הנהלת חברת הטכנולוגיה טראקנט אנטרפרייז פתחה את המסחר לרגל רישום המניות בבורסה

הטקס התקיים בהשתתפות הנהלת טראקנט, שגריר צרפת בישראל וראש עיריית אילת

 

 
 

שנהב גולדברג
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
18/04/2021

ביום שני  (12.4.21) פתחה הנהלת חברת טראקנט את המסחר לרגל הצטרפותה לבורסה לניירות ערך.

טראקנט היא אחת מ- 34 החברות החדשות שביצעו הנפקה ראשונית בבורסה בתל אביב מתחילת 2021, אשר גייסו יחד סכום של למעלה מ- 3 מיליארד שקל. החברה הצטרפה לענף הטכנולוגיה תחת תת ענף תוכנה ואינטרנט, הכולל 26 מניות בשווי כולל של כ-80 מיליארד שקל.

טראקנט הינה חברה מאילת הדרומית, אשר הוקמה בשנת 2016 ע"י חנן פרידמן המשמש כמנכ"ל החברה. החברה עוסקת בפיתוח פלטפורמה ייחודית לאופטימיזציה של תובלה יבשתית עבור חברות המנהלות ציי רכב. הפלטפורמה של טראקנט מאפשרת לאתר מקום פנוי להובלה במשאית עבור מטענים זמינים להובלה ע"י התאמה חכמה אוטומטית, ובכך לייעל ולחסוך בעלויות ובהוצאות הדלק של החברות תוך הפחתת פליטת מזהמים ופגיעה באיכות הסביבה. 

הפלטפורמה של טראקנט מבוססת ענן, בינה מלאכותית ועסקית, ביג דאטה ולמידת מכונה, ועל עקרונות הכלכלה השיתופית. טראקנט מבצעת פיילוטים עם חברות שילוח אירופאיות ועם דואר ישראל בארץ, ובסוף 2020 ביצעה פיילוט משותף עם קבוצת רנו שהראה שיפור מוכח ביעילות ובחיסכון בעלויות. 

נכון ל- 2020 נרשמו למערכת של החברה כ- 500 אלף משאיות מחוברות וכ- 3,900 לקוחות. טראקנט הקימה חברות בנות בצרפת וברומניה לשם הפצת הפלטפורמה במדינות אלו, כאשר ההסכם הראשון ברומניה נחתם בשבועות האחרונים.
החברה הנפיקה לציבור בדרך של הצעה לא אחידה מניות וסדרת כתבי אופציה, תמורת כ- 20 מיליון שקל, לפי שווי חברה של כ- 67 מיליון שקל. 

מניית החברה צפויה להיכנס ב- 6 במאי, 2021 במסגרת המסלול המהיר לחברות חדשות למדדי הבורסה: ת"א-צמיחה, ת"א גלובל-בלוטק ות"א-טכנולוגיה.

אריק דנון, שגריר צרפת, אמר: "אני שמח להיות כאן לראשונה בבורסה לניירות ערך ולברך את חנן פרידמן, מנכ"ל חברת טראקנט, שהחלה להיסחר בבורסה. את שיתוף הפעולה עם טראקנט התחלנו כבר בפגישה הראשונה בשנת 2015 ומאז זה היה אך טבעי מבחינתנו לפתוח את דלתות השוק הצרפתי ולתמוך בחברה בכל שלבי הדרך. אנחנו נשמח לעשות זאת עם כל חברה ישראלית שתבקש להרחיב את עסקיה באירופה, זה מה שהמחלקה המסחרית הצרפתית עושה בתוך שגרירות צרפת. אנו מאחלים הרבה הצלחה לטראקנט."

ראש עיריית אילת - מאיר יצחק הלוי, ברך את חנן פרידמן - מנכ״ל ומייסד טראקנט שראה את הפוטנציאל באילת והאמין בה ואיחל הצלחה לכל השותפים. ״העיר אילת שהיתה בין הערים הראשונות להוביל את תכנית עיר חכמה, עושה כן בתחומי אנרגיה מתחדשת, ביוטכנולוגיה וחקלאות ימית, לוגיסטיקה, הייטק ויוזמות שצומחות באילת כמו טראקנט שהיתה הראשונה להוכיח הצלחה רבה עם הנפקתה בבורסה״ אמר ראש העירייה והוסיף: ״אנו גאים ביוזמות שמסייעות בידינו לגוון ולהרחיב את מקורות התעסוקה במיוחד אחרי הטלטלה הכלכלית והתעסוקתית שעברה העיר בצל הקורונה ומזמינים משקיעים ויזמים לפעול מהעיר אילת ולצמוח בה."

