קרן חדשה || אינטראקטיב ישראל (4D) מניות חדשנות רפואית

קרן נאמנות מנוהלת חדשה תשקיע באופן סלקטיבי במניות חדשנות רפואית, בשת"פ עם ד"ר אלכס וייסמן מומחה מתחום הרפואה העולמית המשמש כיועץ חיצוני בקשר לקרן

 

 
גלעד בצרי מנכל אינטראקטיב בית השקעותגלעד בצרי מנכל אינטראקטיב בית השקעות
 

עידו אסיאג
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
06/04/2021

להערכת אינטראקטיב ישראל, קיים פוטנציאל רב בתחום החדשנות הרפואית אשר צבר תאוצה בשנים האחרונות וצפוי להתרחב ולצמוח באופן משמעותי בשנים הקרובות לאור התפתחות הטכנולוגיה, הזדקנות אוכלוסיית העולם והנגישות במתן טיפולים לאוכלוסיות רבות, מה שמוביל לגידול מתמיד בכמות הלקוחות הפוטנציאליים מידי שנה.

בניגוד לתחום הבריאות הדיגיטלית העוסק במתן שירותים רפואיים מרחוק, תחום החדשנות הרפואית כולל בתוכו מגון רחב של חברות ותחומים וביניהן חברות העוסקות במציאת תרופות למחלות חשוכות מרפא, פיתוח שיטות גנטיות לאבחון מחלות ולטיפול בהן, פיתוח שימושים חדשים לתרופות ידועות ופיתוח צורות מתן חדשות לתרופות הידועות, אבחון מחלות משוכלל ושימוש בטכנולוגיות ופלטפורמות מחקר חדשניות.

הקרן הינה קרן נאמנות מנוהלת בניהול השקעות חיצוני של אינטראקטיב ישראל. (מנהל הקרן הינו מגדל קרנות נאמנות בע"מ, אינטראקטיב ישראל שוקי הון בע"מ הינו מנהל השקעות החיצוני של הקרן). הקרן שיחידותיה הוצעו לראשונה בתאריך ה-06.04.2021, מאפשרת השקעה סלקטיבית במניות הנסחרות בעיקר בחו"ל שהונפקו על ידי חברות העוסקות בתחום החדשנות הרפואית. 

היועץ החיצוני של הקרן  הינו ד"ר אלכס וייסמן, מומחה בתחום הרפואה בישראל.
ד"ר אלכס וייסמן הינו דוקטור בביוכימיה, בעל ניסיון של למעלה מ- 25 שנה בניהול, במחקר ובפיתוח של תרופות, באסטרטגיות פיתוח עסקי במגוון רחב של תחומי רפואה שונים ובאנליזה של השקעות בתחומים אלו, וזאת בין היתר במסגרת תפקידיו כסמנכ"ל מחקר ופיתוח ומדען ראשי בחברת– פריגו, בתפקידי ניהול בחברה האמורה וכבעלים של חברת קלתיאה פארמה בע"מ, שהינה חברה העוסקת בייעוץ לחברות מתחום הרפואה על כל סוגיה.

כמו כן ד"ר אלכס וייסמן הינו בעל נסיון רב בהשקעות בעבור עצמו במניות שהונפקו על יד חברות מתחום הרפואה.

שם הקרן: אינטראקטיב ישראל (4D) מניות חדשנות רפואית – מס' נייר 5132816 

לדברי ד"ר אלכס וייסמן, יועץ חיצוני בקשר לקרן:
"מן ההכרות שלי עם עולם החדשנות הרפואית ניתן להעריך כי פוטנציאל ענק טמון בסקטור החברות שפעילותן עונה להגדרה של חדשנות רפואית וכי התעשייה תמשיך להתרחב עוד יותר שכן מהפכת החדשנות הרפואית מוסיפה מדי שנה עשרות ואף מאות מיליונים של צרכנים חדשים לשוק התרופות והטיפולים הרפואיים פורצי הדרך.

היסטוריית ההשקעות בחברות מתחום זה מוכיחה שבחירה נכונה של המניות המיועדות להשקעה וכן ניהול ההשקעות לאורך זמן עשויים להניב תשואות עודפות. המגוון הגדול של החברות הפועלות בתחום החדשנות הרפואית מאפשר לבחור מספר חברות גדול בכמה ענפים יחדיו, זאת על מנת לפזר את ההשקעה ולהקטין את הסיכונים.

להערכתי לטובת ניהול סיכונים נכון בתחום זה, ראוי לשלב בהשקעה חברות ענק בינלאומיות לצד חברות-הזנק, מה שעשוי לאפשר לשמור על רמת תנודתיות מבוקרת. כל חברה יש לבחון על בסיס רמת החדשנות, השלב שבו נמצא הפיתוח שלה, ייחודיות המוצר המפותח, מספר המתחרים ולפי גורמים נוספים המשפיעים כולם על תמחור המנייה.

