה האחרונה חווינו כולנו ימים לא פשוטים, ימים של שסע ושיסוי, ימים של מאבקים פנימיים ואינטריגות לרוב. לעיתים היה נדמה שבשדה הקרב המילולי הזה נשכחה המטרה האמיתית של לשכת סוכני הביטוח: להוות בית מגן, שומר ודואג לעתידנו.
אני מודה על הזכות הנדירה שנפלה בחלקי להנהיג ציבור חשוב ומדהים כמוכם, גם אם זה לתקופה קצובה בזמן, עד שאתם חבריי תבחרו מנהיג חדש שיוביל אותנו למחוזות חדשים.

בתקופת הביניים הזאת בכוונתי להחזיר את הלשכה לשפיות, לעסוק במהות ולא במלחמות אגו. דבר ראשון שאעשה מחר עם כניסתי לתפקיד ממלא מקום הנשיא, יהיה לכנס את הוועד המנהל שהיה משותק זמן רב. למנות בעלי תפקידים על מנת להחזיר את הלשכה לתיפקוד שוטף ומיטבי. בתקופה שעד הבחירות נעשה חושבים ונגבש אופציות לאסטרטגיות פעולה כיצד לעלות להתקפה מחדש, והפעם לתקוף את היעדים האמיתיים שמעיבים על עתידנו. סיימנו את עידן הירי בתוך הנגמ"ש ומעתה התותחים הכבדים שלנו יופנו למטרה אחת בלבד: עתידו של סוכן הביטוח", סיכם אנגלמן את פנייתו לסוכנים.

הנשיא היוצא ליאור רוזנפלד כתב לסוכנים:

חברים יקרים

לפני שלושה שבועות הודעתי על רצוני לבקש את אישורכם באסיפה הכללית להקדמת הבחירות לכל מוסדות הלישכה וזאת לאחר שכלו כל הקיצים להמשיך ולנהל את הלשכה עם אופוזציה ששמה לה למטרה למוטט את הלשכה, לאותה מטרה גויסו כספים ואמצעים בלתי מוגבלים שלא כאן המקום לפרט, ואני נבחרתי על ידכם להוביל מהלכים תומכי תדמית, מעמד ופרנסה עבורינו, עבור עובדינו ובני משפחתינו ולא לעסוק מרבית יומי בתביעות, בתלונות, ובעתירות סרק שכל מטרתם להמאיס עליי ועל חברי להנהגה, את המשך כהונתינו.
מאז הודעתי, נעשו מאמצים כבירים על ידי להציל את הלשכה בנסיונות הידברות ומציאת פיתרון למול אותם גורמים.
אך גורמים אלו לא הגיעו בידיים נקיות ודבקו בדרכם ובמטרתם שהיא הרס הלשכה.

כפי שדיווחתי בשבועות האחרונים, החליטו גם שלושה מחבריי להנהגה, שדי להם להתנהל למול אותם גורמי אופזציה שרק מפריעים ומחרבים ובחרו לפרוש מהוועד המנהל של הלשכה. מציאות שכזאת הפכה את הפעילות בוועד המנהל של הלשכה לבלתי אפשרית ולמרות שחוקית יכולתי להמשיך ולכהן בתפקידי, לא הייתה לי כוונה להמשיך להחזיק בקרנות המזבח.

לא אמכור את נשמתי, העקרונות שלי, את הערכים שלי, את הכבוד שלי, את חופש העשייה שלי, את בריאותי הנפשית ואת שמי הטוב תמורת תפקיד או טייטל כאשר מסביבי יושבים גורמים שמשגרים לעברי חדשות לבקרים חיצי עתירות, תלונות, חקירות ללא כל סיבה אמיתית ללא כל אמת מאחוריהן ושלא טובת הלשכה לנגד עיניהם, אלא רק טובתם האישית.

לעומת אותם עסקני אופוזיציה שרובם נבחרו בסניפי הלשכה ע"י כמה עשרות קולות בודדים ומונו לתפקידם בדיל פוליטי במועצה אני נבחרתי על ידכם לכל תפקידי בלשכה בבחירות דמוקרטיות וברוב קולות לפני שלוש וחצי שנים לעמוד בראש הלשכה.מאז ראיתי בתפקידי שליחות קדושה ששמה לפני כל דבר אחר בחיי את טובת סוכני הביטוח בישראל!!! דלתי הייתה פתוחה בפניכם 24/7 ואוזניי היו דרוכות לכל בקשה והודעה שלכם.

