אלון רבוע כחול ישראל בע"מ חתמה על מזכר עקרונות לרכישת השליטה בחברת הלוגיסטיקה הבינלאומית פריץ

שוויה של פריץ לצורך העיסקה יעמוד על 280 מיליון שקלים

 

 
קרדיט bannon morrissyקרדיט bannon morrissy
 

מיכאל לוי
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
08/04/2021

אלון רבוע כחול ישראל, שבבעלותו  המלאה של איש העסקים מוטי בן משה, חתמה על מזכר עקרונות לרכישת 80% ממניות חברת השילוח הבינלאומי והלוגיסטיקה פריץ, שהינה הנציגה של חברת השילוח הבינלאומית FedEx בישראל . 

במסגרת העסקה תעביר אלון רבוע כחול ישראל את מניותיה של בי לוגיסטיקה - מרכז שירותי הלוגיסטיקה בבאר טוביה, חברה פרטית שבבעלות המלאה של רבוע כחול - לפריץ, בנוסף תשלם אלון רבוע כחול סכום של בין 155-160 מיליון ש"ח לחברת א.נ.ג המחזיקה בבעלות מלאה על פריץ, בארבעה תשלומים על פני ארבע שנים, כאשר כ-55 מיליון ש"ח מן הסכום, אמורים להיות משולמים במועד ההשלמה.
 
שוויה של פריץ לצורך העיסקה יעמוד על 280 מיליון ש"ח, כאשר  בכפוף לעמידה ביעדים השווי יכול להיות מותאם לטווח של בין 180-320 מיליון ש"ח. כחלק מהתמורה רבוע כחול אמורה להעביר את חברת הלוגיסטיקה שלה בי לוגיסטיקה לידי פריץ. לצורך העסקה שוויה של בי לוגיסטיקה הוערך בטווח של 95-150 מיליון ש"ח בכפוף לעמידה ביעדים. 

פריץ הינה חברת השילוח הבינלאומי השניה בגודלה בישראל , עם נתח שוק של כ-12% משוק השילוח הבינלאומי בישראל. החברות שבשליטתה עוסקות בין היתר בשילוח בינלאומי, בתובלה יבשתית, ולוגיסטיקה מתקדמת- לרבות שירותי אחסון וניהול מלאי, הובלות וביטוח ופתרונות מימון.

לפריץ 4 מרכזים לוגיסטיים בשטח כולל של כ-45 אלף מ"ר במיקומים אסטרטגיים ברחבי הארץ. 

בי לוגיסטיקה מחזיקה במרכז לוגיסטי של כ-30 אלף מ"ר אשר מיועד לשלש את יכולת האיחסון שלו בשנתיים הקרובות. עם בסיס הלקוחות של פריץ והקרקעות שיש לריבוע הכחול, הן צופות להרחיב פעילות זו באופן משמעותי . בנוסף באמצעות חברת בת, עוסקת פריץ בין היתר בפתרונות רכש ומימון מלאי, ניהול מלאי אפקטיבי, והגדלת סבבי מלאי. 

פריץ מחזיקה בבעלותה את מובילי דרור - אחת מחברות ההובלה הגדולות בישראל. 

x