עצומה של חברי לשכת סוכני הביטוח נגד שינוי תקנון הלשכה ושינויים פרסונליים

דורשים גם את הקדמת הבחירות למועד המוקדם האפשרי; השינויים אמורים להיות מאושרים בישיבת האסיפה הכללית ב-24 במרץ

 

 
 

שנהב גודלברג
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
16/03/2021

בעקבות השינויים המומלצים על ידי ועדת התקנון בלשכת סוכני הביטוח, שאמורים להיכנס לתוקף לפני בחירת נשיא חדש ללשכה, אורגנה עצומה בידי חברי לשכה המכנים עצמם "מטה המאבק להצלת הלשכה", להשהיית השינויים עד לאחר הבחירות. את העצומה מקדם בפייסבוק גם מ"מ נשיא הלשכה לשעבר ליאור הורנצ'יק, שהתפטר מתפקידו לפני כחודש. בהנהגה הנוכחית של הלשכה טוענים, כי מארגני העצומה ותומכיה באים מתומכי ההנהגה הקודמת של הלשכה שהתפטרה (כולל נשיא הלשכה ליאור רוזנפלד) במהלך השבועות האחרונים.

בעצומה נכתב כי - 
"אנו סוכני/ות הביטוח חברי/ות הלשכה החתומים מטה,  קוראים להשהיית כל שינוי תקנוני מתוכנן וכל שינוי פרסונלי עד לאחר הבחירות לכל מוסדות הלשכה לרבות פיטורי המנכ"ל," נכתב בעצומה. "במידה ולא תבוטל לאלתר האסיפה הכללית אנו קוראים לכל סוכנת וסוכן שהלשכה חשובה לו/לה לקרוא את השינויים המוצעים ע״י ועדת תקנון ולהגיע ב-24/3/21 לאסיפה הכללית ולהצביע על החזרת השפיות והיציבות ללשכה. מי שיקרא את השינויים המומלצים ע״י ועדת תקנון, יראה כי השינויים כוללים בין היתר ביטול זכות הצבעה ליו"ר הועדה של הצעירים בוועד המנהל, ביטול מחוז ירושלים, הדרום והשפלה, ויצירת מחוז אחד, ביטול הטבות לחברי הלשכה, צימצום סמכויות להנהגה ועוד ועוד...
קיראו את התקנון והשינויים המומלצים ותבינו מדוע אנו חתומים על העצומה. באסיפה הכללית חובה עלינו להיכנס תחת האלונקה להצלת הלשכה. ברצוננו לעמוד קבל עם ועדה וכחומה בצורה בעת הזו לכל שינויי התקנון , לדרוש ולתמוך בהקדמת הבחירות למועד הקרוב ביותר לכל המוסדות".

עד כה חתמו על העצומה כ-350 סוכנים, כשהמספר  אותו רוצים להשיג הוא 500 סוכנים.
גם המועמד לנשיאות הלשכה שלמה אייזיק, מנכ"ל יונט, קרא באגרת לסוכני הביטוח, שפרסמנו בשבוע שעבר,  להקדמת הבחירות ולשימור הסטטוס קוו עד לבחירות.

השינויים הצפויים בתקנון – בלעדי!
על פי הצעת ועדת התקנון של הלשכה, שהגיעה לידי AdvizerLand, העצומה מתבססת בחלקה על ממצאים שגויים; כך למשל, אין כל כוונה לבטל את מחוז דרום – המחוז הזה דווקא יגדל משמעותית. על פי ההצעה, במקום 6 מחוזות כיום, יהיו 4 מחוזות גדולים ושווים יותר בגדלם ביניהם. הסניפים יבוטלו. 

"המחוזות של הלשכה יהיו כדלקמן: מחוז צפון כולל חיפה, טבריה נצרת והעמקים (עד עתלית).
מחוז מרכז כולל תל אביב, רמת גן, בני ברק, גבעתיים חולון, בת-ים ואילת. מחוז שרון כולל הרצליה, חדרה, נתניה , פתח תקווה (מזכרון יעקב ועד ת"א).
מחוז דרום -כולל ירושלים, באר שבע, אשקלון, אשדוד רחובות".

על פי השינויים המתוכננים יבוטלו מחוזות ירושלים והשפלה. מחוז הדרום יגדל כאמור.
ואכן יש הגבלות על הנשיא, בין היתר - לא יוכל למנות אנשים בלשכה כרצונו אלא באישור המועצה הארצית; הוועד המנהל לא יוכל לאשר הנחות על דמי חבר, כנסים ועוד (בעקבות דוח ביקורת שמצא כי מאות חברי לשכה נהנו מהנחות מפליגות על חשבון הכנסות הלשכה); תתאפשר הדחת נשיא במועצה הארצית ברוב רגיל (עד כה ברוב מיוחס של 75%).

x