אין סוכן מקריית שמונה ועד אילת שלא קיבל מענה ונדירים המקרים שלא נמצא פתרון לבקשותיכם.  הייתי הפה שלכם למול רשויות המדינה, בית המחוקקים, בתי המשפט, התקשורת והציבור.  לא היה מחסום שמנע ממני להגיע לכל מקום ללא שיקולי מרחק ולא הייתה שעה משעות היממה שמנעה ממני לפעול למענכם.
ובמשך כל אותו זמן לא חדלו עסקנים מסויימים להפריע ולחבל בפעילות שנעשתה למען הפרנסה והאוכל של כולנו.  כאמור כל אלו לא הביסו אותי אך משכמה מחבריי לא יכלו לשאת יותר את ההפרעות והחבלות ולא נותר לי רוב בוועד המנהל לפעול למענכם, נפלה החלטה.
לא רק שלא אתן יד להרס הלשכה אלא אעשה הכל כדי להציל אותה.

חברותי וחבריי הסוכנים,  כאשר רק טובת הלשכה לפניי, אני מסתכל אחורה בגאווה על שלוש וחצי שנים של עשייה והצלחות ומודיע על התפטרותי מתפקידי כנשיא הלשכה וכיו"ר הוועד המנהל.  אני משאיר מאחור לשכה חזקה, משפיעה ובעלת ניראות חיובית בתקשורת ובציבור כמו גם מקצוע סוכן הביטוח.
אני משאיר מטה עובדים מקצועי, נאמן וחרוץ ומעל 200 פעילים ומתנדבים כמוני שבאו לעשות רק טוב.  מודה לכל מי שעמד לצידי בשלוש וחצי השנים האחרונות ועוד לפניי, חברים נאמנים לדרך מלאה בערכים ובאנושיות.
"מְהָרְסַיִךְ וּמַחֲרִבַיִךְ מִמֵּךְ יֵצֵאוּ".
חבריי הסוכנים, בקרוב יערכו בחירות ללשכה, הן לתפקיד הנשיא והן לכל בעלי התפקידים ולמוסדות הלשכה.  כאשר תעמדו בעוד כמה חודשים למול הקלפי, זכרו למי להצביע ועוד יותר זכרו למי לא!  לשכת סוכני הביטוח הפכה בשנים האחרונות ללשכה אוכלת פעיליה ומנהיגיה ולזה יש לשים סוף!!
לשכת סוכני הביטוח חייבת לשים סוף לעסקונה, לאנשי האתמול ולבחור באנשי עשייה אמיתית מלאי מוטיבציה, נקיי כפיים, חדשניים, רהוטים, ועוברי מסך לכל תפקידי ההנהגה.  בימים הקרובים יובא תקנון חדש לאישור חברי הלשכה, תקנון זה והשינויים המוצעים בו יעקר מתוכן את סמכויות הנשיא הבא ואני כחבר לשכה מתכוון להתנגד לו, אל תתנו לאזוק את הנשיא הבא  תנו לו חופש להוביל את הלשכה להצלחה.

חברות וחברים יקרים, מניח שאנו נפרדים להפסקה לא ארוכה ולאחר תקופת מנוחה אחזור לשרת את הציבור במסגרת כזאת או אחרת וניפגש בוודאי באחת הצמתים.  אומרים שהר והר לעולם לא ייפגשו אך אדם ואדם בהחלט כן.  אני מסיים את תפקידי אמנם מעט לפני הזמן, אך עם הרגשת סיפוק אדירה, גאווה גדולה וזקיפות קומה.עשינו כאן משהו ביחד בשלוש וחצי השנים האחרונות אתם ואני.  אין לי ספק כי עתיד המקצוע בכפוף לשינויי התקופה הינו ורוד, היינו כאן תמיד ונשאר גם בעתיד.
בברכת חברים
ובהודיה גדולה
סו"ב ליאור רוזנפלד - נשיא לשכת סוכני הביטוח בישראל
x