בנוסף יש לשלב ידע מדעי ועסקי על מנת לבחון את האיזון בין חוזק הקניין הרוחני, הישימות הטכנולוגית, דרישות השוק ופוטנציאל המכירות. כמו כן, נדרש ליצור פיזור בין החברות שמוצריהן נמצאים בשלבי פיתוח מוקדמים לבין החברות שמוצריהן כבר הגיעו לשלבי פיתוח מתקדמים – מה שעשוי לאפשר ליהנות מעליית הערך של החברות הללו בטווחי הזמן הבינוניים והארוכים".

לדברי גלעד בצרי, מנכ"ל בית ההשקעות אינטראקטיב ישראל: "תחום החדשנות הרפואית הולך וצובר תאוצה בשנים האחרונות וצפוי להערכתנו להמשיך במגמה זו גם בשנים הבאות. אנו עדים להתפתחות פנומנלית בשיטות טיפול חדשניות ובפיתוחים רפואיים רבים ומעריכים שמגמה זו תמשיך ותתעצם.

קיים פוטנציאל עצום בסקטור זה, הטכנולוגיה מאפשרת את זה וכמות הלקוחות הפוטנציאליים רק הולכת ועולה ונראה לנו כי הקידמה הטכנולוגית אשר משפיעה על חיינו במגוון רחב של היבטים ותחומים בשנים האחרונות, תמשיך להשפיע גם על תחום הרפואה.

אנו מעריכים כי השקעה בחברות של חדשנות רפואית היא השקעה בעלת פוצנטיאל לרווחים, ובנוסף זוהי השקעה ראויה, השקעה שמקדמת את הבריאות של כל אחד מאיתנו ואף תורמת תרומה מכרעת לאיכות החיים של האנושות כולה. אנו מברכים על שיתוף הפעולה עם ד"ר וייסמן, מבכירי הרפואה בישראל ובעל ניסיון רב והיכרות רבה בתחום החדשנות הרפואית. לד"ר וייסמן היכרות גם עם עולם הרפואה וגם עם עולם ההשקעות ואין לי ספק בהצלחתו".

מדובר בקרן נאמנות השמינית במספר שמנהל הקרן שלה הוא מגדל קרנות נאמנות ושמנהל ההשקעות החיצוני שלה הוא אינטראקטיב ישראל, כאשר בשנה האחרונה הושקו שתי קרנות נאמנות מנייתיות נוספות, אינטראקטיב (C4) טכנולוגיה ישראל Stock Picking מספר בורסה: 5131362 ואינטראקטיב (C4) אנרגיה ירוקה ישראל – ארה"ב מספר בורסה: 5132014.

פרטים כללים על הקרן:
אינטראקטיב ישראל (4D) מניות חדשנות רפואית 
מספר בורסה: 5132816 
יום הצעת יחידות הקרן לראשונה: 06.04.21
דמי ניהול: 1.6%
היחידות מוצעות בד"כ בימים ב'-ה' 

  4: 4Dעד 120% חשיפה למניות. -D עד 120% חשיפה למט"ח.
(1) התחלת הפצת יחידותיה של הקרן ביום 06.4.21. התאמת נכסי הקרן למדיניות ההשקעות תסתיים לא יאוחר מ-45 יום לאחר מועד זה. (2) כהגדרתן בתשקיף הקרן. (3) לפרטים בדבר יועץ ההשקעות למנהל ההשקעות החיצוני של הקרן בקשר לקרן ראה פרק ב' בתשקיף הקרן. (4)  מובהר כי התמורה לד"ר אלכס וייסמן תשולם מאמצעי מנהל ההשקעות החיצוני של הקרן ולא מאמצעי הקרן. (5) להערכת מנהל ההשקעות החיצוני של הקרן. (6) כל עוד לא יוחלט אחרת על ידי מנהל הקרן, בכפוף לפרסום דו”ח כדין, בכפוף להתחייבות מנהל הקרן מיום 31.03.16 לפעול בהתאם למתווה של רשות ניירות ערך לעניין העלאת דמי ניהול בקרנות (אסמכתא 2016-03-021135) ובכפוף להוראות הדין.
מנהל הקרן הינו מגדל קרנות נאמנות בע"מ, אינטראקטיב ישראל שוקי הון בע"מ הינו מנהל השקעות החיצוני של הקרן. אין מנהל הקרן מתחייב להשיג תשואה כלשהי לרבות תשואה עודפת. המידע בדף זה אינו מהווה הצעה לרכישת יחידות בקרן. רכישת יחידות תעשה עפ“י תשקיף ודו“חות מיידיים שבתוקף בלבד. מתן המידע אינו מהווה תחליף לייעוץ השקעות המתחשב בנתוניו או בצרכיו של כל אדם. 

x