התפטרות או פיטורים ? בכל מקרה מוטי רוזן מסיים את תפקידו במגדל

הדירקטוריון מכונס לדיון על תנאי פרישתו

 

 
בית מגדל צילום פאנדרבית מגדל צילום פאנדר
 

אלי אופיר
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
11/03/2021

מוטי רוזן מסיים את כהונתו הקצרה כיו"ר מגדל ביטוח

חודשיים וחצי לאחר שמונה, דירקטוריון מגדל העדיף את רן עוז המנכ"ל על פני רוזן בסכסוך שפרץ בין השניים; הדירקטוריון מכונס לדיון על תנאי פרישתו

כחודשיים וחצי בלבד לאחר שנכנס לתפקידו כיו"ר מגדל ביטוח (3 בינואר 2021), מוטי רוזן מסיים את תפקידו. הבוקר דיווחה מגדל אחזקות ביטוח לבורסה, לאחר ישיבת הדירקטוריון אתמול: "נוכח אי הסכמות ופערים שאינם ניתנים לגישור בין מנכ"ל מגדל ביטוח ליו"ר מגדל ביטוח באשר לאופן התנהלות, הוא יפעל לסיום כהונתו של יו"ר מגדל ביטוח בתפקידו זה". עוד נמסר כי "מגעים שהתקיימו עם יו"ר דירקטוריון מגדל ביטוח לא צלחו".

לא ברור כל כך אם מדובר בהתפטרות או בפיטורים; אתמול פורסם בעיתונות הכלכלית כי רוזן הגיש בבוקר מכתב התפטרות. ממגדל נמסר לגבי הפערים בגרסאות כי: "מסיימים את כהונתו של מוטי רוזן בתפקיד זה", כך שזה עדיין לא ברור.
בכל מקרה, טרם הוחלט לגבי כהונתו של רוזן גם כמנכ"ל החברה האם וכדירקטור בה.

הרקע לדרמה הנוכחית במגדל הוא מערכת יחסים מתוחה ועוינת בין רוזן לבין מנכ"ל מגדל ביטוח רן עוז, ששיאה הגיע בתחילת השבוע, כשבישיבת דירקטוריון שהתקיימה באותו יום, הודיע עוז כי בלתי אפשרי שהוא ורוזן ימשיכו לעבוד ביחד. כבר באותה ישיבה הביעו רוב חברי הדירקטוריון את תמיכתם בעוז וכי טובת החברה היא שימשיך בתפקידו.

מוטי רוזן פנה לממונה על רשות שוק ההון ד"ר משה ברקת במכתב בו האשים את עוז בכך שהוא מסלף עובדות, מסתיר ממנו פרטים לגבי ניהול החברה, מונע ממנו גישה למידע ועוד.

עוז מצדו פנה לדירקטוריון החברה במכתב בו ביקש התערבות במחלוקת; הוא האשים את רוזן בהכפשת שמו הטוב בפני הממונה על שוק ההון, וכי רוזן עושה באופן שיטתי "אוברולינג" להחלטותיו של עוז ופועל לבטלם.  למרות מאמצים לגשר בין השניים, כולל על ידי בעלי השליטה שלמה אליהו, וכן על ידי חברי דירקטוריון, לא הושגה פשרה. התוצאה אתמול  - הדירקטוריון העדיף את רן עוז על פני מוטי רוזן.

דרישות הפיצויים של רוזן

בשעות אלו מתכנס דירקטוריון מגדל ביטוח שוב, לדון בתנאי הפרישה של רוזן המוערכים בכ-5 מיליוני שקלים, כפי שסיכם אתמול עם היועץ המשפטי של הדירקטוריון. יש לציין, כי מוטי רוזן קיבל מענק בסך מיליון שקל עם כניסתו לתפקיד, בגין "אובדן הזדמנויות", מאחר שכניסתו הרשמית לתפקיד התעכבה חודשים רבים.

מגדל הודיעה בהקשר זה כי "בהמשך לפרסומים בתקשורת בעניין התנאים להם יהיה זכאי, אלו טעונים בחינה, וזו טרם הסתיימה".  בכל מקרה, גם החלטות הדירקטוריון לגבי תנאי הפרישה של רוזן דורשים אישור האסיפה הכללית של החברה שתתקיים ב-5 באפריל.
x