דויטשה בנק || תשואות אגרות החוב שוב לקראת עלייה?

שוק אגרות החוב בארצות הברית עשוי להיות תחת לחץ לאור חששות בנוגע להיצע ההנפקות הגבוה בשבועות הקרובים. נתון מדד המחירים לצרכן שיפורסם מחר עשוי להוסיף דאגה נוספת למפלס החששות

 

 
 

דויטשה בנק
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
13/04/2021

תמונת המצב בשווקים:

שוק אגרות החוב בארצות הברית עשוי להיות תחת לחץ לאור חששות בנוגע להיצע ההנפקות הגבוה בשבועות הקרובים. נתון מדד המחירים לצרכן שיפורסם מחר עשוי להוסיף דאגה נוספת למפלס החששות. עונות הדוחות של הרבעון ה-1 בארצות הברית תיכנס להילוך גבוה השבוע כאשר סקטור הפיננסים יהיה במוקד. צמיחה חזקה ברווחיות החברות לעומת השנה שעברה תתרחש לצד נתונים כלכליים חיוביים(מכירות קמעונאיות ביום חמישי). בגוש היורו הדאגות ימשיכו להיות ממוקדות  בהשלכות הכלכליות של הסגרים ובדיפלומטיה מקומית על מנת לפתור את הבעיות הקיימות במבצע החיסונים ותוכנית הסיוע של הגוש. מפגש של שרי האוצר של האיחוד צפוי להתרחש ביום שישי. נתוני מאקרו רבים צפויים בסין השבוע כאשר במוקד יהיה נתון צמיחת התוצר לרבעון הראשון שייצא ביום שישי וצפוי להצביע על עלייה חדה לעומת השנה שעברה. לפני הנתון בסין נקבל את התוצר לרבעון הראשון של סינגפור ביום רביעי.

יומן אירועים כלכליים:

שני:

גוש היורו-מכירות קמעונאיות לחודש פבוראר.
בריטניה- מכירות קמעונאיות לחודש מרץ.

שלישי:
סין- מאזן הסחר לחודש מרץ.
גרמניה, גוש היורו- סקר מכון ZEW לחודש אפריל.
ארצות הברית- מדד המחירים לצרכן עבור חודש מרץ.

רביעי:
גוש היורו- ייצור תעשייתי עבור חודש מרץ.
ארצות הברית-ספר הב'ז של הפד.

חמישי:
גרמניה, צרפת, איטליה- מדד המחירים לצרכן עבור חודש מרץ.
ארצות הברית-  מכירות קמעונאיות עבור חודש מרץ.

שישי:
סין- נתוני תוצר לרבעון ה-1, ייצור תעשייתי, מכירות קמעונאיות, השקעה בנכסים קבועים(כולם לחודש מרץ).
ארצות הברית- מדד סנטימנט הצרכנים של אוניברסיטת מישיגן לחודש אפריל.

ארצות הברית: ציפיות אינפלציוניות ותשואות אגרות החוב

מדד המחירים לצרכן(עבור חודש מרץ) יפורסם ביום שלישי כאשר בגרמניה וגוש היורו יפורסם מדד המחירים לצרכן בימים חמישי ושישי. פרוטוקולים מפגישת הפד האחרונה שפורסמו בשבוע שעבר חשפו כי חברי הפד רואים סיכונים למעלה ולמטה לתחזית האינפלציה כמאוזנים. חששות השווקים מפני האינפלציה באים לידי ביטוי בתשואת אגרת החוב ל-10 שנים( נסחרת סביב 1.66% הבוקר) יחד עם חשש מפני ההיצע החדש שיגיע לשוק בשבועות הקרובים לאחר תקופה של רגיעה. ציפיות האינפלציה רושמות עלייה לאחרונה אך מדד הליבה נשאר נמוך. יש להפריד בין טרנדים ארוכי טווח באינפלציה לבין קפיצות קצרות טווח(לדוגמה בסקטור השירותים כתוצאה מפתיחת המשק או בעיות לוגיסטיות).

שורה תחתונה: הפד צפוי להמשיך להיות רגוע אך קפיצות זמניות באינפלציה מהוות סיכון בארצות הברית ומקומות אחרים בעולם.

ארצות הברית: ביקושים מקומיים והדולר

כאשר מבצעים ניתוח לגבי האינפלציה דרושה גם התייחסות למצב הביקושים הנוכחי ונתוני סנטימנט הצרכנים של אוניברסיטת מישיגן(יום שישי), ספר הב'ז של הפד(יום רביעי) ומכירות קמעונאיות(יום חמישי) יספקו מידע להערכת הביקושים. השווקים גם יתמקדו בתוכנית התשתיות של הנשיא ביידן על אף שההשלכות של התוכנית הם יותר ארוכות טווח. בינתיים הטרנד של תשואות אגרות החוב הממשלתיות יהיה בעל השפעה על מטבע הדולר. העלייה של הדולר בתחילת שנת 2021 נראית כמשתטחת כעת למרות שמדד ה-DXY רושם עלייה של 2.6 אחוז מתחילת השנה. DXY נהנה מביקושים הודות לעליית תשואות אגרות החוב הממשלתיות בארצות הברית שגרמה להתעניינות מצד משקיעים זרים עבור הדולר כמו גם ציפייה לצמיחה כלכלית חזקה בארצות הברית. חולשה מתמשכת במטבע הדולר לא נראית כתרחיש סביר.