חנן פרידמן, מנכ״ל ומייסד טראקנט, אמר: ״זהו מעמד מרגש במיוחד ותקדימי, אני שמח להיות הייצוג הראשון של העיר אילת בבורסת תל אביב וקורא לחבריי להצטרף לכך. ההצלחה שלנו היא מסר לערים נוספות בישראל וכפי שעשתה העיר אילת לעודד עשייה, הצלחה, ופיתוח מרכזי מצוינות ליזמים ומנהלים כאשר הנפקה בבורסה היא אבן דרך מהותית בהתקדמות של חברות להפוך לגלובליות. 

טרקאנט הוכיחה כי העיר אילת היא לא רק מלונאות ותיירות אלא גם בית  לעובדים ויזמים מצליחים ואני בטוח שאנחנו הסנונית הראשונה. ברצוני לנצל במה זו להודות מקרב לב לרשות לחדשנות על התמיכה בחברה מיומה הראשון, לשגרירות צרפת בישראל ולכבוד השגריר אריק דנון ולצוות הכלכלי בשגרירות והעומדת בראשם ג׳יזל היבר-מסקה וכן לקארן גורדון בריג׳יט בניון.

בזכות האמונה שלהם בטראקנט ובטכנולוגיה הברת קיימה שלנו פתחו עבורינו את צרפת אשר מהווה גם שער לאירופה כולה. צרפת ידועה כמדינה אשר חרטה על דגלה ערכים של אחריות חברתית סביבתית ברת קיימה.  אני מודה ושמח על הבעת האמון מצד שוק ההון הישראלי בחברה וביעדיה העסקיים ורואים בהפיכת החברה לציבורית הזדמנות לממש את חזון החברה ולנצל את היתרון הטכנולוגי והתחרותי שלנו לקראת ייעול ודיגיטציה של שרשרת האספקה והתובלה.

טראקנט פיתחה ממשקים לניהול המותאמים לנהגים וללקוח הסופי המאפשרים חיבוריות מלאה, ניטור ושקיפות וכן, מתן פתרונות לביצוע תשלומים באמצעות המערכת, אנחנו בטוחים במוצר ובטכנולוגיה ומאמינים כי כספי הגיוס יסייעו לנו להאיץ את תוכנית הפיתוח שלנו למוצרי הדור הבא. החברה, שמה לה למטרה לייסד מערך מקצועי ייחודי בתחום התחבורה השיתופית החכמה ומאמינה כי כניסתה למסחר היא הצעד הראשון בדרך למטרה."

שרית ברמן, כלכלנית ביחידת ההנפקות בבורסה, אמרה: " אנו שמחים לראות יותר ויותר חברות טכנולוגיה מתחומים שונים, מאזורים שונים בארץ, מדן ועד אילת, מצטרפות לבורסה, אשר רואות בבורסה בתל אביב את האלטרנטיבה הנכונה והמתאימה עבורן, לצורך גיוס ההון הנדרש להן לצמיחתן והתפתחותן. הבורסה בתל אביב, כמנוע הצמיחה של המשק הישראלי, מאפשרת לציבור הישראלי להיחשף לסקטור ההייטק הישראלי, וליהנות מפירות ההצלחה של החברות הללו.

אנו מאחלים הצלחה למנהלי ועובדי טראקנט, שתמשיכו להתפתח ולפתח, לטובת ציבור המשקיעים שהאמין בחברה ולטובת העלאת איכות הסביבה של כולנו."

בתמונה מימין לשמאל: איתי בן זאב, מנכ"ל הבורסה; מאיר יצחק הלוי, ראש עיריית אילת; ג'יזל היבר מסקה, ראש המחלקה המסחרית בשגרירות צרפת; חנן פרידמן, מנכ״ל ומייסד טראקנט; אריק דנון, שגריר צרפת; שרית ברמן, כלכלנית ביחידת ההנפקות בבורסה ואמנון נויבך, יו"ר הבורסה.
קרדיט: מאגמא פוטו.

x