שורה תחתונה: השוק רגיש בנוגע לנתונים אודות הביקוש מצד הצרכנים שיפורסמו השבוע אך יש לשים לב גם לטרנד במטבע הדולר.

דוחות כספיים בארצות הברית: למעלה ולמעלה

אינדיקטורים כלכליים חזקים בארצות הברית צפויים לצד עלייה חדה ברווחיות החברות לעומת השנה שעברה. עונת הדוחות של הרבעון ה-1 נכנסת להילוך גבוה השבוע כאשר תשומת הלב המיידית תהיה על הסקטור הפיננסי. קונצנזוס התחזיות צופה כעת עלייה של 24.5 אחוז ברווח החברות במדד S&P 500 לעומת השנה שעברה בעוד שההכנסות צפויות לרשום עלייה של 6.4 אחוז לעומת השנה שעברה(תחזיות אלה רשמו תיקון חד למעלה מאז ההערכות בתחילת השנה שחזו עלייה של 15.8/3.9 .

בהסתכלות סקטוריאלית 9 מתוך 11 הסקטורים צפויים להציג צמיחה חיובית ברווחיות לעומת השנה שעברה עבור הרבעון הראשון. סקטור הצריכה המחזורית(פלוס 103.2 אחוז) ופיננסיים(פלוס 78.7 אחוז) הם המובילים מבין הסקטורים כאשר סקטור הפיננסיים צפוי להינות מעליית תשואות אגרות החוב והפרשות חוב חיוביות. סקטור התעשייה(מינוס 16.6 אחוז) ואנרגיה(מינוס 15.3 אחוז) צפויים לפגר מאחור. עבור שנת 2021 כולה מדד S&P 500 צפוי לרשום עלייה של 9.7 אחוז ו 26.3 אחוז בהכנסות וברווח בהתאמה לעומת הרבעון המקביל בשנה שעברה.

שורה תחתונה: הרווחיות ברבעון ה-1 צפויה להצביע על עלייה חדה כאשר סקטור הצריכה המחזורית והפיננסי מובילים.

גוש היורו: הצמיחה מתקררת

בעיית ההסתכלות לאחור של המידע הכלכלי משמעותה שנתון המכירות הקמעונאיות לחודש פברואר בגוש היורו(מפורסם היום) וייצור תעשייתי(ביום רביעי) לא ישפוך מידע נוסף רלוונטי לגבי המצב כרגע. סקר ה-ZEW עבור גרמניה וגוש היורו עשוי לספק מידע עדכני רלוונטי יותר על הסיטואציה הנוכחית. השאלה הגדולה הקיימת היא עד כמה נתוני ההדבקה הגבוהים בנגיף הקורונה ביבשת ימשכו למטה את התוצר ברבעון ה-2(התוצר ברבעון הראשון צפוי להתכווץ לפי התחזיות). הגבלות חברתיות(סגרים) יהיו בעלות השפעה הגדולה ביותר עבור סקטור השירותים כאשר ההשפעה שלהם על סקטור הייצור צפויה להיות מקוזזת הודות לייצוא האירופאי שנהנה מביקוש חיצוני במדינות אחרות. בהנחה ותוכנית החיסונים תתחיל לצבור תאוצה והסרת מגבלות חברתיות עשויות פשוט לדחות את הצמיחה לעבר המחצית השנייה של 2021. איום גדול יותר עבור גוש היורו הוא עיכובים לתוכנית הסיוע האירופאית שמתקשה לקבל אישור מלא( שימועים בבית המשפט החוקתי הגרמני ולחצים פוליטיים מקומיים במדינות אחרות כמו פולין).

שורה תחתונה: הצמיחה באירופה נפגעת על ידי הקורונה ועיכוב באישור תוכנית הסיוע האירופאית.

סין: הצמיחה המקומית היא רק חצי מהסיפור

הנתונים הכלכליים בסין ממשיכים לצאת בהתאם לצפי על אף העובדה שההשוואות לעומת התקופה המקבילה בשנה שעברה סובלות משיבוש כתוצאה מהשפעת נגיף הקורונה בתחילת שנת 2020. התמונה המתקבלת היא של צמיחה עקבית כאשר הממשלה מצננת אשראי באזורים מסוימים של הכלכלה אך עדיין לא נוטשת לגמרי מדיניות מוניטרית מרחיבה כללית. השווקים עשויים להתמקד בנתון ההלוואות החדשות במיוחד. מאזן סחר החוץ שיפורסם מחר ונתוני התוצר, ייצור תעשייתי, מכירות קמעונאיות והשקעה בנכסים קבועים(כולם יפורסמו ביום שישי) לא צפויים להרעיד את הסירה. הצמיחה בתוצר ברבעון ה-1 עשויה להיות גבוהה במיוחד לעומת התקופה המקבילה בשנה שעברה הודות לאפקט בסיס.

השווקים עשויים להיות רגישים הרבה יותר להתפתחויות ביחסי הסחר בין ארצות הברית לסין. הקשרים הפוליטים והכלכליים נותרו קרים מאוד כפי שניתן היה לראות בוועידה האחרונה ובשינויים שנעשו לתקנות של רשות ניירות ערך האמריקאית בנוגע לחברות זרות.

שורה תחתונה: הצמיחה בסין תימשך אך השווקים ממשיכים להתמקד בהתפתחות בנוגע למערכת היחסים בין ארצות הברית וסין.

x